Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.25.16.06

Categorie:SuperWifi 2
  • January 21, 2026
  • 145 reacties
  • 5496 keer bekeken
Toon eerste bericht

145 reacties

• Topper
  • February 6, 2026

Klinkt veelbelovend, maar waarom lees ik niets over eenzelfde update voor de SuperWifi1?

Jasper van KPN
Moderator

Deze update is alleen voor de SuperWifi2 ​@mbraak. Als er een update voor de SuperWifi1 is, delen we dat in een aparte Product Update. 

• Topper
  • February 7, 2026

Gisteren zelfs alledrie mijn SW2 plat. Er is dus voor zover ik kan zien geen consistent gedrag. 

Maar als er een fix is, zou ik zeggen dat men ook weet wat de oorzaak is. ​@KPN is de root cause bekend? En zo ja wat is deze en is er iets aan onze kant wat we kunnen doen om preventief te voorkomen dat het optreedt? 

Bijvoorbeeld elke dag een keer mijn modem herstarten? 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goedemorgen ​@Faab1000. Elke dag je modem herstarten is niet nodig hoor - of zou in elk geval niet nodig moeten zijn.

Ons eerste advies is altijd deze: 

Mocht je, na de update, een probleem ervaren, herstart dan je SuperWifi 2. Dit is meestal voldoende om het probleem te verhelpen.

Ervaar je daarna toch nog gekke dingen, maak dan vooral een eigen topic aan en leg zo uitgebreid mogelijk uit wat er gebeurt, wat je ervaart, hoe je jouw apparatuur aangesloten hebt en wat je al hebt geprobeerd. Dan denken we daar verder met je mee!

• Topper
  • February 7, 2026

Goedemorgen ​@Faab1000. Elke dag je modem herstarten is niet nodig hoor - of zou in elk geval niet nodig moeten zijn.

Mocht je, na de update, een probleem ervaren, herstart dan je SuperWifi 2. Dit is meestal voldoende om het probleem te verhelpen.

Ervaar je daarna toch nog gekke dingen, maak dan vooral een eigen topic aan en leg zo uitgebreid mogelijk uit wat er gebeurt, wat je ervaart, hoe je jouw apparatuur aangesloten hebt en wat je al hebt geprobeerd. Dan denken we daar verder met je mee!

Mijn vraag was of de oorzaak van het bekende issue (SW2 gaat van Synced → Paired) bekend is en wat dat is? Mijn aanname is dat als deze software update dat probleem verhelpt dat men dan ook weet wat het probleem is (hoe kan je het anders verhelpen :-)). 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 7, 2026

Mijn vraag was of de oorzaak van het bekende issue (SW2 gaat van Synced → Paired) bekend is en wat dat is? Mijn aanname is dat als deze software update dat probleem verhelpt dat men dan ook weet wat het probleem is (hoe kan je het anders verhelpen :-)). 

Volgens change log zou genoemde met andere dingen verholpen moeten zijn.

Maar blijft gewoon kwestie van geduld dat de nieuwe software naar je toekomt.

En dat meerdere sw punten kunnen uitvallen is sowieso al eerder gemeld 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ah, duidelijk ​@Faab1000. De info en details die we daarover voor je hebben is ook bovenin deze update te vinden:

Het kwam het voor dat het modem de SuperWifi 2 als ondergeschikt apparaat kwijtraakte. Waardoor je de situatie paired-not-synced kreeg. Waarbij de SuperWifi 2 wel een groen lampje geeft, maar in de webinterface een rood icoon. De SuperWifi 2 werkt dan nog wel, maar de onderlinge sturing werkt niet meer. 

In de afgelopen modem updates hebben we daarvoor al verbeteringen aangebracht. En in deze update voor de SuperWifi 2 zitten aanvullende verbeteringen op dat vlak.

Heb je deze update al ontvangen? Zo niet, wacht het dan even af. De update wordt uitgerold. Zo gauw er een mogelijkheid komt om zelf handmatig te updaten, dan delen we dat hier. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 8, 2026

Hoe kan ik er achter komen of kpn geprobeerd heeft om de sw2 punten te updaten??

Nu vanacht kon ik bij de mijn kpn app niet in wifinetwerk , dat tabje was verdwenen, nu is dat tabje terug

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

We sturen daar geen bericht over en je kunt het alleen merken als daadwerkelijk de firmware veranderd is. Verder kun je niet merken als een update mislukt is. Wel vreemd dat het tabje in je MijnKPN app ineens even verdwenen was. Misschien waren er werkzaamheden op de achtergrond wat dit veroorzaakte. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 8, 2026

We sturen daar geen bericht over en je kunt het alleen merken als daadwerkelijk de firmware veranderd is. Verder kun je niet merken als een update mislukt is. Wel vreemd dat het tabje in je MijnKPN app ineens even verdwenen was. Misschien waren er werkzaamheden op de achtergrond wat dit veroorzaakte. 

Ja dat laatste weet ik dus niet, ik kan wel gewoon op mijn kpn app, maar tabje wifi is dan vervangen voor belbundel , s morgens is tabje wifi er weer is. Dit gebeurt dus s nachts vandaar de gestelde vraag hier .

Zal volgende keer wel screenshot maken, zeker omdat het hier niet bekend is☹️

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Zou je het dan in het MijnKPN Product Update-topic willen delen? Dan kunnen we daar eens kijken of het vaker voorkomt en wat het zou kunnen zijn. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • February 8, 2026

Sinds V12.C.25.08.16 bij mij alle problemen opgelost. Alles blijft stabiel en in sync. Ook nu bijna 1GB bij speedtest via WIFI.  SW2.C.25.05.08 wacht nog op update. Maar hier alles stabiel na  probleem glasvezel converter. 

