Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.25.16.06

Categorie:SuperWifi 2
  • January 21, 2026
  • 33 reacties
  • 1081 keer bekeken
Toon eerste bericht

33 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 27, 2026

Hier is de update ook nog niet binnen en kan hem ook nog  niet zelf downloaden.

Het is steeds kwestie van geduld,  alleen prijsverhogingen daar is de KPN wel zeer snel mee😞

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Het is nog even wachten inderdaad, maar we zijn straks zeer benieuwd naar jullie feedback wat betreft de onderlinge connecties. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • January 27, 2026

Goedemiddag kpn, heeft iemand al de nieuwe update binnen gekregen. 

Er is nog niemand die zich meld dat de nieuwe update binnen is... 

Ik heb de update ook nog niet binnen ​@Harryvg , gewoon nog geduld hebben.

Stelt KPN ons geduld al niet heeeeeeeeeeeeel lang op de proef? En nog steeds zijn ze  niet in staat updates snel uit te rollen. Modem software , Superwifi software, het duurt en duurt maar en na meer dan twee jaar ontwikkelen is het nog steeds niet onder controle met de verschillende ogen software en moet de klant maar geduld hebben met oplossingen. Ja wat wel prima gelukt is is betrouwbare niet KPN software om zeep helpen dat is is ze in 1 nacht gelukt toen ze hun software doordrukten maar vervolgens snel met oplossingen komen  ho maar. Een goed probleemloos werkend systeem in 1 nacht om getoverd tot een ware nachtmerrie, goed gedaan KPN!

Harryvg
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 27, 2026

Hoi, maakt mij niet zoveel uit.

Ik heb wel geduld hoor. Alleen kpn moet dan niet in het bericht zetten dat ze vorige week gaan beginnen met de uitrol van de update, terwijl helemaal niemand iets schrijft dat die binnen is. Dat is wel irritant.. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 27, 2026

Het is nog even wachten inderdaad, maar we zijn straks zeer benieuwd naar jullie feedback wat betreft de onderlinge connecties. 

Ik mag toch wel hopen dat KPN weet wat voor een firmware ze uitbrengen??

Ik word niet betaald om feedback te leveren , ik mag alleen betalen voor een inferieur product.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat we nog wat verbeteringen kunnen doorvoeren wat betreft de KPN Software is evident ​@sabouma , maar het is ook weer niet zo dat het zorgt voor totaal onbruikbare Wifi apparatuur. Het kan voorkomen dat Wifi punten naar de paired status springen, maar dan is het thuisnetwerk herstarten (via de webinterface) een relatief simpele oplossing daarvoor. Als je echter dagelijks je netwerk moet herstarten, dan gaat er duidelijk wat anders mis. Dan kan het zo zijn dat je wellicht je SuperWifi punten moet verplaatsen. Je hebt een eigen topic lopen waar je hulp krijgt van een Moderator, maar helaas ben je nog niet op de uitnodiging ingegaan. Dan wordt het ook lastig je verder te helpen. Hopelijk wil je dat nog eens heroverwegen en daar verder met ons in gesprek gaan. 

Het heeft niet zoveel zin om op verschillende plekken je onvrede kenbaar te maken, want dat zorgt alleen maar voor versnippering, waardoor we je minder effectief kunnen helpen. Het wordt wel gewaardeerd dat je feedback deelt van de verschillende firmware updates, zodat we daar mee aan de slag kunnen. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • January 27, 2026

Dat we nog wat verbeteringen kunnen doorvoeren wat betreft de KPN Software is evident ​@sabouma , maar het is ook weer niet zo dat het zorgt voor totaal onbruikbare Wifi apparatuur. Het kan voorkomen dat Wifi punten naar de paired status springen, maar dan is het thuisnetwerk herstarten (via de webinterface) een relatief simpele oplossing daarvoor. Als je echter dagelijks je netwerk moet herstarten, dan gaat er duidelijk wat anders mis. Dan kan het zo zijn dat je wellicht je SuperWifi punten moet verplaatsen. Je hebt een eigen topic lopen waar je hulp krijgt van een Moderator, maar helaas ben je nog niet op de uitnodiging ingegaan. Dan wordt het ook lastig je verder te helpen. Hopelijk wil je dat nog eens heroverwegen en daar verder met ons in gesprek gaan. 

