Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.25.05.06

Categorie:SuperWifi 2
  • May 20, 2025
  • 195 reacties
  • 8335 keer bekeken
SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.25.05.06
Toon eerste bericht

195 reacties

TomRoozendaal
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Over het niet updaten van de SuperWifi 2 naar de 25.05.06 versie. Ik heb daar zojuist terugkoppeling over gekregen.

Het blijkt dat er aan onze kant een foutje in het script zit, waardoor het updaten na een reset niet altijd pakt. Hier wordt aan gewerkt om dat te herstellen. In de tussentijd heeft het geen zin om resets te doen met de verwachting dat je dan de update krijgt. 

Gelukkig is het ook geen probleem om nog op een van de lagere versies te zitten, deze zijn prima functioneel. 

Zodra het probleem verholpen is en de reset weer daadwerkelijk werkt om update te triggeren laat ik het weten.

Beste Erik,

Is het “script Bug-je” ondertussen platgedrukt? Mag toch hopen dat een scripting foutje met een paar drukken op het keyboard is opgelost, dit hoeft toch geen dagen te duren?  We zijn ondertussen alweer 5 dagen verder.  

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Zo gauw we er nieuws over hebben, delen we het hier ​@TomRoozendaal.

• Deelnemer
  • June 16, 2025

Mijn Superwifi2 punten hebben ook wat kuren, spontaan opnieuw opstarten of verbinding via de UTP verliezen, stabiliteitsproblemen etc. 
Bij mij is de update knop ook nog niet zichtbaar, dus ook ik zit net als ​@TomRoozendaal met smart te wachten op de update. Hopelijk creëert dat voldoende stabiliteit om mijn issues op te lossen. 
Zo niet, dan moet ik ze na 3 jaar maar vervangen voor een systeem van derden. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 18, 2025

Beste Erik,

Is het “script Bug-je” ondertussen platgedrukt? Mag toch hopen dat een scripting foutje met een paar drukken op het keyboard is opgelost, dit hoeft toch geen dagen te duren?  We zijn ondertussen alweer 5 dagen verder.  

Helaas nog niet. Hiervoor moet een update gedraaid worden in het beheersysteem. Met een beetje geluk kan dat deze week nog. Ik kom erop terug.

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • June 19, 2025

Pffff KPN = knudde  product netwerken?

Let's go en geef de users die de update bewust willen de update!

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • June 21, 2025

Bij Telfort was ik tester en continu snel updates en kon feedback geven en fouten werden gecorrigeerd. KPN slecht en traaaaag met upgrades. 

• Nieuwkomer
  • June 22, 2025

Heb nu sinds een week de laatste firmware op mijn box12 staan, maar de SW2 punten krijgen nog steeds geen updates.

SW2.C.24.07.04 met serienummer JB49000CF2

SW2.C.24.03.00 met serienummer JB490000E7

Na de update van de box12 krijgen de superwifi punten de extra wifi netwerk instellingen op 2,4 GHz en 5GHz niet meer door. Ze staan uit en kunnen niet aangezet worden. Alle IOT producten kunnen nu alleen nog op de box12 connecten. 

Kunnen mijn SW2 punten geforceerd worden geupdate vanuit KPN?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 22, 2025

Kunnen mijn SW2 punten geforceerd worden geupdate vanuit KPN?

We doen uitrolbatches met deze versie, dus dat is afwachten. Maar zoals het er nu uitziet zou je vanaf ergens komende week de update zelf kunnen forceren:

Over het niet updaten van de SuperWifi 2 naar de 25.05.06 versie. Ik heb daar zojuist terugkoppeling over gekregen.

Het blijkt dat er aan onze kant een foutje in het script zit, waardoor het updaten na een reset niet altijd pakt. Hier wordt aan gewerkt om dat te herstellen. In de tussentijd heeft het geen zin om resets te doen met de verwachting dat je dan de update krijgt. 

Zodra het probleem verholpen is en de reset weer daadwerkelijk werkt om update te triggeren laat ik het weten.

Beste Erik,

Helaas nog niet. Hiervoor moet een update gedraaid worden in het beheersysteem. Met een beetje geluk kan dat deze week nog. Ik kom erop terug.

Na de update van de box12 krijgen de superwifi punten de extra wifi netwerk instellingen op 2,4 GHz en 5GHz niet meer door. Ze staan uit en kunnen niet aangezet worden. Alle IOT producten kunnen nu alleen nog op de box12 connecten. 

Probeer eens de Wifi reset die je in de interface vindt via Instellingen > Systeem. Dit zet alles rondom de wifi terug op fabrieksinstellingen. Stel daarna je hoofd- en extra wifi weer in zoals gewenst. Dat zou dan ook weer moeten syncen naar de SuperWifi.

• Nieuwkomer
  • June 22, 2025

Dat heb ik al uitgevoerd, maar geeft niet het gewenste resultaat. Firmware en instellingen SW2 blijft hetzelfde.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 22, 2025

Hmm, dan zou ik je in dit stadium toch aanraden om de Box 12 een hele reset te geven. Zodat hij even vers kan beginnen. Zet dan, voor de zekerheid even je SuperWifi uit totdat de reset voltooid is en de Box 12 zich weer helemaal heeft opgestart en alle wifi daarop weer werkt. Zet dan de SuperWifi weer aan. 

• Nieuwkomer
  • June 24, 2025

@Erik van KPN 

Na reset van modem, zoals hierboven uitgevoerd, zijn de Instellingen op de SW2 punten weer  goed overgenomen van de box12. De firmware van de SW2 punten zijn niet geupdate naar de laatste versie.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dan is het toch nog even n kwestie van afwachten ​@PacNero, wil je het later nog eens proberen?

