Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.26.04.04

Categorie:SuperWifi 2
  • August 31, 2026
  • 153 reacties
  • 4865 keer bekeken
Toon eerste bericht

153 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 15, 2026

Hoe moet ik 1 SW2 updaten naar  de nieuwste versie Firmware. Het is bij deze SW2 niet te doen.

Wie kant het wel voor elkaar krijgen

Helaas pindakaas, dat is de oude software en kpn is gestopt op 1-12026 met het bijwerken van de oude software.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 16, 2026

Dag zeven alles nog oke hier 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 16, 2026

Update: Ook de laatste SW is hier automatisch geüpdatet. De 7-dagen-test kan beginnen! 😁

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@emelio001, wat Ivo zegt klopt, SuperWifi punten met deze oudere firmware kunnen niet meer mee naar de nieuwe versie. Je kunt hiervoor het beste even een belafspraak maken.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 16, 2026

Ze draaien nu al 6 dagen zonder problemen… Dus hoop dat het goed gaat. Maar we zullen het na 7 dagen gaan zien. Vrijdag weten we meer. 😎

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 16, 2026

Einde dag zeven. En ja hoor probleem is dus niet verholpen met de update een van de drie staat weer in paired. Knap waardeloos dus slechte zaak kpn 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 16, 2026

Zal eens de rekening niet betalen voor de rommel die jullie leveren echt gewoon schandalig. Had ik maar bij Ziggo gebleven. Goed moet nog een jaar en dan maar rap weg hier 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 16, 2026

Nou lekker dan , gaat hier a.s. maandag een heel leuk telefonische gesprek worden.

Want als na 7 dagen het eruit klapt dan is het volgens de vriendelijke vrouw iets wat bij de klant thuis prive is en niet aan de kpn ligt.

En KPN monteur, had klacht nog niet mee gemaakt en als het weer gebeurde, moest ik uitzoeken welk apparaat in huis het veroorzaakt.

Ik heb nog naar deze community verwezen, en preventief is er wel de Box 12 vervangen, maar lees maar verder bij link hier onder.

Tok Tok

Deze is dus afgesplitst  : SuperWifi 2-punten na verplaatsen niet meer bereikbaar; steeds melding 'foutief wachtwoord' | KPN Community

Komt een van de moderators hier nog op terug 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 16, 2026

@Zebra5 , heb jij ooit in het verleden misschien een ander wachtwoord bij je sw2 punten gebruikt t.a.v. je modem?

Want ik ben er achter gekomen dat daar iets totaal scheef zit . 

Zie link in verhaal hierboven

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • September 16, 2026

Ik verwacht ook niet dat de oorzaak bij jou thuis ligt maar dat dit onbekend was, wat je ook aangeeft komt dit niet massaal voor. 

Op het topic dat afgesplitst is gaat een moderator nog zeker reageren. De topics worden op basis oud naar nieuw opgepakt en ik verwacht dat dit morgen zal gebeuren. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 16, 2026

Ik verwacht ook niet dat de oorzaak bij jou thuis ligt maar dat dit onbekend was, wat je ook aangeeft komt dit niet massaal voor. 

Op het topic dat afgesplitst is gaat een moderator nog zeker reageren. De topics worden op basis oud naar nieuw opgepakt en ik verwacht dat dit morgen zal gebeuren. 

Ich bin gespannt!!

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 16, 2026

Ich bin gespannt!!

Maar  hoeveel bewijs moet je als klant nog aanleveren???

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 16, 2026

@Zebra5 , heb jij ooit in het verleden misschien een ander wachtwoord bij je sw2 punten gebruikt t.a.v. je modem?

Want ik ben er achter gekomen dat daar iets totaal scheef zit . 

Zie link in verhaal hierboven

Nee wachtwoord is vanaf de installatie niet veranderd en is over genomen van het modem destijds 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 16, 2026

@Zebra5 ,  het probleem schijnt dus niet vaak voor te komen wordt hier vermeld, maar je wordt er toch kruis dol van.

Mijn vrouw zei nog tegen monteur , tis dat mijn man nog de energie op kan brengen om er mee bezig te zijn, maar ik had zelf de KPN er al lang eruit gegooid.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 16, 2026

@Zebra5 ,  het probleem schijnt dus niet vaak voor te komen wordt hier vermeld, maar je wordt er toch kruis dol van.

Mijn vrouw zei nog tegen monteur , tis dat mijn man nog de energie op kan brengen om er mee bezig te zijn, maar ik had zelf de KPN er al lang eruit gegooid.

