Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.25.16.06 [uitrol gestopt]

Categorie:SuperWifi 2
  • January 21, 2026
  • 260 reacties
  • 11287 keer bekeken
Toon eerste bericht

260 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi Gwemca, de Box 12 en de SuperWifi zijn 2 verschillende zaken. Het lijkt misschien op een simpele update maar hier zit redelijk veel achter. Er wordt hard gewerkt aan de volgende versie. Het is zeker geen onwil. 

Wanneer die precies beschikbaar zal zijn is nog niet bekend. Maar zodra we meer weten over nieuwe versie laten we dat direct weten.

• Topper
  • April 10, 2026

Hi Gwemca, de Box 12 en de SuperWifi zijn 2 verschillende zaken. Het lijkt misschien op een simpele update maar hier zit redelijk veel achter. Er wordt hard gewerkt aan de volgende versie. Het is zeker geen onwil. 

Wanneer die precies beschikbaar zal zijn is nog niet bekend. Maar zodra we meer weten over nieuwe versie laten we dat direct weten.

maar waarom lukt het niet om alle drie de superwifi 2 te updaten? dat is mijn vraag al weken, maar ook nu weer een antwoord waar ik als klant niks mee kan! 

Dus nu nog steeds 1 superwifi 2 met firmware SW2.C.24.07.04, DEZE BLIJFT WEIGEREN TE UPDATEN!?!?

en wel de 2 andere kunnen updaten met de laatste firmware SW2.C.25.05.08!!!!!! dit zou dan de laatst mogelijke firmware zijn.

Hierna is KPN gestopt met updaten?

Dus is het mogelijk om nu eens een duidelijk antwoordt te krijgen? of blijven we heen en weer appen?

Ik hoop nog steeds dat er een oplossing komt, voor de issues dit er nog zijn.

• Helper
  • April 10, 2026

We zijn 3 maanden verder en nog steeds geen nieuwe update of voortgang. Dit is gewoon je klanten uitlachen.

Eens en daarom maar weer de helpdesk gebeld om tegemoetkoming in de kosten voor mijn 3 SW2’s te krijgen voor April. Dit keer wilde de hulpvaardige medewerker een permanent oplossing geven (wat te prijzen is) en kwam met de stelling dat dit probleem met specifieke hardware versies /batches van de SW2’s te maken had en niet zozeer door software in de SW2 of de Box12.
Daarom ging hij intern checken en belt hij volgende week terug om te bevestigen of ze omgeruild gaan worden of dat ik toch een permanente tegemoetkoming krijg. 

Wordt vervolgd….

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 10, 2026

We zijn 3 maanden verder en nog steeds geen nieuwe update of voortgang. Dit is gewoon je klanten uitlachen.

Eens en daarom maar weer de helpdesk gebeld om tegemoetkoming in de kosten voor mijn 3 SW2’s te krijgen voor April. Dit keer wilde de hulpvaardige medewerker een permanent oplossing geven (wat te prijzen is) en kwam met de stelling dat dit probleem met specifieke hardware versies /batches van de SW2’s te maken had en niet zozeer door software in de SW2 of de Box12.
Daarom ging hij intern checken en belt hij volgende week terug om te bevestigen of ze omgeruild gaan worden of dat ik toch een permanente tegemoetkoming krijg. 

Wordt vervolgd….

Hmm oke, ik ben benieuwd hoe dit wordt vervolgd, maar sw2 punten zijn gekocht toendertijd en mijn v12 heb ik van kpn en dat kan ik ook aan tonen.

Zelf betaal je als klant dus ook gewoon iedere maand via je abonnement voor het modem, ik heb nog geen vergoeding of oplossing gevraagd maar kpn mag nu wel eens zaakjes op orde krijgen en als klant mag onderhand wel eens tegemoet gekomen worden 

EN JAWEL, OP MOMENT VAN DIT SCHRIJVEN LIGT SW2 PUNT VAN DE ZOLDER ER WEER ERUIT!!!!!

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • April 16, 2026

Word geen haast mee gemaakt geloof ik. Tv box heeft we al een stuk of drie gehad. Maar de sw2 kan ze gestolen worden echt schandalig dit 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • April 17, 2026

TV en modems/wifipunten heeft ook helemaal niets met elkaar te maken. Dat zijn volledig verschillende teams.

