Skip to main content
Vraag

Superwifi 1 valt steeds uit laatste weken met Experia Box V10

• December 20, 2025
  • 19 reacties
  • 67 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een V10 modem en twee superwifi 1 punten. Een schotel is bedraad aangesloten en de andere draadloos. De draadloze valt sinds een paar weken spontaan uit; dit valt samen met softwareupdates. Sinds de migratie naar de kpn software heb ik problemen met WIFI. Het lijkt allemaal vol met bugs te zitten; dezelfde setup heeft jaren zonder enig probleem gewerkt en tegenwoordig moet ik elke paar dagen wifipunten aan en uit zetten. Hebben meer mensen deze ervaring? Ik ben inmiddels bijna zover die superwifipunten bij het vuil te zetten en een ander systeem te kopen.  

19 reacties

Forum|alt.badge.img+5

Precies dezelfde problemen hier. De 2e wifiversterker gaf steeds problemen. Ik heb alles geprobeerd. De vesterker werkte soms even een paar uur maar gaf dan weer een rode lamp en onbereikbaar aan.

Wat me gisteren opviel was dat ook de wifi van het V10 modem zelf weer ingeschakeld was. En van toen ik destijds de wifiversterkers kreeg weet ik nog dat die toen uit moest staan omdat de wifi van het modem en de versterkers niet goed samen konden. Ik heb gezocht of dat nu misschien wel aan kon blijven staan na de laatste update en ik zag dat volgens sommige dat nu wel moet kunnen. Maar ik heb dat toch uitgeschakeld en sindsdien doet mijn 2e versterker het wel weer. 

Wat wel weer vreemd is , is dat de wifi versterker zelf niet meer aangeeft dat er apparaten zijn aangesloten. Als ik mijn telefoon in de buurt van wifi versterker 1 heb wordt dat keurig weer gegeven maar zodra die buiten het bereik van wifi 1 komt en ik zeker weet dat hij op wifi 2 zit zie ik nergens geen melding meer van mijn telefoon terwijl die wel op het wifinetwerk zit. 

Het zou trouwens wel handiger zijn als je wel gewoon de wifi op het modem aan kon laten. Nu krijg je vreemde meldingen zoals dat extra netwerken uit staan terwijl die gewoon ingeschakeld zijn. Ik hoop dus dat ik alsnog wat fout doe en de oorzaak voor een slecht werkende wifiversterker iets anders is.

Het viel me nu trouwens opeens ook op dat ik iets wat 1oo % een wifi verbinding is op de pagina van het modem als een bekabelde verbinding rechtstreeks op het modem wordt weer gegeven. M.a.w er klopt niets van.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 22, 2025

Thanks. Ik had al zo'n vermoeden dat ik niet de enige ben die tegen problemen aanloopt. 

Ben inmiddels zo klaar met de instabiele WIFI dat ik heb TP link WIFI 7 deco set heb aangeschaft. Dat werkt fantastisch, supersnel en is tot heden superstabiel. Kost wat maar gelijk klaar voor de toekomst. Wel in AP modus zetten en WIFI op modem uitzetten.

Forum|alt.badge.img+5

Sinds ik de wifi op het modem heb uitgeschakeld blijft mijn 2e wifiversterker het doen. Wel geeft deze versterker helemaal verder niets weer over aangesloten apparaten. En ook mijn modem zelf geeft soms rare meldingen zoals ik al eerder zei.

Maar ik kan me voorstellen dat je er zat van wordt want dat was ik ook al. Ik heb een complete modemreset gehad en kan al mijn wifiinstellingen weer opnieuw doen. Dus alle apparaten moeten opnieuw gekoppeld worden. 

Maar zo'n TP link is me nog net even te duur. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 22, 2025

Probeer de Super Wifi (een voor een) opnieuw te koppelen met de modem.

In het kort:

• Sw nabij modem plaatsen
  • Aanzetten, resetknop indrukken
  • Daarna met netwerkkabel op modem aansluiten
  • Wanneer de led continue groen brand, kun je sw weer op zijn oude plaats terugzetten

Zie 

Forum|alt.badge.img+5

​@StephanP , ik had al die dingen al tig keer geprobeerd en dan leek de wifiversterker even te werken maar een paar uur later stond die dan toch weer op rood.

Ik heb nu 2 dagen geleden de wifi op het modem zelf uitgeschakeld en sindsdien gaat het goed. Bij de update onlangs is het blijkbaar weer ingeschakeld op het modem want voor die tijd stond het daar ook altijd uit omdat dit moest. De wifi van het modem en de wifiversterkers werken blijkbaar niet goed samen. Wat natuurlijk jammer is want anders kon je met de wifiversterkers nog een groter bereik krijgen.

Maar zonder de wifi op het modem ingeschakeld werkt dus de 2e versterker wel weer. De vesterker geeft alleen niet aan dat er apparaten aangesloten zijn op de versterker terwijl dat wel zo zou moeten zijn. Dus ik zie niet alle apparaten in mijn netwerk.

