Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.26.04.04

Categorie:SuperWifi 2
  • August 31, 2026
  • 208 reacties
  • 6682 keer bekeken
Toon eerste bericht

208 reacties

LuToLu
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 22, 2026

@JanD kijk jij dat ook geregeld naar de status in de app of in de Box 12 zelf? De groene leds op de SW2’s en het werken van wifi zegt nl. niet veel over de problemen die hier vele ondervinden. En ook niet onbelangrijk, ​@supernova gebruikt geen Box 12.

Verder ben ik dan natuurlijk jaloers op jullie 😉, ik moet hier nog elke week een preventieve ‘herstart thuisnetwerk’ uitvoeren.

JanD
Wijsgeer
  • September 22, 2026

@JanD kijk jij dat ook geregeld naar de status in de app of in de Box 12 zelf? De groene leds op de SW2’s en het werken van wifi zegt nl. niet veel over de problemen die hier vele ondervinden. En ook niet onbelangrijk, ​@supernova gebruikt geen Box 12.

Verder ben ik dan natuurlijk jaloers op jullie 😉, ik moet hier nog elke week een preventieve ‘herstart thuisnetwerk’ uitvoeren.

Beste ​@LuToLu ik heb de LED op de SW#2 uit staan, want de SW#2 staat buiten mijn gezichtsveld.

Ik kijk af en toe in de UI van de SW#2

• Slimmerik
  • September 22, 2026

@Alexandra van KPN 

Zoals ik elders al heb aangegeven geeft de update van de SW ook problemen met Sonos speakers.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 22, 2026

inmiddels heeft 1 SW2 zich “automagisch” herstelt in het overzicht van het modem. Die is weer synced. 

Het modem ziet 42 apparaten van de 58 en 3 extenders maar geeft alleen de SW2 die in sync is aan.

echter null op het SW2 punt.

de app op de telefoon zegt 6 apparaten online…… Die ziet overigens nu ook de SW2 die weer in sync is. De andere 2 SW2’s zijn offline zegt de app.

Ik kan er verders niets aan merken, alles is bereikbaar en functioneerd.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 22, 2026

@Alexandra van KPN 

Zoals ik elders al heb aangegeven geeft de update van de SW ook problemen met Sonos speakers.

Ik zie dat je in een ander topic (nog een keer?) uitgebreid je bevindingen hebt gedeeld. Erg bedankt! Daar kunnen we iets mee richting het modem-team. 

inmiddels heeft 1 SW2 zich “automagisch” herstelt in het overzicht van het modem. Die is weer synced. 

Het modem ziet 42 apparaten van de 58 en 3 extenders maar geeft alleen de SW2 die in sync is aan.

echter null op het SW2 punt.

de app op de telefoon zegt 6 apparaten online…… Die ziet overigens nu ook de SW2 die weer in sync is. De andere 2 SW2’s zijn offline zegt de app.

Ik kan er verders niets aan merken, alles is bereikbaar en functioneerd.

Dan kan het zijn dat het puur een weergave-fout is, maar het kan ook zijn dat ze in ‘paired-not-syned’ status zijn geschoten. Dan doen ze het nog wel en apparaten kunnen ook wel verbinden, maar roaming (switchen van apparaten tussen Wifi-punten) gaat niet meer goed. Dan is een herstart van het modem alleen vaak voldoende om alles weer in het gareel te trekken. 

vankol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • September 22, 2026

Hier ook box 12 en 1 sw2 wifi punt niet meer zichtbaar.

Voor mij is dit eerste keer, alle eerdere andere updates nooit problemen gehad.

Verder lijkt alles wel goed te werken,sw2 lampje is groen.

• Deelnemer
  • September 22, 2026

@Alexandra van KPN 

Hier precies hetzelfde probleem na update.

Sonos boxen vinden elkaar niet meer op het netwerk waardoor muziek afspelen over meerdere boxen tegelijk niet meer werkt..

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 22, 2026

Hier ook box 12 en 1 sw2 wifi punt niet meer zichtbaar.

Voor mij is dit eerste keer, alle eerdere andere updates nooit problemen gehad.

Verder lijkt alles wel goed te werken,sw2 lampje is groen.

Als 1 punt niet meer zichtbaar is dan verdwijnen er nog wel meer in een dag of 2 dagen.

Dat led groen is zegt ook helaas niet alles 

Kijk in de mijn kpn app (netwerk) of Log in op je box 12, kijk of daar nog apparaten nog verbonden is met sw punt of punten 

Wat wel hoop vol klinkt dat er ook klanten zijn waarbij de uitval niet meer voordoet