Nou iedereen die ik ken in mijn familie heeft dus het zeven dagen probleem. Dus kpn komt er weer goedkoop vanaf met die opmerking 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 16, 2026

Nou iedereen die ik ken in mijn familie heeft dus het zeven dagen probleem. Dus kpn komt er weer goedkoop vanaf met die opmerking 

Ik weet het , dat heb ik hier ook al vaker gemeld, maar ja dat werd ook gebagatelliseerd en afgedaan, het is maar een kleine groep.

Misschien dat hier binnen community ook maar een poll moet komen waar je je naam kan achterlaten , wie de 7 dagen “probleem” heeft.

emelio001
Deelnemer
  • September 16, 2026

Hoi ​@emelio001, wat Ivo zegt klopt, SuperWifi punten met deze oudere firmware kunnen niet meer mee naar de nieuwe versie. Je kunt hiervoor het beste even een belafspraak maken.

is niet zo mooi van KPN, ik heb deze SW2 sinds April, en toen was de firmware al niet meer goed.

KPN lost dit ff op.

• Deelnemer
  • September 17, 2026

Vannacht om 03:30 opgestaan om de start van de 2e week van de bekabelde SW2 punten live mee te maken. Helaas ging het eigenlijk direct mis met mijn 3 SW2 punten (synced -> paired). Ik denk dat het probleem groter is dan KPN wil toegeven. Het overgrote deel van de gebruikers zullen waarschijnlijk nooit actief monitoren en pas in actie komen als de WiFi het niet meer doet. De kleine groep gebruikers die wel actief monitoren die zitten op dit forum hun ervaringen delen, de rest dus niet. Dus voortaan toch maar weer elke week de boel herstarten om problemen te voorkomen. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 17, 2026

Ze zullen nooit toegeven dat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, dat ze er een puinhoop van hebben gemaakt. Nee het sprookje is we zien verbeteringen, we krijgen minder meldingen, het gaat de goede kant op.…

Als je dan terug geeft dat klant meld moe is en geen melding meer maakt omdat ze zich er bij neer hebben gelegd. Dat er hele groepen zijn die het niet door hebben want "het lampje brandt toch groen". Dan zie je dat helemaal verkeerd. Ze leven bij kpn echt in de illusie dat ze er zeer goed mee bezig zijn en dat er hier op het forum kleine maar zeer luidruchtige groep is die er last van heeft. Lekker de oogklepjes ophouden, niet achterom kijken dan zie je niet wat voor rokende puinhopen je achter laat.

Dat je voor flink bedrag in maand apparaten met inferieure software krijgt en zelf wekelijks de boel mag resetten/herstarten is voor kpn geen probleem het geld komt wel binnen.

Daarom ben ik heel binnenkort weg bij deze arrogante club en hoop dat velen met mij dat gaan doen misschien dat ze het dan leren, maar aan de andere kant zullen er wel genoeg binnenkomen die verwend worden met PlayStations en mooie kortingen krijgen, iets waar je als zittende klant ook niet voor in aanmerking komt.

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 17, 2026

Als je de SW2 zijn originele naam laat behouden ( in mijn geval SW2-7F****) dan blijft die online dat is tenminste mijn constatering.

Hier is de SW2 wat weken geleden een aantal keren offline gegaan 1 x per week met de naam SW2-Slaapkamer. Toen heb ik besloten de originele naam SW2-7F**** te laten staan en toen bleef de SW2 wel een een paar keer wekelijks netjes online. Een paar dagen geleden als proef weer herbenoemd naar SW2-Slaapkamer en vanmorgen was die prompt weer offline. De stekker er een halve minuut uit om te herstarten en kreeg toen zijn originele naam weer terug SW2-7F****. Ik heb besloten de SW2 niet meer te gaan herbenoemen.  
Mijn SW2 dient alleen ter ondersteuning voor een stabiel wifi signaal voor de omvormer op zolder aangezien het 12b modem zich in de meterkast bevindt. Gelukkig heeft de omvormer op een keer na de wifi verbinding in stand te weten behouden bij een offline van de SW2. 

Nee, ik hol niet weg bij KPN, maar heb vertrouwen dat de KPN techneuten dit wel gaan oplossen. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 17, 2026

Uptime modem 1week 1 minuut

Uptime SW2 nummer 1 bedraad , custom naam; 1 week 13,5 uur

Uptime SW2 nummer 2 bedraad, custom naam; 1 week 13 uur

Uptime SW nummer 2, bedraad, custom naam; 2 weken 3 dagen en 8 uur.

Ben benieuwd.

Het netwerk overzicht in de modempagina (192.168.2.254) is niet kompleete, zegt 3 extenders, laat er maar 1 zien, mist minimaal 15-17 apparaten die online zijn.

De KPN app, zegt 1 extender online, bedraad en laat niet alle client op het SW2 zien. De KPN app zit maar 4-7 apparaten van de totaal +-55-60…. de ander SW2's zijn volgens de app offline, maar geven in de detail status weer wel sync aan…..

Maar fingers crossed, tot nu toe is de mesh niet uit sync gevallen.

Overigens heb ik (gelukkig) er niet heel veel last van gehad. De SW2's zijn bij mij altijd blijven functioneren, heel soms dat ik geen IP vanuit de DHCP kreeg, alleen op een Iphone.

Voor de rest van de apparatuur functioneerde het altijd, maar kregen de SW2's een paired status.

Word vervolgdt 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 17, 2026

Uptime modem 1week 1 minuut

Uptime SW2 nummer 1 bedraad , custom naam; 1 week 13,5 uur

Uptime SW2 nummer 2 bedraad, custom naam; 1 week 13 uur

Uptime SW nummer 2, bedraad, custom naam; 2 weken 3 dagen en 8 uur.

Ben benieuwd.

Het netwerk overzicht in de modempagina (192.168.2.254) is niet kompleete, zegt 3 extenders, laat er maar 1 zien, mist minimaal 15-17 apparaten die online zijn.

De KPN app, zegt 1 extender online, bedraad en laat niet alle client op het SW2 zien. De KPN app zit maar 4-7 apparaten van de totaal +-55-60…. de ander SW2's zijn volgens de app offline, maar geven in de detail status weer wel sync aan…..

Maar fingers crossed, tot nu toe is de mesh niet uit sync gevallen.

Overigens heb ik (gelukkig) er niet heel veel last van gehad. De SW2's zijn bij mij altijd blijven functioneren, heel soms dat ik geen IP vanuit de DHCP kreeg, alleen op een Iphone.

Voor de rest van de apparatuur functioneerde het altijd, maar kregen de SW2's een paired status.

Word vervolgdt 

Te vroeg gejuicht…….. Zojuist zie ik de status veranderen, en heten de SW2's ineens device-123 oid met de melding IP adres onbekend. De app zegt nu 5 apparaten online, met alle 3 de SW's als "device-431”offline

De modem pagina netwerk overzicht zegt nu 3 extenders, laat alleen het modem zien en zegt 39 devices online (van de 58)….

Voor zover ik kan zien functioneren de draadloze netwerken op dit moment nog prima

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 17, 2026

Als je de SW2 zijn originele naam laat behouden ( in mijn geval SW2-7F****) dan blijft die online dat is tenminste mijn constatering.

Hier is de SW2 wat weken geleden een aantal keren offline gegaan 1 x per week met de naam SW2-Slaapkamer. Toen heb ik besloten de originele naam SW2-7F**** te laten staan en toen bleef de SW2 wel een een paar keer wekelijks netjes online. Een paar dagen geleden als proef weer herbenoemd naar SW2-Slaapkamer en vanmorgen was die prompt weer offline. De stekker er een halve minuut uit om te herstarten en kreeg toen zijn originele naam weer terug SW2-7F****. Ik heb besloten de SW2 niet meer te gaan herbenoemen.  
Mijn SW2 dient alleen ter ondersteuning voor een stabiel wifi signaal voor de omvormer op zolder aangezien het 12b modem zich in de meterkast bevindt. Gelukkig heeft de omvormer op een keer na de wifi verbinding in stand te weten behouden bij een offline van de SW2. 

Nee, ik hol niet weg bij KPN, maar heb vertrouwen dat de KPN techneuten dit wel gaan oplossen. 

Zal ik ook eens proberen kijk of ze dan langer online blijven en niet op paired springen na 7 dagen. Is gewoon een topsport 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 17, 2026

Ik heb hier de beide SW2 versterkers altijd de originele naam laten behouden, zijn bedraad aangesloten en hebben een vast IP adres maar elk weekend naar Paired en uitval van camera's. Dus dat is het ook niet. Maar ik maak er geen probleem meer van want over 2 weken ben ik weg na 51 jaar klant te zijn geweest bij PTT/KPN en eigenlijk nog meer vanwege het feit dat KPN gemaakte afspraken niet nakomt! Maar dit bericht zal wel weer verwijderd worden net als mijn vorige berichten.

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 17, 2026

@Zebra5 ik had zojuist wat tips via Google opgezocht of ze helpen weet ik niet.

SW2 altijd de originele naam aanhouden en niet herbenoemen.

SW2 alleen als die bedraad is aangesloten is een vast IP adres geven binnen de DHCP range een aanbevolen optie. Bij een niet bedraad aangesloten SW2 wordt deze optie niet aanbevolen.