Skip to main content
Update

SuperWifi 2: Update naar KPN Software SW2.C.26.04.04

Categorie:SuperWifi 2
  • August 31, 2026
  • 261 reacties
  • 7964 keer bekeken
Toon eerste bericht

261 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 25, 2026

Ach gewoon een FritzBox en Fritzrepeaters en een kind kan de was doen. Wijst zich dan vanzelf en de documentatie is erg duidelijk bij hun. Je kan gewoon KPN als provider kiezen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • September 25, 2026

Aha dank je wel Supernova. Ik wacht nog even of de KPN hierop gaat reageren anders wordt het toch overstappen naar andere provider. Tis dan wat het is.

Zou je eens willen proberen om in de MIJN KPN app de 2.4Ghz WiFi netwerk aan te zetten en de Sonos daarmee te verbinden? Zo hebben we het voor iemand anders opgelost. 

Villalobos
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 25, 2026

Hebben meer mensen problemen met het groeperen van Sonos speakers sinds deze update?

-edit- Oeps, excuses zie dat er inderdaad al over wordt gediscussieerd. Ik heb mijn ervaringen met de workaround gedeeld in het separate Sonos-topic.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 25, 2026

Wahahaha dat wordt mij te technisch  eigen modem en wifi AP’s bedoel je daar de versterkers mee.? en ik heb juist al de V14 wat een zeer goede modem is.

Als het je lukt om met een modem van kpn en ‘SuperWifi’s een draadloos netwerk werkend te krijgen en te houden, dan is het zeker met een Fritzbox en Fritz Wifi acces points (in de volksmond versterkers) kinderspel.

De Fritzbox aansluiten, als provider KPN kiezen en de Fritzbox stelt zichzelf in. Één of meer Frtiz Repeaters (‘versterkers’) op het lichtnet aansluiten, een knop op de repeater en het modem indrukken en klaar is Klatt, zonder allerlei fratsen van herstarten, naar de fabrieksinstellingen of het netwerk ‘opnieuw opbouwen’ door het herhaalde gepruts met  het terug naar de fabrieksinstellingen van de SuperWifi’s en vervolgens urenlang bedraad aan het kpn modem te laten hangen.

Bijkomend voordeel van een eigen apparatuur is dat bij een overstap de apparatuur gewoon gebruikt kan blijven worden. Mijn Fritzbox en de repeaters draaien al vijf jaar zonder problemen: eerst via DSL met ‘n kpn abonnement, sinds maart 2025 bij de nieuwe provider op glasvezel. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 25, 2026

Hier ook sinds 11 september problemen met de nieuwe software ik heb een V12 en 2 SuperWifi punten. Het probleem is dat de verbinding kortstondig uitvalt ongeveer 15-20 seconden voor mijn gevoel. Als het gebeurt dan zie ik nergens rode lampjes of dat mijn verbinding op de Experia box onderbroken of opnieuw is opgebouwd. Heel vervelend zo, ik draai nu maar zonder de SuperWifi punten voor een paar uur al en dan komt het probleem helemaal niet voor. Hopelijk wordt er snel aan een oplossing gewerkt, geen doen zo. 

@Jeroen van KPN, een aanvulling op mijn eerdere melding. Ik gebruik een Box 12 met drie bekabelde SuperWifi 2-punten. Sinds de recente updates werken mijn Sonos-groepen niet betrouwbaar: speakers staan in de Sonos-app in de groep, maar geven soms geen geluid of reageren niet op de volumeregeling. Sonos heeft hiervoor diagnose 20149769 ontvangen.

Ook mijn LG OLED 83G26LA verliest nu regelmatig zijn wifi-internetverbinding. Als ik wifi op de tv uit- en weer inschakel, werkt de verbinding opnieuw. Vóór de updates had ik deze problemen niet. Ik stel niet dat de Sonos- en tv-storing bewezen dezelfde oorzaak hebben.

Een herstart van het thuisnetwerk heeft de problemen niet opgelost. Alle Sonos-speakers via de wifi van alleen de Box 12 laten verbinden is in mijn woning geen bruikbare oplossing; ik heb de drie SuperWifi-punten nodig voor de dekking.

Willen jullie bevestigen dat ook deze nieuwe informatie bij het technische team terechtkomt? Ik ontvang graag een inhoudelijke reactie op mijn verzoek om een rollback of firmwareherstel, en een indicatie wanneer ik een volgende update kan verwachten.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 26, 2026

Echt geweldige software van kpn en dat anno 2026 , Chapeau dat ze het voor elkaar kunnen krijgen 

Nu valt hier geregeld de verbinding met iot uit, zoals bijv display van homewizard , of Daikin airco , ringbel geen connectie.

Zodra die apparaten opnieuw opstart maken ze wel verbinding, m.a.w. internet lag er niet uit.

Het schijnt allemaal zeer complexe materie voor kpn te zijn?  Maar waarom werkte het voor 98% wel goed met software van fabrikant.

Ik ben benieuwd wat in toekomst weer volgende update voor extra kopzorgen gaat geven

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Jeroen Superwifi2.0, je feedback en alle feedback uit dit topic komt bij de technische teams uit. Je wordt hier niet persoonlijk van op de hoogte gesteld maar als we iets inhoudelijks kunnen delen doen we dat hier of in een volgende product update.

• Nieuwkomer
  • September 26, 2026

Die fw update van de sw2 is er gewoon de oorzaak van dat de ethernetpoorten van de box12 af en toe over zijn nek gaan en alle ethernetpoorten 30 seconden geblokkeerd worden. Alles wat bekabeld is met de box 12 valt dan weg naast de sw2 punten die met kabel aangesloten zijn. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 26, 2026

Die fw update van de sw2 is er gewoon de oorzaak van dat de ethernetpoorten van de box12 af en toe over zijn nek gaan en alle ethernetpoorten 30 seconden geblokkeerd worden. Alles wat bekabeld is met de box 12 valt dan weg naast de sw2 punten die met kabel aangesloten zijn. 

Precies dit inderdaad.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 26, 2026

En ja weel hoor

Stroom van desbetreffende punt eraf ff wachten (pizza) en weer stroom erop en ding start weer op. Knippert nog ff op het laatst blauw om te communiceren met ander sw2 punt / modem en ding draait weer mee.

Maar voor hoe lang??