Skip to main content
Beantwoord

Oplossing voor SuperWifi 2 problemen na upgrade modem en andere problemen

  • December 17, 2025
  • 35 reacties
  • 506 keer bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 30, 2026

Het is herkenbaar, hier valt om de week 1 sw2 punt eruit, in topologie rood, sw2 punt heeft groen led.

Verder momenteel dat ringbel op sw2 punt wordt gezet dat die bijna geen verbinding krijgt dus die mag ik dan opnieuw met wifi netwerk verbinden.

Het is compleet een groot zooitje.

Eigenlijk zijn we als klant toch een stel minkunkels dat we dit nog steeds pikken van de kpn , het blijft apparatuur van kpn zelf in bruikleen wat niet goed functioneert 


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dit is inderdaad een herkenbaar iets. Hebben we op dit moment geen permanente oplossing voor. Herstart thuisnetwerk is over het algemeen voldoende om het een week, soms twee, stabiel te krijgen. We werken eraan. 


Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • June 3, 2026

Dit is inderdaad een herkenbaar iets. Hebben we op dit moment geen permanente oplossing voor. Herstart thuisnetwerk is over het algemeen voldoende om het een week, soms twee, stabiel te krijgen. We werken eraan. 

Oke, en hoe komt KPN de klant hierin tegemoet? De klant heeft niet om KPN software waar gevraagd , maar die KPN software is ons als klant letterlijk door de strot gedrukt. Ik zelf kan het hier aan de praat houden of krijgen , maar er zijn genoeg klanten die dat om  verschillende denkbare reden niet voor elkaar krijgen, denk aan gebrek technische kennis, maar kan ook door lichamelijke ongemak.

Ik heb het vaker gezegd , het is apparatuur in bruikleen.

Ik ga dit eens weer voor leggen bij rechts verzekering, wat in deze je rechten en plichten zijn en welke dat voor de KPN zijn


  • Auteur
  • Helper
  • June 9, 2026

Dit is inderdaad een herkenbaar iets. Hebben we op dit moment geen permanente oplossing voor. Herstart thuisnetwerk is over het algemeen voldoende om het een week, soms twee, stabiel te krijgen. We werken eraan. 

Maar wat veroorzaakt het probleem? Zou fijn zijn als KPN daar iets meer info over geeft.
Vindt het wel vreemd dat zo'n groot bedrijf hun software niet op orde heeft.
Ik ben juist terug naar de KPN modem gegaan omdat ik niet geregeld bezig wil zijn met het instellen van een eigen modem.

Ben zeer teleurgesteld over de gang van zaken.

Ben destijds naar eigen modem overgestapt omdat er maar geen updates kwamen, Ja naar 1,5 jaar… en nu weer hetzelfde probleem.
Toch maar weer naar KPN modem overgestapt omdat het me teveel tijd(en geld) koste.
Nu zit ik in precies hetzelfde schuitje. Heb spul wat niet goed werkt, het kost me alleen maar werk.
En het is niet alleen dat ik het netwerk moet resetten, ook namen van bepaalde apparaten verdwijnen daarna, die ik weer handmatig moet gaan invoeren tot volgende reset…

Dat er wordt aan gewerkt wordt is fijn, maar voor mij niet voldoende. Hoe staat het met de oplossing. Wanneer is die er? Wat is de planning? En als dat lang gaat duren wat zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn. 

Ben nu al 6 maanden bezig met zaken rondom mijn internet… met spul van de grootste provider…dat kan toch niet de norm zijn. Nu moet ik weer wachten op een update die OOIT gaat komen.

Zou niet op vakantie kunnen omdat mijn modem het thuis niet trekt en daarmee alle domotica, zonnepanelen, batterij niet kunnen werken.

Ik sta open voor een echte oplossing.


Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • June 9, 2026

Ben destijds naar eigen modem overgestapt omdat er maar geen updates kwamen, Ja naar 1,5 jaar… en nu weer hetzelfde probleem.
Toch maar weer naar KPN modem overgestapt omdat het me teveel tijd(en geld) koste.
Nu zit ik in precies hetzelfde schuitje. Heb spul wat niet goed werkt, het kost me alleen maar werk.
En het is niet alleen dat ik het netwerk moet resetten, ook namen van bepaalde apparaten verdwijnen daarna, die ik weer handmatig moet gaan invoeren tot volgende reset…

Dat er wordt aan gewerkt wordt is fijn, maar voor mij niet voldoende. Hoe staat het met de oplossing. Wanneer is die er? Wat is de planning? En als dat lang gaat duren wat zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn. 

Ben nu al 6 maanden bezig met zaken rondom mijn internet… met spul van de grootste provider…dat kan toch niet de norm zijn. Nu moet ik weer wachten op een update die OOIT gaat komen.

Zou niet op vakantie kunnen omdat mijn modem het thuis niet trekt en daarmee alle domotica, zonnepanelen, batterij niet kunnen werken.

Ik sta open voor een echte oplossing.

Het herkenbaar hoor, ben gisteren terug gekomen van 9 daagse vakantie en ja hoor weer een sw2 punt welke zelf gewoon groene led heeft, maar weer paired is,  herstarten en klere ding doet het weer, voor zover je kan zeggen dat het werkt, want op dat sw2 punt komt geen enkele apparaat met een wifi verbinding te staan.

 


  • Auteur
  • Helper
  • June 20, 2026

Ik sta nog steeds open voor een echte oplossing op korte termijn.
Niet van we weten het en werken eraan, dat kan nog een jaar duren.
Ik heb nu een probleem, niet veroorzaakt door mezelf, met apparatuur van KPN, dus ook graag vanuit de kant van KPN een echte oplossing.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 20, 2026

Het is natuurlijk wat je een kort termijn noemt maar tijdens de wk zullen er logischerwijs geen updates worden uitgerold. 


  • Auteur
  • Helper
  • June 20, 2026

Het is natuurlijk wat je een kort termijn noemt maar tijdens de wk zullen er logischerwijs geen updates worden uitgerold. 

WK maakt mij persoonlijk niks uit :) maar er zijn andere oplossingen. BV. Andere apparatuur tijdelijk welke het probleem niet heeft. Doe creatief, verzin een oplossing! neem je klanten serieus.


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dit is inderdaad een herkenbaar iets. Hebben we op dit moment geen permanente oplossing voor. Herstart thuisnetwerk is over het algemeen voldoende om het een week, soms twee, stabiel te krijgen. We werken eraan. 

Maar wat veroorzaakt het probleem? Zou fijn zijn als KPN daar iets meer info over geeft.

 

 

De kern van het probleem is communicatieproblemen tussen modem en wifipunt(en). De verbinding die de sturing van de mesh regelt, van het modem naar de wifipunten toe, sterft af. Daar zitten verschillende factoren omheen die daar invloed op hebben. En het is ook iets waar we in de afgelopen versies ook al oplossingen en verbeteringen voor hebben doorgevoerd. We zien dat het bij een groot deel van de klanten nu goed gaat. Maar nog niet bij iedereen, juist omdat er dus verschillende invloeden zijn. Dat is ook waarom het bij de een om de paar dagen misgaat, en het bij een ander een paar weken goed kan gaan. 

We blijven hier dus continu op letten en werken aan verdere verbeteringen. Voor de Box 12 is er een nieuwere versie. Maar vanwege het WK is die uitrol op pauze. Box 10 volgt later. 


  • Auteur
  • Helper
  • June 23, 2026

Oke zoals ik het begrijp ligt het aan de kant van de modem. 
Als tijdelijk work-around kan ik de modem op een tijdschakelaar zetten zodat ie s’ nachts even uitgaat, dan zal hopelijk het punt niet bereiken dat de mesh vastloopt.

Ik moet toch wat…

Zou het erg kunnen waarderen als ik zo snel mogelijk de nieuwste update krijg. Niet dat ik daar weer maanden op moet wachten.