TomRoozendaal
Helper
Forum|alt.badge.img+2

KPN Box 12: Software V12.C.25.06.06 is binnen.

Ik klaag hier als dingen niet goed gaan, maar ik vind dat ik ook moet zeggen als er dingen wel goed gaan. Ergens vannacht (geen e-mail ontvangen) heb ik softwareversie V12.C.25.06.06 ontvangen. Ik heb er niks van gemerkt, wat dus is iets goed is. Moest het EXTRA netwerk wel handmatig aanzetten. 

KPN mooi werk..!!

Mijn 3x SW2 blijven nog wel hangen op SW2.C.24.07.04. Had graag gezien dat deze dan ook gelijk meegaan naar de laatste versie SW2.C.25.05.06.

Is dat script gereed zodat ik de SW2 ook op de laatste versie kan krijgen?

Forum|alt.badge.img+2

En we wachten, en wachten, en wachten…. Nu al meer dan een maand niet bruikbare SW2 en geen bereik in tuin of zolder! KPN laat je gewoon stikken. Pappen en nathouden noemen we dat…..

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 25, 2025

Gelukkig is het ook geen probleem om nog op een van de lagere versies te zitten, deze zijn prima functioneel. 

Update hierover. Het probleem is nog niet verholpen. Daarvoor moet een aanpassing gedaan worden in het beheersysteem aan onze kant. Zoals het er nu uitziet zou het dan in de loop van volgende week weer moeten werken. Zodra dit definitief is laten we het hier weten.

Forum|alt.badge.img+2

Update hierover. Het probleem is nog niet verholpen. Daarvoor moet een aanpassing gedaan worden in het beheersysteem aan onze kant. Zoals het er nu uitziet zou het dan in de loop van volgende week weer moeten werken. Zodra dit definitief is laten we het hier weten.

Ja tuurlijk, we wachten nog wel weer een week. Zullen we het bericht van volgende week ook alvast klaarzetten? Jij gaf een paar weken geleden dat het een “foutje” in het script was.!Denk dat er meer aan de hand is en niemand die hier uitleg over geeft. 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • June 25, 2025

Waar ik dan zo benieuwd naar ben, hoe groot is het team dat aan de vele problemen werkt? Moet ik dan denken aan 1 persoon? Tientallen personen? Is er één persoon of een team continu bezig met het oplossen van problemen? Hebben problemen prioriteit of moet dat er een beetje bij gedaan worden? 

We lezen hier nu zo vaak zaken zoals "Het tv team, het software team, het modem team is hier mee bezig". Zou wel fijn zijn als jullie hierin wat transparanter zouden zijn.

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • June 26, 2025

Vooralsnog geen enkele update voor de SW2………

Modem update kwam later uit en is eerder binnen, vreemde gang van zaken, toch?

• Deelnemer
  • June 27, 2025

Ik vermoed dat er nog steeds problemen zijn die al eerder genoemde update scripts.

Schijnbaar toch een probleem dat zich lastig laat tackelen.

Ook ik heb nog steeds SW2.C.24.07.04 op mijn beide  SW2's

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 30, 2025

Ik wil graag weten hoever het staat met de update van mijn SW2. Zij hebben allen nog een heel oude versie. Ik hoor graag van KPN.

Jasper van KPN
Moderator

Je kunt daar het beste een eigen topic voor aanmaken ​@voorn028, je hebt dezelfde vraag nu in 2 verschillende topics over verschillende apparatuur staan. Als je er 1 topic voor aanmaakt kan het daar centraal met je bekeken worden, en in dat topic kan je ook meteen noemen welke versie je er nu op hebt staan. Dan is het makkelijker met je meedenken.

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • June 30, 2025

Wanneer komt de uitrol van de SW2 software? Duurt nu wel heel erg lang

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Is er een reden dat je zo gebrand bent op de nieuwste software ​@sschot? Als je problemen hebt met je SuperWifi punten en je netwerk, kun je het beste een eigen topic openen. Dan kunnen we je helpen. 

Voor de rest verschijnt er vanzelf hier een bericht wanneer het mogelijk is om handmatig te kunnen updaten.

TomRoozendaal
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Is er een reden dat je zo gebrand bent op de nieuwste software ​@sschot? Als je problemen hebt met je SuperWifi punten en je netwerk, kun je het beste een eigen topic openen. Dan kunnen we je helpen. 

Voor de rest verschijnt er vanzelf hier een bericht wanneer het mogelijk is om handmatig te kunnen updaten.

Ik ben er ook op gebrand. Roamen door je eigen huis werkt niet goed. Ik moet bellen over wifi, geen andere mogelijkheid.  Dus loop van boven naar beneden of anders om, heb ik regelmatig een wegvallende lijn. Erg leuk als je een zakelijke klant aan de lijn hebt.

Eigen topic heb ik niet nodig, ik zou graag die update willen. Werkt het dan nog niet, dan maak ik dan een eigen topic aan.

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • June 30, 2025

Tuurlijk is er een reden dat ik hierop gebrand ben.

1 wordt er aangegeven dat het beschikbaar is

2 ik wel testen en feedback geven

3 ik wil dat eindelijk topologie eens gaat werken en ik dingen in kan gaan stellen, wat nu niet kan omdat er geen of minimaal apparaten in topologie worden weergegeven

Het modem voldoet dus niet eens aan de basis vereisten die zo standaard en normaal zijn, dat ik er zeer op gebrand ben!!!!!!

En alles duurt minimaal een half jaar of een jaar, dat vind ik geen oplossing bieden, geen service en geen manier van hoe je met clienten omgaat!

Dus ja, zeer gebrand op enige vooruitgang