Skip to main content
Vraag

SuperWifi doen het niet meer

• February 28, 2026
  • 14 reacties
  • 51 keer bekeken

Sinds een week of 2 doen allebei mijn super wifi punten het niet meer. Allebei gereset, maakt geen verschil. Nogmaals gereset incl het modem, zoals omschreven bij KPN, nope nog steeds niks. Ga ik in mijn KPN kijken bij mijn wifi netwerk, kan ik niet in, want volgens de app ben ik niet ingelogd in mijn KPN thuis netwerk ??? Nou alle telefoons in huis incl pc werken nog steeds op dit netwerk, hetzelfde als achter op het modem staat ??? Wie o wie, weet de oplossing.? Ook is het wifi bereik belabberd vooral in de middag/avond. Als ik in de ochtend een speedtest doe op de bank kom ik op ongeveer 300 mb/s, terwijl in de middag en avond mag ik blij zijn met 50 mb/s op dezelfde bank. Onze TV , ook via wifi heeft het altijd prima gedaan terwijl hij de laatste weken dagelijks niet werkt, uitvalt tijdens kijken en hapert. Om deze tv problemen te verhelpen ga ik een kabel leggen zodat we in iedere geval tv kunnen kijken. Maar ik zou graag zien dat de super wifi punten, die pas een half jaar oud zijn weer gaan werken zodat we in het hele huis weer redelijke wifi hebben.

14 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 28, 2026

Beste ​@Cliorsi welk merk en type modem/router heb je van KPN en met welke firmware versie?

Welke firmwareversie hebben jouw wifipunten, ik lees dat je de zwarte ronde hebt, de SW#2 dus.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 28, 2026

Ik heb de zwarte kpn box 12. Hoe kom ik achter de firmwareversie van zowel het modem als de wifi punten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 28, 2026

De firmwareversie van box 12 is SGEJ1000060E.

geen idee hoe ik hon de firmwareversie van de wifipunten kom?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 28, 2026

De firmwareversie van box 12 is SGEJ1000060E.

geen idee hoe ik hon de firmwareversie van de wifipunten kom?

Oude software, welke trouwens bij kennissen wel goed werkt,  maar hoe lang heb het modem?

En trouwens als je de oude software hebt kan je nooit je wifi uitlezen in de mijnKPNapp

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 28, 2026

Deze heb ik in juli 2025 gekocht via KPN omdat de wifi boven slecht was. Ze hebben het tot een week of 2 prima gedaan.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 28, 2026

Deze heb ik in juli 2025 gekocht via KPN omdat de wifi boven slecht was. Ze hebben het tot een week of 2 prima gedaan.

Een v12 koop je niet , althans niet in een kpn winkel, de sw2 punten kan je wel kopen, bedoelde je dat?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 28, 2026

Oja sorry, het modem heb ik in juni 2025 van KPN gekregen na verhuizing 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 28, 2026

Oja sorry, het modem heb ik in juni 2025 van KPN gekregen na verhuizing 

Dat je niet op de mijnKPNapp kunt komt omdat de orginele software van de fabrikant erop staat, maar als je inlogt via 192.168.2.254 moet je in het modem kunnen komen, alleen het wachtwoord van admin kan ff lastig zijn.

Maar dat had ik dus ook bij mijn kennisen , maar ik kreeg opgegeven moment de melding dat het admin wachtwoord door kpn was gereset en daarna kan ik een nieuw admin wachtwoord aanmaken om zo vervolgens in het modem te komen en de instellingen kon veranderen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 28, 2026

Ik kan in het modem komen  ,maar heb dus geen idee wat ik daarin kan doen? 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 28, 2026

Ik kan in het modem komen  ,maar heb dus geen idee wat ik daarin kan doen? 

Kijken waarom je sw2 punten het niet doen 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 28, 2026

Geen idee hoe

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 2, 2026

Is er niemand van de KPN die me hierin kan helpen? Het kan toch niet zo zijn dat deze super wifi punten zo maar in 1 keer allebei niet meer functioneren?

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Cliorsi . Welkom hier.

Laten we even bij het begin beginnen: 

Mag ik eerst even verifiëren of het inderdaad om SuperWifi 2 punten gaat? Die zijn zwart en rond van vorm. De eerste generatie is wit en rond, dus dat maakt voor de uitleg nog verschil.  De opbouw van je netwerk kun je tegenwoordig zien in de gewone MijnKPN app maar voordat je dat doet kun je voor de zekerheid het beste even dit kennisbankartikel over installatie en gebruik van SuperWifi doornemen. Daar staat stap voor stap uitgelegd hoe je ze het beste aansluit en configureert, inclusief aandachtspunten bij bekabeld aansluiten: KPN SuperWifi installatie en gebruik

Als je er op die manier niet uitkomt, laat me dat hier weten.  Vertel je me dan waar het mis gaat?  

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 3, 2026

Het zijn zwarte ronde en nog geen half jaar oud. Ik ga morgen overdag aan de slag met het kennisbank artikel. Ik laat weten wat de uitkomst is.