Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.26.04.04

Categorie:SuperWifi 2
  • August 31, 2026
  • 196 reacties
  • 6285 keer bekeken
Toon eerste bericht

196 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

Ook al in mijn eige topic geschreven. Helaas was ik vandaag ook weer mijn beide super wifi 2 punten kwijt. Alle 3 mijn super wifi punten hadden weer hun naam verloren. En 2 superwifi 2 stonden op paired alleen mijn sw 1 punt was nog connected. Denk dat ze het misschien een week uit gehouden hebben. Een restart van de beide wifi punten leek geholpen te hebben maar ik miste diverse device dus toen toch maar weer een restart van mijn thuis netwerk dat loste het probleem weer even op op. Ik snap niet dat dit gedoe nu al meer dan 2 jaar zo door gaat. Wordt er moe van. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 19, 2026

@eduard-w  , wij zijn hier de gehele middag weggeweest, maar wat je schrijft lijkt hier ook gebeurt te zijn.

Ik zie bepaalde apparaten nu niet, maar alles werkt .

Maar ik zag wel dat sw punt in woonkamer schijnbaar opnieuw verbinding heeft gemaakt. Zolang alles werkt ga ik geen herstart meer geven.

Ik ben dit gehele gezeik wat optreedt wel zat, het mag niet mijn leven hier gaan beheersen zeg maar

• Deelnemer
  • September 19, 2026

Waar ik gisteren nog hoopte dat het even “aan de kabel hangen” van een wifipunt zou helpen, had ik vandaag tijdelijke onderbrekingen van alle wifi punten. Nu maar een “thuisnetwerk opnieuw opstarten” gedaan. Is dat de goede optie?

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 19, 2026

Waar ik gisteren nog hoopte dat het even “aan de kabel hangen” van een wifipunt zou helpen, had ik vandaag tijdelijke onderbrekingen van alle wifi punten. Nu maar een “thuisnetwerk opnieuw opstarten” gedaan. Is dat de goede optie?

Ja 

• Slimmerik
  • September 20, 2026

Na anderhalve week perfect draaien, kpn box 12 samen met 4 superwifi punten 2.0 draadloos toch ineens een wifipunt van synced naar paired! Alles met de nieuwste software. Wifipunt was de naam kwijt maar wel benaderbaar via ip adres, opnieuw opgestart probleem verholpen. Iedereen die hetzelfde probleem heeft, van synced naar paired, gebeurt die nu alleen bij de kpn box 12? Of ook bij de box 12b en ook bij de box 14?

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 20, 2026

Box 12 zowieso

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 20, 2026

Na anderhalve week perfect draaien, kpn box 12 samen met 4 superwifi punten 2.0 draadloos toch ineens een wifipunt van synced naar paired! Alles met de nieuwste software. Wifipunt was de naam kwijt maar wel benaderbaar via ip adres, opnieuw opgestart probleem verholpen. Iedereen die hetzelfde probleem heeft, van synced naar paired, gebeurt die nu alleen bij de kpn box 12? Of ook bij de box 12b en ook bij de box 14?

Hier precies hetzelfde, na 2 weken 1punt ineens weer rood in de topologie, ook de naam was weer terug naar standaard.

• Slimmerik
  • September 20, 2026

@j3roentje Welke box gebruikt u?

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 20, 2026

@j3roentje Welke box gebruikt u?

Box12

• Topper
  • September 21, 2026

ik heb sinds een paar weken dat mijn wifi meer dan gehalveerd is. ik gebruik 3 super wifi 2.0 punten en de box 12. kan het aan de update liggen? volstaat het dan om alleen de stekker uit de modem te halen en na een minuut weer aansluiten om het goed te krijgen?

Forum|alt.badge.img
  • September 21, 2026

Vannacht om 5:04 uur wifi eruit en alle 4 bedrade SW2 opnieuw gekoppeld.....weer een rondje door het huis om IoT apparaten te connecten met sterkste signaal

• Deelnemer
  • September 21, 2026

Na de SW2 update van afgelopen week alleen maar WiFi ellende gehad. Sw’s die om de haverklap opnieuw koppelen, waardoor je veel apparaten in het huis opnieuw moet laten verbinden met het netwerk (het 🛜 teken is wel aanwezig op scherm, maar apparaat reageert gewoon niet). Een maand geleden had ik alleen last van het 7-dagen syndroom, nu na laatste update van Experiabox en SW2 is het bijna dagelijks bingo. Kunnen we niet terug naar de stabiele situatie van een paar weken geleden? Ik voel me nu namelijk net Zelensky die door niet functionerende update-bombardementen steeds verder in de WiFi misère beland 😉

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

We lezen jullie meldingen over SuperWifi 2 punten die na verloop van tijd als ‘gekoppeld’ in plaats van ‘gesynchroniseerd’ worden weergegeven. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen en voorbeelden. We hebben dit opnieuw nagevraagd bij onze technische collega’s. Dit probleem is bij ons bekend en heeft onze aandacht. Op dit moment is er nog geen oplossing die dit in alle situaties verhelpt.

Wat betekent ‘gekoppeld’?
Als een SuperWifi 2 punt als ‘gekoppeld’ wordt weergegeven, betekent dit niet automatisch dat je wifi op dat punt niet meer werkt. In veel gevallen blijft het SuperWifi punt gewoon wifi uitzenden, ook al wordt de status niet als ‘gesynchroniseerd’ weergegeven.

Het kan daarnaast voorkomen dat het netwerkoverzicht in het modem of in MijnKPN tijdelijk niet helemaal klopt. Zo kunnen apparaten ontbreken of kan een SuperWifi punt als offline worden weergegeven terwijl het wel gewoon werkt.

Wat kun je zelf proberen?
Een reset van alleen de SuperWifi 2 lost dit probleem meestal niet op. Wat vaak wel helpt, is het modem volledig opnieuw opstarten. Dat kan via MijnKPN met de optie Modem opnieuw opstarten. Start dus niet alleen je thuisnetwerk opnieuw op.

We blijven dit onderzoeken! Onze technische teams werken verder aan dit probleem. Er is helaas nog geen oplossing die we voor alle situaties kunnen meegeven.

Ervaar jij dit ook? Blijf je ervaring dan vooral met ons delen. Vermeld daarbij als het kan hoeveel SuperWifi 2 punten je hebt, of deze bekabeld of draadloos zijn aangesloten en wat je precies ziet of merkt. Die informatie helpt bij het verdere onderzoek.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 21, 2026

Hij is fijn, want er was ook een moderator die er chagrijnig van werd dat ik het steeds melde  

Maar als mevrouw van klachtenafdeling haar belofte na komt en mij vandaag terug belt, dan kan ik haar mooi naar je stukje verwijzen , want ze had dus zoals eerder al vermeld nog nooit van het probleem gehoord.

Forum|alt.badge.img
  • September 21, 2026

Is enige vorm van compensatie bespreekbaar? Al geven jullie via combi voordeel een abonnement op iets, zou heel wat klanten kunnen helpen in geduld.....

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 21, 2026

Is enige vorm van compensatie bespreekbaar? Al geven jullie via combi voordeel een abonnement op iets, zou heel wat klanten kunnen helpen in geduld.....

Ik heb, na een paar keer bellen, een compensatie gekregen voor de huur van de SW2 punten. Dat was 2,50 per maand per punt. Ik heb er 3 dus heb nu sinds december elke maand 7,50 korting. Ik krijg dit elke 3 maanden gecrediteerd, dus ik moet elke 3 maanden bellen om het te krijgen totdat het issue is opgelost.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 21, 2026

Dit topic is daar niet direct voor bedoeld ​@RJ Borst, maar ik kan mij goed voorstellen dat je geduld begint op te raken. Combivoordeel is echt een extra voor de klant en zal dan ook niet worden ingezet ter compensatie. Ik zie dat je een eigen topic hebt rond dit onderwerp en een moderator zal je daar spoedig verder helpen! 

• Topper
  • September 21, 2026

dus je hoeft alleen binnen mijnkpn te kiezen voor je modem opnieuw op te starten? ik hoef dus niet de modem en het glasvezelkastje stroomloos te maken? hoop dat dan de snelheid weer iets toeneemt. 300 mb ipv 700mb is toch wel een groot verschil 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 21, 2026

Ik zelf gebruik herstart thuisnetwerk

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 21, 2026

Update: Ook de laatste SW is hier automatisch geüpdatet. De 7-dagen-test kan beginnen! 😁

Helaas pindakaas… Na precies een week is de boel weer op de hobbel. Jammer.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 21, 2026

@WhiteKnight , van harte welkom bij de club