Jasper van KPN
Moderator

Dat lezen we graag ​@Wil_I_am! 🙂 Je haalt ook een lekkere snelheid via de wifi dus.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 9, 2026

Dat lezen we graag ​@Wil_I_am! 🙂 Je haalt ook een lekkere snelheid via de wifi dus.

Ja mooi om te lezen , alleen in het verkeerde topic ,want melder zegt nog te wachten op de update voor de sw2 punten, maar goed klein detail.

Hier trouwens nog steeds geen nieuwe update voor de sw2 punten mogen ontvangen,  zijn hier wel lieden die de update wel binnen hebben gekregen en kunnen die hier ervaring aub delen

JanD
Superuser
  • February 9, 2026

Ik heb ook nog geen update ontvangen en heb de SW#2 24/7 aan staan sinds de aankondiging van de update een paar weken geleden.

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • February 9, 2026

Ik heb de update voor een drietal SW2 ook nog niet ontvangen!

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

We zijn bezig met uitrollen van de update, het heeft geen zin om aan te geven dat je 'm nog niet gehad hebt. De update wordt in batches uitgerold. Je merkt het vanzelf als je 'm gehad hebt, en we lezen natuurlijk graag wat je bevindingen daarna zijn. Het staat ook duidelijk aangegeven in het startbericht hierboven.

Wie krijgt de update en wanneer?

We beginnen deze week met het uitrollen van deze versie als update van ons uit bij mensen die een Box 12 of V10 hebben die op de meest recente versies zitten (08.15 voor de V10, 08.16 voor de Box 12).

De update is nog niet direct beschikbaar voor zelf updaten via de MijnKPN App of webinterface, dat volgt iets later. Zodra dit beschikbaar is geven we dat hier aan.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 9, 2026

We zijn bezig met uitrollen van de update, het heeft geen zin om aan te geven dat je 'm nog niet gehad hebt. De update wordt in batches uitgerold. Je merkt het vanzelf als je 'm gehad hebt, en we lezen natuurlijk graag wat je bevindingen daarna zijn. Het staat ook duidelijk aangegeven in het startbericht hierboven.

Wie krijgt de update en wanneer?

We beginnen deze week met het uitrollen van deze versie als update van ons uit bij mensen die een Box 12 of V10 hebben die op de meest recente versies zitten (08.15 voor de V10, 08.16 voor de Box 12).

De update is nog niet direct beschikbaar voor zelf updaten via de MijnKPN App of webinterface, dat volgt iets later. Zodra dit beschikbaar is geven we dat hier aan.

Mijn vraag was dan ook:  heeft iemand al de update binnen gekregen, en zo ja hoe is de ervaring daarmee,  lijkt mij toch een legitieme vraag

JanD
Superuser
  • February 9, 2026

Waarom is mijn reactie verwijderd? ​@Alexandra van KPN 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 9, 2026

Waarom is mijn reactie verwijderd?

Dat is het nieuwe beleid van KPN , paar posts geleden aangekondigd, dus zelfde vraag stellen als ik gedaan heb, dat mag wel

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • February 9, 2026

ik wil de sfeer niet bederven. maar ik heb expliciet een rollback naar de vorige firmware (SW2.C.25.05.08) versie aangevraagd vanwege problemen met deze nieuwe Firmware. 

dit was in combinatie met een V10 modem met firmwareversie V10.C.25.08.15.

toegegeven ik zit dan wel in een Bèta groep, maar dat is volgens mij nog steeds dezelfde firmware versie als die hier beschreven wordt.

JanD
Superuser
  • February 9, 2026

Dat is het nieuwe beleid van KPN , paar posts geleden aangekondigd, dus zelfde vraag stellen als ik gedaan heb, dat mag wel

Dat moet KPN niet te vaak doen, want dan wil ik geen superuser meer zijn, dat is beknotting van vrije meningsuiting, censuur dus.

Ik had een hele fatsoenlijke vraag gesteld c.q. opmerking gemaakt.

@Alexandra van KPN 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 9, 2026

Dat moet KPN niet te vaak doen, want dan wil ik geen superuser meer zijn, dat is beknotting van vrije meningsuiting, censuur dus.

Ik had een hele fatsoenlijke vraag gesteld c.q. opmerking gemaakt.

@Alexandra van KPN 

Ik ben het ook met je eens , maar goed ik hoop nog steeds reacties te krijgen van gene die wel de update hebben gekregen

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Het is geen nieuw beleid dat we de opmerkingen van de Product Updates zo on-topic en overzichtelijk mogelijk houden. Alle informatie die we over de update hebben (en specifiek het uitgebreid besproken onderwerp ‘wanneer krijg ik de update’) vind je hierboven. Nu graag weer on-topic, dankjewel! 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 9, 2026

ik wil de sfeer niet bederven. maar ik heb expliciet een rollback naar de vorige firmware (SW2.C.25.05.08) versie aangevraagd vanwege problemen met deze nieuwe Firmware. 

dit was in combinatie met een V10 modem met firmwareversie V10.C.25.08.15.

toegegeven ik zit dan wel in een Bèta groep, maar dat is volgens mij nog steeds dezelfde firmware versie als die hier beschreven wordt.

Wat is dan precies de reden dat je terug wilt naar de vorige versie? wat gaat er precies verkeerd  / niet goed?

Je zit dus in een beta groep,  hoe ben je daarin gekomen en hoe vaak krijg je beta update's binnen?