Skip to main content
Vraag

Mijn SuperWifi 2 blijft hangen op oude firmware

• July 13, 2026
  • 3 reacties
  • 110 keer bekeken

Een van mijn twee SuperWifi 2 punten blijft helaas hangen op de oude firmware (3.00.31) en is zichtbaar als SWP2 apparaat i.p.v. de SW2.

Afgelopen vrijdag heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice, nadat het resetten van het punt en het bekabeld aan de modem laten voor een nacht (nog zonder modem reset) niet had geholpen. 

Hierbij heeft de medewerker de stappen met mij doorlopen om beide punten te resetten en daarna ook de modem te resetten. Het punt heeft toen meer dan een uur bekabeld aan de modem gezeten, maar ook dit heeft het probleem niet opgelost. De volgende klantenservice medewerker heeft een coulance verzoek ingediend om het punt te vervangen, omdat deze net buiten de fabrieksgarantie valt. Later op de avond ben ik na extra zoeken op deze community terecht gekomen en hierdoor ben ik erachter gekomen dat de oude firmware het probleem is. 

Ik heb die avond de stappen die ook in onderstaande topic gegeven worden gevolgd (de nacht samen met het werkende SuperWifi 2 punt bekabeld aan de modem). Helaas heeft ook dit niet geholpen. 

Oplossing voor SuperWifi 2 problemen na upgrade modem en andere problemen 

Vandaag heb ik nogmaals contact gehad met de klantenservice, om door te geven dat ik via dit topic het probleem had gevonden en of deze oplossing voor mij ook mogelijk was. Er werd toen aangegeven dat de technische dienst en teamleider hadden aangegeven om een nieuw punt te kopen of huren, omdat het punt buiten de fabrieksgarantie valt, of om anders een klacht in te dienen. 

Nu zie ik meer topics waarin wordt aangegeven dat er vanuit KPN firmware gepusht kan worden, dus ik probeer het liever eerst via deze weg.

Kan iemand mij hiermee helpen?
Het punt laat ik nu dag en nacht bekabeld aan de modem zitten, voor het geval dat. 

Groet, Nathalie

3 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 14, 2026

https://consument.acm.nl/garantie-reparatie-geld-terug/garantie-maar-2-jaar-vaak-niet-waar

Misschien kan je hier verder wat mee en tja je wifi punt is niet kapot , maar heeft alleen nieuwe KPN software nog maar die krijg je dus niet meer 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • July 14, 2026

Kennis van mij kwam er vorige maand ook achter dat 1 SW2 versterker op oude firmware draaide en heeft na telefonisch contact een nieuwe SW2 ontvangen. De oude SW2 was eigendom en moest terug gestuurd worden en was al ruim 3 jaar oud. Dus bellen naar 0800-0402!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 14, 2026

​@ivo46 handig artikel! Ik had al wat gelezen over de wettelijke garantie en het recht op updates. Ik heb dit ook benoemd in het laatste gesprek met de klantenservice, maar het antwoord bleef hetzelfde, een nieuw punt huren/kopen of een klacht indienen.

​@satfun51 ik heb meerdere keren gebeld en kreeg helaas niet hetzelfde antwoord als de kennis. Vandaar dat ik hoop om het via een KPN medewerker hier te regelen, en anders toch zoals telefonisch is aangegeven een klacht indienen.Â