Skip to main content
Beantwoord

Koppelen van een extra Experia Wifi via WPS werkt niet

• March 5, 2026
  • 4 reacties
  • 36 keer bekeken

Ik heb een experia wifi versterker via kabel aan router gekoppeld de tweede kan ik niet via wps gekoppeld

krijgen. Wat kan ik doen

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Henk2304 als je de zwarte vierkante wifipunten bedoelt, die kunnen alleen maar bekabeld aangesloten worden zoals ​@Henk2304 ook schrijft e is WPS dus niet van toepassing.

Heb je wel de nieuwste firmware op de Wifipunten, zie onderstaande link:

4 reacties

• March 6, 2026

Experia WiFi's kunnen alleen bekabeld worden gekoppeld. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 6, 2026

Beste ​@Henk2304 als je de zwarte vierkante wifipunten bedoelt, die kunnen alleen maar bekabeld aangesloten worden zoals ​@Henk2304 ook schrijft e is WPS dus niet van toepassing.

Heb je wel de nieuwste firmware op de Wifipunten, zie onderstaande link:

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 8, 2026

Hi ​@3sen, goed dat je deze vraag hier stelt en dank aan de leden hier voor hun duidelijke reactie. 

De Eperia Wifi wordt inderdaad met een kabel aangesloten. Kan het zijn dat je het hier over de ronde SuperWifi punten hebt? Dan kun je hier lezen hoe je die kunt aansluiten: KPN SuperWifi: installatie en gebruik.

Lukt het zo?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 8, 2026

Ik heb de vierkante zwarte uitvoering. Na de tweede aangesloten te hebben met de kabel hebben beide twee groene ledjes die constant branden maar de stabiele wifi is volgens mij weg.

de situatie is als volgt: er komt vanaf het kpn modum V12 een kabel mijn gedeelte (inwonend) van de woning binnen.

ik had dan met een experia wifi versterker een redelijk goede wifi verbinding. Daarbij brandden een groene en een blauwe led.

daarna heb ik voor een sterkere wifi onder mijn veranda de tweede experia nu via kabel met de eerste verbonden. Hierbij brandden zowel bij de eerste als de tweede alleen twee groene leds naast elkaar op beide versterkers.

ik heb echter het idee dat hiermee e.e.a. Ontregeld is en niet beter geworden.

situatie nu: tweede losgekoppeld en getracht de eerste situatie met een versterker te herstellen. Helaas brand daarop nu alleen het linker groene ledje en heb ik geen verbinding.

help! Wat doe ik fout?Sorry voor mijn lange verhaal.

mvrgr

3sen

Â