Skip to main content

Pixel 9 pro en de SuperWifi 2 werken niet goed samen

• July 30, 2025
  • 36 reacties
  • 409 keer bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 29, 2026

@Doman dit is zoals het hier nu staat

Doman
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • March 29, 2026

@Doman dit is zoals het hier nu staat

Misschien ook verstandig om het 5GHz te veranderen naar een niet DFS kanaal?

Google: DFS kanalen

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 29, 2026

Ja dfs kanaal veranderen bijv 36.

5ghz bandbreedte verhogen, naar hoogste optie, dat werkt bij mij sinds kort beste

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 31, 2026

Goedemorgen ​@ivo46 en ​@Doman , gisteren de kanalen en bandbreedte aangepast.

Mobiel werkt tot nu toe goed 🤞  Maar ik heb gisteren en vanmorgen wel een paar keer een van de SuperWifi punten uit/aan moeten zetten. In de app stonden ze dan ook grijs en zelf hadden ze een rood lampje. Even een paar dagen afwachten hoe het gaat 😊 

Bedankt voor de hulp zo ver! 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 31, 2026

De 2.4 ghz gewoon lekker op 40Mhz zetten en de 5ghz op 160 Mhz

Doman
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • March 31, 2026

Goedemorgen ​@ivo46 en ​@Doman , gisteren de kanalen en bandbreedte aangepast.

Mobiel werkt tot nu toe goed 🤞 

Mooi dat de laatste aangepaste instellingen blijkbaar verbetering hebben gebracht. 🙂
Wel is het nu interessant om te bepalen wat nu precies het verschil heeft maakt?
802.11ac en/of vaste wel/geen DFS kanalen?
802.11ax geeft in ieder geval wel vaker compatibiliteitsproblemen is ook mijn ervaring.

Maar ik heb gisteren en vanmorgen wel een paar keer een van de SuperWifi punten uit/aan moeten zetten. In de app stonden ze dan ook grijs en zelf hadden ze een rood lampje. Even een paar dagen afwachten hoe het gaat 😊 

Tja, als je de SuperWif's meer/intensiever gaat gebruiken krijg je mogelijk nu ook te maken met de aanwezige bugs/probleempjes bij die apparaten. 😏

Toch wordt geadviseerd om bij 2,4GHz 20 MHz te gebruiken om mogelijk storingen/conflicten te vermijden.

Google: 2,4 GHz 20 or 40 MHz

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 31, 2026

Toch wordt geadviseerd om bij 2,4GHz 20 MHz te gebruiken om mogelijk storingen/conflicten te vermijden.

Google: 2,4 GHz 20 or 40 MHz

Yep maar hier in praktijk werkt wat ik zei het beste

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 1, 2026

Even een update, nu hebben alle 3 de gebruikers (Pixel 9 Pro, OnePlus en een IPhone), problemen met apps zoals de DigiD en de AH app, die laden niet meer met wifi (je moet echt wifi uit zetten) en andere apps zoals social media laden langzaam en slecht. 🤷🏼‍♂️

Ik heb het wifi netwerk via de MijnKPN app herstart maar dat lijkt niet te helpen. 

Doman
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • April 1, 2026

Even een update, nu hebben alle 3 de gebruikers (Pixel 9 Pro, OnePlus en een IPhone), problemen met apps zoals de DigiD en de AH app, die laden niet meer met wifi (je moet echt wifi uit zetten) en andere apps zoals social media laden langzaam en slecht. 🤷🏼‍♂️

Van de ene oplossing op naar het volgende probleem. 😏

Probeer het eens met IPV6 uit te zetten?
Dat is een bekend probleem wat steeds weer opduikt, ook bij andere providers.

Veel apps werken niet door IPv6 op Box 12

Apps op mijn Samsung Galaxy S25FE werken niet als IPv6 aan staat op mijn V10a

Via mobiel moet je mogelijk desktop mode gebruiken:

Hoe IPv6 uitzetten in de KPN Box 12?

Ja, het is misschien ook handig om te vermelden dat je IPV6 niet uit kunt zetten als je op je mobiel inlogt op de router want daar krijg je minder te zien. Je moet dus echt via de laptop inloggen om IPV6 uit te zetten.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 1, 2026

Van de ene oplossing op naar het volgende probleem. 😏

Probeer het eens met IPV6 uit te zetten?
Dat is een bekend probleem wat steeds weer opduikt, ook bij andere providers.

Veel apps werken niet door IPv6 op Box 12

Apps op mijn Samsung Galaxy S25FE werken niet als IPv6 aan staat op mijn V10a

Via mobiel moet je mogelijk desktop mode gebruiken:

Hoe IPv6 uitzetten in de KPN Box 12?

Ja, het is misschien ook handig om te vermelden dat je IPV6 niet uit kunt zetten als je op je mobiel inlogt op de router want daar krijg je minder te zien. Je moet dus echt via de laptop inloggen om IPV6 uit te zetten.

Zou het zelf apart vinden als het de oplossing zou zijn,  hier een oude Iphone 10 max een 17 en een pixel 9a en nooit enig probleem met de DigD app en al helemaal niet met de AH app

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 1, 2026

Ik heb de V10 en de SuperWifi punten maar weer eens naar de fabrieksinstellingen teruggezet. Is even puzzelen maar de standaard wifi settings staan weer terug en de apps werken weer normaal bij iedereen. 

Morgen weer kijken hoe het gaat en of ik weer wat moet gaan sleutelen.