Skip to main content
Vraag

Installatie KPN Superwifi lukt niet meer

• July 28, 2025
  • 8 reacties
  • 65 keer bekeken

Beste,

wij zijn 6 maanden terug verhuisd en ik merk dat ik de 2 ronde wifi versterkers niet meer geinstalleerd krijg. Ik heb ze al meerdere keren gereset zowel met als zonder kabel aangesloten maar ze krijgen geen verbinding meer. 

Kan ik 2 nieuwe punten ontvangen of een nieuwe router als deze verouderd is. 

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 28, 2025

Beste ​@Marijn2396 welk merk en type modem heb je en welk type KPN wifi-punten, de ronde zwarte en/of de ronde witte?

En welke firmware hebben genoemde apparaten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 28, 2025

Dag Jan,

Ik heb de Witte, waar kan ik zien welke firmware erop zit?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 30, 2025

Hi ​@Marijn2396, welkom bij onze community. 

Net als JanD denk ik ook graag mee. De witte versie zijn de SuperWifi 1. Ik ben ook benieuwd welke modem je hebt en welke software de modem heeft. Dit kun je als volgt achterhalen: 

1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Log daar in met je wachtwoord, de standaardgegevens staan achterop je modem. Mocht je deze niet meer weten, reset dan de modem. 
  3. Zie je daar gelijk gelijk de versie die je hebt? Noteer het dan hier. 

We horen graag van je. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 4, 2025

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 4, 2025

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 6, 2025

Dankjewel voor je reactie. Je modem is zeker niet verouderd en als het heeft gewerkt moet dit ook weer lukken. Hoe branden de lampjes op de SuperWifi's. Om er zeker te zijn dat je de reset op de juiste manier hebt gedaan, via de link hieronder kun je een duidelijk stappenplan vinden over hoe je dit moet doen. Zou je dit willen doen? 

KPN SuperWifi: een schone installatie

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 7, 2025

Dag Alex, 

beide units zijn al meerdere keren gereset. Ze branden soms paars voor uren en soms blauw. 
zowel bekabeld als draadloos.

groet,

Marijn 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 18, 2025

Hi Marijn, ik heb jouw vorige reactie over het hoofd gezien. Zo te lezen heb je alles gedaan wat je kon doen, ik ga er dan ook vanuit dat je de modem zelf ook hebt gereset en niet alleen de SuperWifi's. Dit klopt? Met een kabel aangesloten hoort dit te werken. 

Neem in dit geval contact met ons op zodat iemand specifiek mee kan kijken of ze iets kunnen vinden. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen.