Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.26.04.04

Categorie:SuperWifi 2
  • August 31, 2026
  • 7 reacties
  • 210 keer bekeken
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

We updaten SuperWifi 2 naar versie SW2.C.26.04.04. In deze Product Update lees je wat er is verbeterd en veranderd. Genoemde verbeteringen zijn ten opzichte van de vorige versie

Wat zit er in deze update naar KPN Software SW2.C.26.04.04?

Verbeteringen in de diensten

Met deze update loopt de SuperWifi 2 weer in de pas met de recente modem updates en werken deze allen weer vanuit dezelfde versies van onderliggende protocollen en services. 

Dit zorgt voor een betere samenwerking tussen je modem en SuperWifi 2. We verwachten hierdoor minder verbrekingen in de verbinding tussen je modem en je SuperWifi 2. 

Ook helpt dit in de communicatie tussen ons beheersysteem en jouw SuperWifi 2. Hierdoor kan er beter informatie worden uitgewisseld en wordt o.a. het doen van een update makkelijker.

Zero Touch Pairing

Deze update brengt Zero Touch Pairing naar de SuperWifi. Dit is nieuwe functionaliteit waarmee een SuperWifi 2 automatisch koppelt met je modem. Dit maakt het veel eenvoudiger om een nieuwe SuperWifi te installeren, of een bestaande te herinstalleren. We maken dit, na uitrol van deze update, beschikbaar via de MijnKPN app. 

Bekende Beperkingen

• Zero Touch Pairing werkt niet als het 5 GHz‑kanaal vast staat op kanaal 40, 44 of 46.
  • De SuperWifi 2 heeft een IPv6 adres, maar de webinterface kan daarop nog niet geopend worden. Dit werkt alleen met het IPv4 adres.

Wie krijgt de update en wanneer?

We zijn afgelopen nacht (30 op 31 augustus) begonnen met de pilotgroep (zie groen kader voor hoe een uitrol werkt). De rest van deze week gebruiken we om de laatste restjes Box 12 nog even weg te werken. Volgende week gaan we dan, als er geen gekke dingen gebeuren, verder met de grote groepen van deze SuperWifi 2 update. 

Hij is in het begin nog niet zelf binnen te halen. Zodra dat wel kan laten we het hier weten.

Moet ik zelf verder nog iets doen?

Nee. Mocht je, na de update, een probleem ervaren, herstart dan je SuperWifi 2. Dit is meestal voldoende om het probleem te verhelpen.

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update. Ook als je problemen ervaart. 

Mocht je een probleem ervaren, herstart dan eerst je modem. Dit lost in de praktijk al veel veel dingen op. Helpt dit niet, probeer dan een reset. Heb je een probleem met de nieuwe versie dat dringend is? Neem dan telefonisch contact op. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt. 

Wil je algemene feedback geven over updates, zoals planning, beleid etc.? Dat kan in dit topic. Dergelijke feedback in deze update wordt verwijderd of verplaatst naar dat andere topic. 

Goed om te weten: Hoe werkt een uitrol?

Software wordt altijd uitgebreid getest voor we beginnen met een uitrol. Bij de uitrol van nieuwe software voor een modem beginnen we met een pilotgroep. Dat is een kleine groep aan, willekeurig geselecteerde, klanten. Daarna kijken we of er geen onverwachte dingen gebeuren. Als dat goed loopt gaan we daarna verder met uitrol in grotere groepen. Ergens rond dat moment wordt een update ook beschikbaar gesteld voor zelf updaten. Dat kan dan via de MijnKPN app of de webinterface van je modem.

Let op: het kan voorkomen dat er afwijkingen ontstaan in dit proces. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Waar mogelijk informeren we jullie hierover.

7 reacties

• Topper
  • August 31, 2026

Net weer mijn wekelijks noodzakelijke reset van V10 en thuisnetwerk achter de rug. Het zou heel fijn zijn als deze update dat probleem gaat verhelpen!

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • August 31, 2026

En hoop oook op verbeteringen in StandAlone mode (Combi met FritzBox), zoals ik al heb opgemerkt in mijn aparte topic. 

Gaat het updaten ook werken als er een fritzbox voor zit.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 31, 2026

Ich bin angespannt

LuToLu
Slimmerik
  • Slimmerik
  • August 31, 2026

@Erik van KPN gaat de beperkingen "Zero Touch Pairing werkt niet als het 5 GHz‑kanaal vast staat op kanaal 40, 44 of 46." er nog in de toekomst vanaf? Ik heb het 5 GHz-kanaal vast op 48 staan en wil ook niet terug naar 'auto' met al dat geschakel en daarmee het mogelijke gebruik van de DFS kanalen. En zijn het echt alleen die 3 kanalen, 40, 44 en 46?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik neem jullie vragen mee ​@supernova en ​@LuToLu, komen we nog even op terug (morgen verwacht ik).

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 1, 2026

Sinds gisterochtend (blijkbaar) zit 1 van de 3 SW2 punten op deze firmware. De andere 2 zitten nog op SW2.C.25.05.08 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • September 1, 2026

Gaat het updaten ook werken als er een fritzbox voor zit.

Niet van ons uit,. Maar zodra de update beschikbaar is voor zelf installeren kun je je hem binnenhalen via de webinterface, ​@supernova

@Erik van KPN gaat de beperkingen "Zero Touch Pairing werkt niet als het 5 GHz‑kanaal vast staat op kanaal 40, 44 of 46." er nog in de toekomst vanaf? Ik heb het 5 GHz-kanaal vast op 48 staan en wil ook niet terug naar 'auto' met al dat geschakel en daarmee het mogelijke gebruik van de DFS kanalen. En zijn het echt alleen die 3 kanalen, 40, 44 en 46?

Ja, is wel het plan dacht ik, ​@LuToLu. Ik check dat. 

Sinds gisterochtend (blijkbaar) zit 1 van de 3 SW2 punten op deze firmware. De andere 2 zitten nog op SW2.C.25.05.08 

Mooi!

En het klopt dat het niet allemaal tegelijk gaat. De groepen voor de uitrol zijn niet gesorteerd op huishouden. Dus het is zeer waarschijnlijk dat als je meerdere SuperWifi 2 hebt, ze in verschillende nachten hun updates gaan krijgen.