We zijn nu een V10A update aan het uitrollen. Daarna volgt een volgend modem of wifipunt en dan een volgende en dan een volgende etc...

• Helper
  • April 17, 2026

Ja maar daar gaat het niet om of het dezelfde theams is. Het gaat om dat het te lang duurt het uitbrengen van de update.

En ook snap ik niet dat jullie mee bezig zijn met het uitbrengen van de update A10. Wat ik bedoel te zeggen is. Dat de update van de SW2 meslukt zijn en proberen om daar eerst een nieuwe update uit te brengen.

• Topper
  • April 17, 2026

TV en modems/wifipunten heeft ook helemaal niets met elkaar te maken. Dat zijn volledig verschillende teams.

We zijn nu een V10A update aan het uitrollen. Daarna volgt een volgend modem of wifipunt en dan een volgende en dan een volgende etc...

Ik heb niks aan een update voor een V10a, mij vraag is waasrom  1 van de 3 SW2 niet naar de laatste versie wordt geupdate! Wat er ook geprobeerd is er laatste tijd, deze ene SW2 heeft geen zin om te updaten. Terwijl ik alle 3 de SW2’s onlangs heb ontvangen van KPN en dus alle 3 op dezelfde dag heb aangesloten. 2 van de 3 werden geupdate maar recreëer tot op feces van vandaag nog niet. Sindsdien is er veel geschreven hier in de community maar geen oplossing geboden door KPN. Dus is dit een klaag community of worden hier nog oplossingen geboden?

ik zal weer een aantal nutteloze opmerkingen krijgen op deze melding, maar had

eigenluk gehoopt op een daadwerkelijke oplossing. 

• Helper
  • April 17, 2026

Wordt vervolgd….

Werd keurig teruggebeld, maar de medewerker had nog geen uitsluitsel (goedkeuring) over het vervangen dan de SW2. Hij kon alleen aanbieden om mijn korting (2,50 per SW per maand) nog een keer te verlengen voor 3 maanden. In ieder geval een doekje voor het bloeden, maar dus nog steeds geen structurele oplossing. Zodra hij meer kon vertellen over het vervangen, ging hij me bellen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • April 17, 2026

Ja maar daar gaat het niet om of het dezelfde theams is. Het gaat om dat het te lang duurt het uitbrengen van de update.

Zebra maakt de opmerking dat er voor TV al meerdere updates zijn geweest in dezelfde tijd. Dat is niet te vergelijken met modem updates. Dat is wat ik aangeef. Het zijn verschillende teams.

En ook snap ik niet dat jullie mee bezig zijn met het uitbrengen van de update A10. Wat ik bedoel te zeggen is. Dat de update van de SW2 meslukt zijn en proberen om daar eerst een nieuwe update uit te brengen.

Het feit dat deze specifieke SW2 update is stopgezet maakt updates voor andere apparaten niet minder belangrijk. Die hebben net zo goed recht op updates.

Alle modems en wifipunten worden na elkaar gedaan. Als we voor een opgeleverde update besluiten dat we die niet gaan uitrollen of een al gestarte uitrol stopzetten, dan komt die update in z'n geheel te vervallen. En dan krijgt het apparaat weer een update zodra hij in de planning opnieuw aan de beurt is. 

Dus nu nog steeds 1 superwifi 2 met firmware SW2.C.24.07.04, DEZE BLIJFT WEIGEREN TE UPDATEN!?!?

Updaten moet kunnen vanaf dit versienummer. Probeer het eens via de MijnKPN app. Ga daar naar de Mijn Wifinetwerk sectie, klik op Apparaten en vervolgens de SuperWifi in kwestie. Je zou dan daar een updatemelding moeten zien.

Werd keurig teruggebeld, maar de medewerker had nog geen uitsluitsel (goedkeuring) over het vervangen dan de SW2. Hij kon alleen aanbieden om mijn korting (2,50 per SW per maand) nog een keer te verlengen voor 3 maanden. In ieder geval een doekje voor het bloeden, maar dus nog steeds geen structurele oplossing. Zodra hij meer kon vertellen over het vervangen, ging hij me bellen.

Als jouw SW2 wel netjes op de meest recente uitgerolde softwareversie zitten, dan heeft vervangen geen zin.