Skip to main content
Vraag

Mijn Superwifi1 punt blijft een eigen netwerk uitzenden, naast de Box 12

• August 31, 2026
  • 2 reacties
  • 41 keer bekeken

Dag allen.

Bij ons thuis heb ik twee superwifi punten bekabeld aangesloten. Onlangs is een van deze punten (beide eerste model / wit rond) zijn eigen aparte wifi netwerk gaan uitzenden en niet meer het algemene hoofd wifinetwerk. Ik heb al de complete reset doorlopen van zowel de modem als het superwifi punt.

Gisteren hebben we ook de modem (Sagemcom Box 12) & netwerkkabels vervangen. Echter, nog altijd na een complete reset gaat het superwifi punt niet automatisch op het hoofdnetwerk aansluiten. Na de reset van 10 seconden met rode lampjes, naar paars naar groene knipperlicht blijft het superwifi punt een apart netwerk uitzenden en groen branden alsof er niets aan de hand is.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen, behalve een nieuw model kopen/huren?

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 2, 2026

Hallo ​@Ash9022 ,

Hebben ze wel software-versie 25.14.02 ? 

De SuperWifi 1 ondersteunt geen WPA3. Het advies is dan ook om je modem in te stellen op WPA2 Personal. 

Overigens stopt KPN per 1 januari 2027 met de ondersteuning voor SuperWiFi 1. Het is dan ook geen gek idee om op zoek te gaan naar een alternatief. Dat kan SuperWiFi 2 zijn. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@Ash9022 welkom op de KPN Community. Ik zie dat Noordzee je van goed advies heeft voorzien. Het lijkt mij ook het beste om eerst een vast te stellen wat voor een versie van de software je draait op de punten in kwestie.