Skip to main content
Vraag

Sinds software update KPN modem werken de Superwifi niet meer

• December 1, 2025
  • 4 reacties
  • 45 keer bekeken

Fromdowntown
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1

Onlangs heeft KPN een update uitgevoerd mbt onze modem waardoor super wifi punten (4 stuks!) niet meer goed werken. Modem reset gedaan en er is nu helemaal geen wifi meer. Wij zouden graag zsm een nieuwe modem willen ontvangen! Graag een spoedige reactie! 

4 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Fromdowntown. Erg lastig dat je hiermee te maken hebt. Goede Wifi in huis is tegenwoordig bijna wel een eerste levensbehoefte, dus dit moeten we zien aan te pakken. 

Voordat het modem vervangen hoeft te worden, kun je eerst nog wat anders proberen om alles weer aan de praat te krijgen. En dat is een schone installatie. Daarmee reset je het modem en de SuperWifi punten en bouw je je netwerk weer vanaf het begin helemaal op. Zou je dat eens willen proberen? 

Als dat niets helpt, zou je dan kunnen aangeven welke SuperWifi punten je hebt (witte of zwarte) en welke firmware op je Experia Box en SuperWifi punten staat? Dan kunnen we eens meedenken richting een oplossing. Deze firmwareversies kun je achterhalen door in te loggen op de Experia Box. 

En als je toch graag direct geholpen wilt worden, dan kun je ook telefonisch contact met ons opnemen. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

Ik hoor graag van je of je geholpen bent en of je nog hulp nodig hebt!

Fromdowntown
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 3, 2025

Ik heb een schone installatie uitgevoerd en alle lampjes van de Super Wifi punten (4 stuks wit) zijn nu groen en de status is bij allemaal synced. De firmware versie is bij allemaal SW1.C.25.14.02. Als ik in de mijn kpn app kijk bij mijnwifinetwerk dan zie ik alleen onder de Experia Box v10A verbonden apparaten en niet meer onder de Super Wifi punten (wifiversterkers). Voorheen was dat wel het geval en werden apparaten automatisch verbonden met het dichtstbijzijnde Super Wifi punt. Gaat dit nu wel helemaal goed? Het lijkt erop dat de snelheid lager is van de Super Wifi punten welke verder van de modem zijn geplaatst? Ik hoor het graag zsm en alvast bedankt weer.

Fromdowntown
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 4, 2025

Nog een aanvulling: de wifi verbinding is helaas niet meer optimaal op meerdere plekken in de woning. Voorheen was er overal een optimaal bereik en dat is nu niet meer het geval! Er treden hierdoor vertragingen op bij het gebruik van diverse apparaten, zoals laptop en smartphone en dat is zeer vervelend. Ik reken op een spoedige oplossing vanuit KPN.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dan heb je al bijna alles gedaan wat je kon doen om dit te herstellen. De lampjes, synced status en de firmwareversie geven in ieder geval aan dat alles nu goed staat. Je zou alleen nog misschien de SuperWifi punten wat kunnen verplaatsen om te zien of dat nog effect heeft. Verder zijn we nog constant bezig om met updates de situatie te verbeteren wat betreft verbinden met dichtstbijzijnde Wifi punt en de snelheid. Als je daarop niet kunt wachten, dan kun je het beste een terugbelafspraak maken. Dan kan er een storingsformulier voor je worden ingevuld zodat een speciaal team ermee aan de slag gaat. Zij bellen je dan op om tot een oplossing met je te komen. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld door de klantenservice op een moment dat jou uitkomt.