Het heeft niet zoveel zin om op verschillende plekken je onvrede kenbaar te maken, want dat zorgt alleen maar voor versnippering, waardoor we je minder effectief kunnen helpen. Het wordt wel gewaardeerd dat je feedback deelt van de verschillende firmware updates, zodat we daar mee aan de slag kunnen. 

Apart dat een perfect werkend systeem na een update naar KPN software wekelijks soms dagelijks herstart moet worden. Nog nooit problemen gehad met de plaatsing totdat……. Ik uit mijn onvrede daar waar ik het maar kwijt wil totdat KON eens levert in plaats van aanrommelt. U mag gerust weten dat inmiddels in mijn klanten/vrienden kring minimaal 11 potentiële klanten van KPN succesvol heb kunnen overtuigen dit vooral niet te doen en te wachten totdat KPN weer kwaliteit levert. Het is te gemakkelijk om te zeggen dat het bij mij ligt terwijl de vele klagers genoeg zou moeten zeggen. Jullie zin nu al jaren met de overgang naar De KPN software bezig en stabiliteit is nog ver te zoeken. Om dan te zeggen dan moet je maar steeds herstarten of resetten is een advies van lik mijn vestje. Dit zou simpel weg niet nodig moeten zijn. Mijn advies aan ieder die overstappen naar KPN overweegt is doe het niet of wacht nog minimaal een jaar, misschien is er dan weer eens stabiliteit in de KPN software op alle apparaten die dit opdrongen krijgen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 27, 2026

Apart dat een perfect werkend systeem na een update naar KPN software wekelijks soms dagelijks herstart moet worden. Nog nooit problemen gehad met de plaatsing totdat……. Ik uit mijn onvrede daar waar ik het maar kwijt wil totdat KON eens levert in plaats van aanrommelt. U mag gerust weten dat inmiddels in mijn klanten/vrienden kring minimaal 11 potentiële klanten van KPN succesvol heb kunnen overtuigen dit vooral niet te doen en te wachten totdat KPN weer kwaliteit levert. Het is te gemakkelijk om te zeggen dat het bij mij ligt terwijl de vele klagers genoeg zou moeten zeggen. Jullie zin nu al jaren met de overgang naar De KPN software bezig en stabiliteit is nog ver te zoeken. Om dan te zeggen dan moet je maar steeds herstarten of resetten is een advies van lik mijn vestje. Dit zou simpel weg niet nodig moeten zijn. Mijn advies aan ieder die overstappen naar KPN overweegt is doe het niet of wacht nog minimaal een jaar, misschien is er dan weer eens stabiliteit in de KPN software op alle apparaten die dit opdrongen krijgen.

Ik snap op zich zeer zeker de frustratie, maar toch ga ik van de week bij vrienden van ons een v12 en  wifi2 punten installeren.

Feit is wel zeer zeker dat het allemaal te lang duurt voordat alles is opgelost of dat het gewoon goed werkt.

Hier werkt het ook niet goed, maar met de laatste update wel beter dan het een hele lang tijd is geweest.

Laat de moderator gewoon je lijn uitlezen ,  hier is een 3 kwart jaar geleden een monteur van KPN is huis geweest omdat ik ook van kastje naar muur werd gestuurd en het aan mij zou liggen.

Goede man is hier meer dan een uur bezig geweest, heeft met hangen en wurgen een en ander aan de praat gekregen, maar ja dat was na 7 dagen natuurlijk weer teniet gedaan.

Maar eind conclusie was wel dat het niet aan mij lag en dat er een wifipunt werd omgeruild.

Verder mag het nu toch echt wel zo zijn dat je op zijn minst de upgrade voor de sw punten zelf handmatig naar binnen kan halen, dat moet toch niet zo moeilijk zijn om dat voor elkaar te krijgen, of het moet zijn dat er nog geen vertrouwen is in de nieuwe software