Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2-punten na verplaatsen niet meer bereikbaar; steeds melding 'foutief wachtwoord'

• September 15, 2026
  • 6 reacties
  • 94 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Nou denk je alles te hebben meegemaakt nu het volgende: afgelopen zaterdag is hier een monteur geweest, box 12 vervangen en sw2 punten allemaal hard reset en alles opnieuw geïnstalleerd en sw punten op de plekken terug.

Eerst kon ik na een half uur niet meer inloggen verkeerd wachtwoord, terwijl monteur naast mij heeft gezeten dat we mijn ssid en wachtwoord in het systeem zette en dat werkte , maar goed msn was dus half uur weg en  inloggen op box 12 ging niet.

Dat heb ik goed gekregen, via wachtwoord vergeten..

Maar nu , hier 2 bedraad en 3 draadloos sw2 punten .

Nu door strategisch de sw2 punten andere plekken in huis neer te zetten, zou ik met 2 sw2 punten kunnen.

Beneden via netgear van kpn alles bedraad en slaap kamer via utp lijn diw7022 aansluiten en is daar sw2 punt ook in feite niet nodig, want zolder  schuur en voorste slaapkamer draadloos voor de wifi zou het moeten doen.

Maar dat gaat niet omdat draadloos de sw2 punten niet meer verbonden , ik kan daar niet meer op inloggen, ik krijg de melding, foutief wachtwoord.

Welk wachtwoord ik ook gebruik, melding blijft.

Zet ik alles weer terug zoals afgelopen zaterdag, dan werkt alles weer , maar ik kan ook weer inloggen op alle sw2 punten, ook waar ik met nieuwe opstelling niet kan inloggen.

Dus wie kan dit verklaren????

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

6 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@ivo46. Welkom op de community! Je hebt inmiddels al aardig wat doorlopen. Zeker na een monteursbezoek en het opnieuw instellen van alles is het frustrerend als een andere opstelling meteen weer problemen geeft.

Ik wil eerst wat meer duidelijkheid krijgen. Kun je aangeven:

• Welke SuperWifi 2 punten zijn bedraad aangesloten en waar staan deze?
  • Welke punten zijn draadloos verbonden en waar staan deze?
  • Verandert er iets aan de lampjes wanneer je een punt verplaatst?
  • Welke melding krijg je precies bij het inloggen?
  • Heb je de punten één voor één verplaatst en getest, of allemaal tegelijk?

Een mogelijke oplossing: probeer de SuperWifi 2 punten in de nieuwe opstelling eerst één voor één te verplaatsen. Laat een punt na het verplaatsen even volledig opstarten en controleer of het draadloos verbinding maakt voordat je het volgende punt verplaatst. Zo kunnen we zien welk punt of welke verbinding de boosdoener is.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 17, 2026

Allereerste erg geinig dat ik welkom wordt geheten, daarvoor wel mijn dank, maar mijn gebruikersnaam eindigt op 46 en ben nu 57, dus ben hier al wat langer, maar dat even terzijde.

Om te beginnen, monteur heeft hier een nieuwe Box 12 geplaatst alle sw punten hard reset gegeven

Na modem geheel was opgestart steeds 1 sw punt aangesloten, die geheel laten inladen, om vervolgens draadloos te kijken of die het goed deed, om dan pas op punt neer te zetten waar die moest staan.

Eerste 2 de bedraade en als laatste de draadloze.

Als laatste hier achter de laptop SSID wachtwoord en wachtwoord box12 veranderd zoals ik het had.

En als laatste hebben monteur en ik op de lapt het het inlog wachtwoord veranderd die wordt gebruikt bij inloggen op de Box 12.

Zo kan ik zien hoe alles was aangesloten en het werkte.

Monteur is nog geen half uur weg, ik wil inloggen op Box 12 om de sw punten, namen als woonkamer, slaapkamer , schuurt etc te geven.

En ja hoor ik kon niet inloggen, foutief wachtwoord????

Van alles geprobeerd, ik weer bellen, nee monteur kwam niet terug ik moest fabrieksreset doen, dat geweigerd want dit was mede dat ik hier een monteur wilde ( en dat  om de 7e dag hele gebeuren hier eruit klapt).

Ik heb toen nog voor 3e keer wachtwoord vergeten gekozen en toen is het mij gelukt om weer  in te kunnen loggen en wachtwoord te veranderen zoals ik het wilde hebben.

Ik heb het uiteraard 1 voor 1 geprobeerd .

Nu afgelopen maandag dus weer gebeld , er staat weer een monteur ingepland voor volgende week vrijdag.

Aankomende maandag word ik terug gebeld, als alles nog werkt hoef ik de 99 niet te betalen , want dan lag het bij de KPN , vliegt het er wel uit dan is het mijn schuld want dan moet ik uit zoeken welk apparaat dit veroorzaakt.

Zowel monteur als helpdesk geven dit advies en beiden hadden dit probleem nog niet meegemaakt of van gehoord, terwijl ik monteur hier nog op laptop berichten forum heb laten lezen.

Ik ga weer zelf niks doen , dat snap je hopelijk nu na heel dit verhaal?

Ergens gaat er iets totaal verkeerd en NEE dit ligt niet aan mijn apparaten die ik hier heb.

En aan de aansluitingen ook niet, die zijn toen ik hier kwam wonen aangelegd door de KPN beneden en boven utp bedrading en ook toen was alles ingesteld door monteur.

Het heeft altijd gewoon op zich goed gewerkt en het wifi probleem is ontstaan na de KPN software er is opgekomen,

De wifi punten die bedraad zijn staat er 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer.

Beneden heeft de KPN monteur een flatcable ( had 1e kpn monteur gebruikt bij aanleg hier 5 jaar geleden) vervangen door een cat 6 kabel . 

Die kabel gaat van muur aansluiting naar netgear switch en vanuit daar naar sw2 punt en sw2 punt boven is via utp kabel rechtstreeks op Box 12 aangesloten.

Maar nu zouden de bedraade wifi punten los kunnen omdat alle dingen die ik bedraad wil beneden via swtich bekabeld zijn en diw 7022 kan boven via muur aansluiting bekabeld worden aangesloten.

Maar als ik de 2 bedraade los maak en draadloos ergens neer zet gaan ze knipperen, worden rood en blijven rood. Ik kan dan ook niet meer inloggen op de desbetreffende punten, foutief wachtwoord???

Zet ik alle de sw punten weer bekabeld terug dan kan ik wel weer inloggen en werkt weer alles.

En dat terwijl voor dat de sw2 punten hier bekabeld door monteur worden geplaatst nog van te voren is getest of ze ook draadloos werkte.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 17, 2026

Goed ik doe mee. Bij mij staan ze draadloos. 3 sw punten om dat bekabeld niet mogelijk is. En ook hier klapt om de 7 dagen de wifi punten offline en in paired terwijl de led groen brand 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 17, 2026

@Zebra5 , dank je wel en laat gene die hier ook last van hebben zich bij dit topic melden, dank is groot 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 17, 2026

@Zebra5 , dank je wel en laat gene die hier ook last van hebben zich bij dit topic melden, dank is groot 

Zal het doorgeven 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 19, 2026

@Vikash van KPN  kan je nu wel of niet wat met de gegeven  info van mijn kant?

En hoe kan het zijn dat een andere plaatsing sw2 punt een foutief wachtwoord opleverd??