Skip to main content
Beantwoord

Sinds laatste update KPN Experiabox V10 regelmatig Superwifi 2 status paired

• October 8, 2025
  • 5 reacties
  • 186 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds de laatste update moet ik elke week de box handmatig steeds opnieuw opstarten, omdat de superwiffi 2 in paired staan, na het opnieuw opstarten staat het weer in synced en werkt alles perfect, heb meerdere malen alles gereset in fabriek instellingen en gekoppeld, nu weer 1 week later moest ik weer voor de 3e keer de modem opnieuw opstarten en dan is alles weer goed ,wat is dit probleem nu ,heb al een aantal jaren deze modem en nooit problemen ondervonden Sinds de laatste update,  graag een oplossing aub ,heb natuurlijk meerdere keren telefonisch contact gehad met technische dienst maar hun kunnen het niet zien wat het kan zijn .hopelijk graag een oplossing. Heb ook alles een paar keer opnieuw opgestart het glasvezel bakje ik  zou niet meer weten wat er nog iets aan gedaan kunnen worden,  misschien toch een monteur laten komen en een nieuwe modem laten plaatsen v10 ,in het verleden had ik een v12 maar dat was ook 1 drama toen is er een monteur geweest en die heeft toen de v10 geplaatst en had nooit meer problemen ermee tot die laatste update dus

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@ulbert, wat vervelend dat ze steeds in pairing gaan staan. 😕 Begrijpelijk dat je dat opgelost wilt hebben want elke week je modem opnieuw opstarten is natuurlijk niet ideaal. 

Je hebt alles al opnieuw opgestart geef je aan, super! Ook de reset is al gedaan. Dan is mijn advies om een schone installatie van je SuperWifi punten uit te voeren. Voor het gemak: 

1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het SuperWifi punt zal zich nu installeren en koppelen aan het modem. Geef dit proces de tijd, laat de SuperWifi een half uur aangesloten. Als de installatie is gelukt dan brand het lampje groen. En zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden (na 1-2 minuten rood branden).
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis als voorheen.

Volg deze stappen precies op, dan kun je met een schone lei verder en ik hoop dat ze dan stabiel mee blijven draaien in je netwerk. 
Laat je weten of het gelukt is? Ik hoor het graag! 🙂

5 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 9, 2025

Hi ​@ulbert, wat vervelend dat ze steeds in pairing gaan staan. 😕 Begrijpelijk dat je dat opgelost wilt hebben want elke week je modem opnieuw opstarten is natuurlijk niet ideaal. 

Je hebt alles al opnieuw opgestart geef je aan, super! Ook de reset is al gedaan. Dan is mijn advies om een schone installatie van je SuperWifi punten uit te voeren. Voor het gemak: 

1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het SuperWifi punt zal zich nu installeren en koppelen aan het modem. Geef dit proces de tijd, laat de SuperWifi een half uur aangesloten. Als de installatie is gelukt dan brand het lampje groen. En zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden (na 1-2 minuten rood branden).
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis als voorheen.

Volg deze stappen precies op, dan kun je met een schone lei verder en ik hoop dat ze dan stabiel mee blijven draaien in je netwerk. 
Laat je weten of het gelukt is? Ik hoor het graag! 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 9, 2025

Vandaag een kpn monteur geweest heeft een nieuwe v12 geplaatst alles werkt hoe het hoort hopelijk opgelost, deze kan gesloten worden 

• Deelnemer
  • October 9, 2025

Vandaag een kpn monteur geweest heeft een nieuwe v12 geplaatst alles werkt hoe het hoort hopelijk opgelost, deze kan gesloten worden 

Deze oplossing wil ik ook, mijn vermoeden is ook dat het aan de modem ligt. Heb ook v10. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

sinds laatste update precies hetzelfde. Loop al maanden te pielen, bij mij gaat het max een aantal dagen goed en dan moet ik weer resetten. Support komt niet verder dan reset voor de zoveelste keer. Voor de update nooit omkijken naar, laat staan problemen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 9, 2025

Deze oplossing wil ik ook, mijn vermoeden is ook dat het aan de modem ligt. Heb ook v10. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

sinds laatste update precies hetzelfde. Loop al maanden te pielen, bij mij gaat het max een aantal dagen goed en dan moet ik weer resetten. Support komt niet verder dan reset voor de zoveelste keer.

Heb gewoon elke keer gebeld met de technische dienst   toen kreeg ik al een paar keer de optie om een monteur te laten komen, elke keer afgeketst met de hoop dat het goed ging , tot gisteren weer het zelfde probleem had toen weer gebeld en weer werd mij een gratis monteur aangeboden  toen toch maar laten komen die heeft alles netjes gewisseld en ingesteld omdat ik een eigen netwerk naam heb , nu op dit moment draait het vlekkeloos   gewoon gaan bellen dat je er alles al heb gedaan en het probleem blijft zo is het bij mij ook gegaan,  de klantenservice had zelf nog een modum opgestuurd om het zelf te doen maar ik laat die gewoon weer terug sturen want het is al door de monteur gedaan   gisteren gebeld en vanochtend was de monteur eral   kwa service nooit problemen gehad met kpn altijd perfect geholpen door kpn 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn dat het opgelost is ​@ulbert en bedankt voor het laten weten! 🙂 Super dat de monteur het goed aan de praat heeft gekregen.

Mocht je in de toekomst nog eens ergens vragen over hebben, maak gerust weer een topic aan. 😄