Ik kan nog eens proberen wat er gebeurt als ik de wifi op het modem nu weer inschakel. Ik denk dat de 2e wifi versterker er dan weer de brui aan geeft. 

Waar schakel je dit uit? Bij wifi-netwerk → wifi-signaal ?

Ik heb namelijk precies dezelfde problemen. 

Experia V10 → op iedere verdieping een wifi-versterker-v1.

En steeds valt er 1 uit. En voor de software update nooit.

Forum|alt.badge.img+5

inloggen op het modem via pagina http://192.168.2.254/ .  Op de overzichtspagina  staat direct links in het overzicht . Als je aan klikt dat je wifi wil uitzetten krijg je de vraag of je dat alleen voor het modem wil doen of voor alle apparaten. Dan kies je alleen modem en klaar.

Het scherm even verversen en dan staat er als het goed is dat de wifi op de extenders aan staat. Daar onder staat dan dat wifi uit is voor alle andere netwerken. Dat klopt ook niet want eventuele andere gemaakte netwerken zoals bv gastnetwerk heeft gewoon nog wifi.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 22, 2025

Waar schakel je dit uit? Bij wifi-netwerk → wifi-signaal ?

Het is allemaal hardwarematig

• Zet de experia uit en koppel hem los
  • Neem de experia mee naar de modem en zet hem daar aan zonder netwerkkabel 
  • Druk de resetknop lang in zodat ie met een hoop geknipper weer opnieuw koppelt met de modem
  • Als het wifi-led weer continue groen (of in mijn geval blauw) brandt, verbind je de Experia ook met een netwerkkabel aan de modem
  • Even een kopje thee drinken en daarna de Experia weer naar de 1e verdieping verhuizen (en daar weer aan de netwerkkabel aansluiten)

Daarna kun je via https://192.168.2.254 op de modem controleren of de koppeling goed verlopen is, en dan kun je ook allerlei instellingen naar wens configureren. Met de nieuwe firmware's zijn de wifi-extenders tot-slaaf-gemaakt van de modem, waarmee er nog maar 1 punt is waar je je wifi-netwerk instelt: de modem.

Forum|alt.badge.img+5

​@StephanP Experia meenemen naar je modem? Lijkt me stug. 

Het kan best zijn dat dit met een ander type modem wel wil maar nogmaals , blijkbaar werken de extenders en de het Experia V10 modem niet samen. Ik heb alle stappen die er te vinden zijn een paar keer doorlopen , er dagen mee bezig geweest en toch ging mijn 2e extender steeds weer op rood. Uiteindelijk de Wifi op de Experia V 10 uitgezet en n u is het al 2,5 dagen goed en heb ik weer achter in de tuin bereik. 

​@StephanP Experia meenemen naar je modem? Lijkt me stug. 

Het kan best zijn dat dit met een ander type modem wel wil maar nogmaals , blijkbaar werken de extenders en de het Experia V10 modem niet samen. Ik heb alle stappen die er te vinden zijn een paar keer doorlopen , er dagen mee bezig geweest en toch ging mijn 2e extender steeds weer op rood. Uiteindelijk de Wifi op de Experia V 10 uitgezet en n u is het al 2,5 dagen goed en heb ik weer achter in de tuin bereik. 

Woow kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat het nu al beter werkt.. 

Forum|alt.badge.img+5

​@stefanjansen_5 , vertel wat heb je gedaan? 

Wat trouwens wel mooi is aan de nieuwe update is dat het nu gemakkelijk is om extra netwerken aan te maken zoals een aparte 2,4 G en een Gastnetwerk. Ik heb nu een apart 2,4 netwerk aangemaakt waar ik nu bv mijn camera's en andere apparaten die uitsluitend op een 2,4 Ghz netwerk willen werken op gezet heb. Ik heb wel het idee dat dit ook beter werkt nu. 

Wat trouwens wel mooi is aan de nieuwe update is dat het nu gemakkelijk is om extra netwerken aan te maken zoals een aparte 2,4 G en een Gastnetwerk. Ik heb nu een apart 2,4 netwerk aangemaakt waar ik nu bv mijn camera's en andere apparaten die uitsluitend op een 2,4 Ghz netwerk willen werken op gezet heb. Ik heb wel het idee dat dit ook beter werkt nu. 

precies wat jij omschreven had..  Maar goed; tis pas dag 1.. 

Forum|alt.badge.img+5

precies wat jij omschreven had..  Maar goed; tis pas dag 1.. 

Hier inmiddels nu 3 dagen zonder problemen meer met de 2e versterker. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi allen, dank voor de berichten en het melden dat het niet lekker loopt met de SuperWifi sinds de update. Ik heb al jullie berichten meegenomen in de feedback richting onze ontwikkelaars! 

Wat de SuperWifi punten + Experia Box V10 betreft qua wifi, deze horen samen te werken als je V10 ook over is naar de KPN Software. Feit dat dit elkaar nu juist tegen lijkt te werken is bijzonder, dus dat nemen we zeker mee. 

