Skip to main content
Beantwoord

Oude Superwifi 2 aansluiten op firmware 3.00.31 lukt niet, krijgt geen update

• April 1, 2026
  • 9 reacties
  • 74 keer bekeken

Ik wilde een oude Superwifi 2 aansluiten, maar die zit nog op firmware 3.00.31. Hangt nu al 24 uur aan het modem, maar krijgt geen update. Zie dat dit probleem meer voorkwam en heb de suggesties van andere posts reeds geprobeerd… Wat kan ik doen?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Alex van KPN

Die zijn inderdaad al lang niet gebruikt. Hiervoor moet je specifiek contact met ons opnemen zodat iemand mee kan kijken op jouw account en contract. Ik ga er dan vanuit dat je bij ons/KPN klant bent. 
Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 2, 2026

Hallo ​@zupawifi ,

Toch maar even de instructie posten: 

• SuperWifi in kwestie loshalen van de ethernetkabel als die erin zit
  • reset de SuperWifi door met een puntig voorwerp in het resetgaatje te duwen, laat los als de SuperWifi een aantal keer rood knippert
  • wacht tot de SuperWifi klaar is met resetten, hij zal dan paars branden
  • reset dan je modem en wacht tot deze weer helemaal up and running is
  • sluit dan de SuperWifi bekabeld aan op het modem en wacht af. 

Geef het ongeveer een uur, in die periode zou de SuperWifi dan moeten overgaan naar de KPN Software. Als dat niet helpt, geef het hier aan. Dan kan een moderator een handmatige updatepoging doen.

bron: 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@zupawifi, welkom allereerst bij onze community en dank aan Noordzee voor de juiste stappen. 

Ik zie ook dat dit om een SuperWifi punt gaat met een oude versie, waarschijnlijk al een tijdje niet aangesloten geweest. Is het niet gelukt met de stappen van Noordzee, zou ik van je mogen weten welk serienummer je SuperWIfi heeft? Dit lijk hierop: SW2.C.xxxxxxxx.

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 2, 2026

Dank voor de reacties. ​@Noordzee helaas diverse keren geprobeerd, zonder resultaat. Ik heb er 3 liggen met dezelfde oude firmware. Allemaal diverse keren geprobeerd. ​@Alex van KPN  het serienummer va de SW2 met oude firmware die nu bekabeld is aangesloten is JB36005A31. Kan dat kloppen?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 2, 2026

Die zijn inderdaad al lang niet gebruikt. Hiervoor moet je specifiek contact met ons opnemen zodat iemand mee kan kijken op jouw account en contract. Ik ga er dan vanuit dat je bij ons/KPN klant bent. 
Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 2, 2026

​@Alex van KPN Ik heb inmiddels een contract bij Youfone. Kan ik dan ook gewoon een terugbelverzoek doen?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 3, 2026

Ow, dat is jammer in dit geval. Dat kan dan helaas niet. Daarvoor moet je bij klant zijn en ook de updates moeten plaatsvinden terwijl de versterkers aangesloten zijn op een KPN netwerk. 

Ik heb voor andere meelezers mijn eerdere antwoord als Beste antwoord gemarkeerd. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 3, 2026

Youfone (eigendom van KPN) adviseert zelf Superwifi aan te schaffen: https://www.youfone.nl/thuis/wifi-verbinding-verbeteren?srsltid=AfmBOoqSb17WYgjAon-QiTRKUrykdWVtN-EVJIuMR2Dq7w-g365JVN4A#:~:text=Verbeter%20je%20bereik%20met%20KPN%20SuperWifi%20punten

Ik kan dus niet bij de verkoper (KPN) danwel bij Youfone terecht voor een oplossing. Dat is toch gek? De superwifi’s zijn daarbij gewoon op het KPN netwerk aangesloten.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 3, 2026

Dit heb ik over het hoofd gezien, ik ga even op onderzoek uit want dit moet op te lossen zijn. Ik kom hier snel op terug, excuus voor mijn eerdere antwoord. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 3, 2026

🙏 dank!