Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 zend geen extra kanaal uit

• July 1, 2026
  • 8 reacties
  • 74 keer bekeken

Heb al een tijdje een issue, dat de 2 extra wifi punten geen extra kanaal 2,4 en 5ghz uitzenden.

Dus op de zolder ben ik verplicht het gecombineerd kanaal te gebruiken.

Maar eigenljik wil ik deze juist uit en 2 aparte netwerken.

Ze zijn beide rechtrstreeks verbonden op de modem, en heb beide punten ook al meerdere keren een fabrieksherstart gegeven

8 reacties

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • July 1, 2026

@Skorpus Dat hoort wel te werken.
Mijn omvormer op zolder is gewoon via het ingestelde extra2,4ghz netwerk verbonden met mijn bedraad aangesloten SW2 punt op de slaapkamer.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 1, 2026

Daar ga ik wel van uit.

Als ik inlog op de kpn superwifi staat ook dat de extra kanalen uit staan.

Maar kan ze niet aanpassen omdat ze in slave staan

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • July 1, 2026

@Skorpus je moet op het modem inloggen 192.168.2.254 en daar de extra 2,4 ghz inschakelen of inloggen in de mijnKPN app en daar inschakelen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 1, 2026

De modem zend hem wel uit op de begane grond, maar op de 1ste en zolder zijn de extra kanalen niet zichtbaar waar de wifi punten staan

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Skorpus en welkom bij de KPN Community! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al way hulp hebt gehad. 

Ik neem aan dat je hier de functie Extra Wifi voor gebruikt? Zo ja, dan hoort dit inderdaad ook via de SuperWifi 2 punten te werken. 
Welk modem gebruik je van ons en op welke softwareversie draait deze? Dit kun je op het inlogscherm van de webinterface voor je modem zien als je naar http://mijnmodem.kpn gaat. 
Bij firmwareversie zie je dan op welke versie je modem zit. 

Als extra check, de SuperWifi punten zijn zwart en rond? Of zijn ze wit?
Ik hoor het graag!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 6, 2026

Hi ​@Skorpus en welkom bij de KPN Community! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al way hulp hebt gehad. 

Ik neem aan dat je hier de functie Extra Wifi voor gebruikt? Zo ja, dan hoort dit inderdaad ook via de SuperWifi 2 punten te werken. 
Welk modem gebruik je van ons en op welke softwareversie draait deze? Dit kun je op het inlogscherm van de webinterface voor je modem zien als je naar http://mijnmodem.kpn gaat. 
Bij firmwareversie zie je dan op welke versie je modem zit. 

Als extra check, de SuperWifi punten zijn zwart en rond? Of zijn ze wit?
Ik hoor het graag!

Goedendag,

ben momenteel niet thuis dus kan de firmware niet bevestigen.

Ik meende wel dat ik gekeken had of er een update/upgrade beschikbaar was, en die was er niet.

En ja het betreft de Super WiFi 2, de zwarte ronde versie.

En ja het betreft het extra kanaal 2.4ghz en extra kanaal 5.0ghz

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Helder, als er toen geen update beschikbaar was nemen we voor nu aan dat ze op de meest recente zitten, maar als je dit later kunt bevestigen zou dat fijn zijn!

Je hebt de punten al een fabrieksreset gegeven, zou je ook eens een schone installatie willen uitvoeren?
Die heeft wat meer voeten in de aarde maar ik hoop dat ze daarna wel de Extra Wifi oppikken. Voor het gemak: 

1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het SuperWifi punt zal zich nu installeren en koppelen aan het modem. Geef dit proces de tijd, laat de SuperWifi een half uur aangesloten. Als de installatie is gelukt dan brand het lampje groen. En zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden (na 1-2 minuten rood branden).
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis als voorheen.

Ik ben benieuwd naar de resultaten

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 9, 2026

Helder, als er toen geen update beschikbaar was nemen we voor nu aan dat ze op de meest recente zitten, maar als je dit later kunt bevestigen zou dat fijn zijn!

Je hebt de punten al een fabrieksreset gegeven, zou je ook eens een schone installatie willen uitvoeren?
Die heeft wat meer voeten in de aarde maar ik hoop dat ze daarna wel de Extra Wifi oppikken. Voor het gemak: 

1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het SuperWifi punt zal zich nu installeren en koppelen aan het modem. Geef dit proces de tijd, laat de SuperWifi een half uur aangesloten. Als de installatie is gelukt dan brand het lampje groen. En zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden (na 1-2 minuten rood branden).
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis als voorheen.

Ik ben benieuwd naar de resultaten

Even voor mijn beeldvorming, stap 5

Is dat een harde reset, of wil je dan dat die een fabrieks reset krijgt, dat alle wifi instelling ook weer naar de standaard waardes gaan.

En zo ja, kan ik dan de instelling aanpassen voordat ik de wifi punten koppel, of moet ik die pas aanpassen nadat ik dat gedaan heb