In de meeste gevallen lost een schone installatie van de SuperWifi punten dit op, zoals StephanP ook al benoemde. Dat heeft even wat voeten in de aarde, maar daarna begin je met een schone lei en zien we dat in de meeste gevallen de SuperWifi punten weer lief meewerken.

Mocht dat niet helpen, laat het dan gerust weten en/of maak een eigen topic aan. Dan kunnen we dit per persoon nauwkeuriger bekijken. In elk geval bedankt voor alle meldingen en feedback! 

Ook erg goed om dit te weten, dus dank voor het melden. 😄 Fijn dat er hier verbetering in zit en ook bedankt voor het uitgebreide testen en helpen van andere gebruikers hier! 

Hi allen, dank voor de berichten en het melden dat het niet lekker loopt met de SuperWifi sinds de update. Ik heb al jullie berichten meegenomen in de feedback richting onze ontwikkelaars! 

Wat de SuperWifi punten + Experia Box V10 betreft qua wifi, deze horen samen te werken als je V10 ook over is naar de KPN Software. Feit dat dit elkaar nu juist tegen lijkt te werken is bijzonder, dus dat nemen we zeker mee. 

In de meeste gevallen lost een schone installatie van de SuperWifi punten dit op, zoals StephanP ook al benoemde. Dat heeft even wat voeten in de aarde, maar daarna begin je met een schone lei en zien we dat in de meeste gevallen de SuperWifi punten weer lief meewerken.

Mocht dat niet helpen, laat het dan gerust weten en/of maak een eigen topic aan. Dan kunnen we dit per persoon nauwkeuriger bekijken. In elk geval bedankt voor alle meldingen en feedback! 

Ook erg goed om dit te weten, dus dank voor het melden. 😄 Fijn dat er hier verbetering in zit en ook bedankt voor het uitgebreide testen en helpen van andere gebruikers hier! 

Helaas heeft het niet geholpen. 

Heb de complete reset vaak al gedaan. En de wifi uitgezet op de modem zelf. Vanmorgen keek ik en…..

Forum|alt.badge.img+5

Te vroeg gejuicht? Vanmorgen stond de 1e bekabelde wifiversterker op rood en opnieuw opstarten van de versterker en ook het resetten van het modem door de herstelknop geven geen resultaat meer.

Dus nu nog maar eens een schone installatie proberen. 

Forum|alt.badge.img+5

Te vroeg gejuicht? Vanmorgen stond de 1e bekabelde wifiversterker op rood en opnieuw opstarten van de versterker en ook het resetten van het modem door de herstelknop geven geen resultaat meer.

Dus nu nog maar eens een schone installatie proberen. 

Moet de reset van het modem een harde reset zijn, dus dmv een paperclip in het resetgat , of is het indrukken van de herstelknop genoeg. In het 1e geval betekent het dat je alle instellingen weer kwijt bent en daar heb ik weinig zin in aangezien ik dat dus al eerder heb gedaan met als resultaat dat het nog niet werkte. 

Forum|alt.badge.img+5

Ik ben dus bezig met de schone installatie volgens de handleiding hier.

Mijn vraag is of ik de wifiversterkers na de reset , dus het lampje brand paars , eerst weer uit moet zetten alvorens deze met kabel aan een gereset modem te koppelen. 

Ik zie namelijk nergens in dat stappenplan staan dat dit moet en heb de kabel erop aangesloten terwijl het lampje paars brand. Maar volgens mij kan ik wachten tot ik een ons weeg want er gebeurt niets. 

Dus maar geprobeerd met de spanning er af en er op maar ook nu gebeurt her niets meer . Het lampje blijft paars. 

Ik begin er nu wel een beetje klaar mee te raken. Ik heb de hamer al naast me liggen .

Forum|alt.badge.img+5

Nou het geheel is weer goed waardeloos. Ogenschijnlijk werken beide wifiversterkers wel weer maar er klopt gewoon niets van. Op de modempagina wordt mijn 1e extender nu aangegeven als draadloos verbonden terwijl er toch echt een kabel in zit. De andere wordt in  de topologie wel als aangesloten aangegeven maar aangezien ik nu wel weer problemen heb met het bereik vraag ik me af of hij daadwerkelijk wel wat doet. 

De schone installatie verliep dus ook al problematisch. Uiteindelijk heb ik de wifiversterkers maar met de wps knop gekoppeld Bekabeld aangesloten bleef het paarse lampje gewoon branden en lukte het niet om verbinding te maken. 

En KPN zelf blijft ook lekker in gebreke. Ik heb  afgelopen zaterdag al contact met iemand van KPN gehad , iemand die werkte in de winkel in Rotterdam.Die zou de klacht van de slecht werkende wifi doorzetten maar tot op heden heb ik nog niets van KPN gehoord. 

Zoals ik er nu over denk zeg ik dat KPN er een zootje van heeft gemaakt.Â