Skip to main content
Vraag

SuperWifi punt blijft paars branden

• August 14, 2026
  • 33 reacties
  • 293 keer bekeken

Beste moderators.

Ik heb na een harde reset problemen met mijn wifi versterkers.

Alle 3 de apparaten hebben de rest meermalen gehad. ( modem en 2 versterkers).

Nu blijft de 2e versterker constant paars branden nadat de data kabel verwijderd is.

Ook heb ik begrepen dat dat waarschijnlijk komt door het verouderde model v10.

De klantenservice van kpn blijft me vertellen dat ik het moet blijven proberen of anders maar nieuwe versterkers moet kopen.

Kan iemand mij helpen hiermee?

33 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hi en van harte welkom op onze Community ​@RonNabuurs.

Niet fijn dat je in ene problemen met één van je versterkers hebt. Voor de duidelijkheid: dat je een Experia Box V10 hebt, is prima, dit modem wordt volop gebruikt. Welke versterkers heb je, de witte of de zwarte SuperWifi's?

Meer over wat het paarse lampje op SuperWifi betekent lees je hier. En als je die versterker een schone installatie geeft, gaat het dan goed? 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 17, 2026

Gewoon weer eerste vraag, welke software staat er op de schotels????

De klantenservice van kpn blijft me vertellen dat ik het moet blijven proberen of anders maar nieuwe versterkers moet kopen.

En van wie heb je dat begrepen?

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2026

Niet fijn dat je in ene problemen met één van je versterkers hebt. Voor de duidelijkheid: dat je een Experia Box V10 hebt, is prima, dit modem wordt volop gebruikt. Welke versterkers heb je, de witte of de zwarte SuperWifi's?

Meer over wat het paarse lampje op SuperWifi betekent lees je hier. En als je die versterker een schone installatie geeft, gaat het dan goed? 

Hoi Alexandra.

Ik heb de zwarte versterkers. Inmiddels heb ik de 2e versterker, zonder datakabel, ook groen brandend gekregen.

Nadat ik ze samen met het modem weer een harde reset gegeven heb, zijn ze tijdens het opstarten van het modem allebei aan de datakabel gelegd. Toen waren ze alle 2 groen. Daar heb ik een dag niet meer aangezeten. Na een dag de kabel er uit gehaald bij de ene en hup meteen paars...ook na een uur nog paars. Middels de knoppen op de voorkant heb ik ze verbinding met elkaar laten maken (knipperend oranje) en daarna werd alles groen.

Nu zou je denken: opgelost!

Wanneer ik het 2e wifi punt bij het 1e punt weghaal, en daar neerzet waar ik meer bereik wil hebben, merk ik geen verschil. Het enige verschil is dat het 1e punt een sterker signaal geeft dan het modem zelf.

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2026

Gewoon weer eerste vraag, welke software staat er op de schotels????

En van wie heb je dat begrepen?

Geen idee welke software. Daar heb ik geen kennis van.

Dat had ik begrepen van AI, die zei me dat de V10 een verouderd model was. Dat apparaat heeft schijnbaar geen mogelijkheid om draadloos contact te maken met de 1e versterker zodat die altijd aan de datakabel blijft.

Maar omdat het AI is, bleef ik ook een beetje terughoudend door er 'waarschijnlijk' bij te zetten

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2026

Ik heb geen idee of ik op de juiste manier reageer op jullie reactie's, maar ik doe het gewoon op deze manier.

Ik heb het 2e punt nu zelfs buiten staan waar ik amper wifi heb. Het lampje brandt groen. Ik zit met mn telefoon naast de versterker en heb 1 puntje en 1 streepje in het wifi icoontje.

Dus ondanks dat het lampje groen is, geeft deze versterker geen signaal door.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 18, 2026

Heb je het modem ook gereset?

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2026

Ja, die heeft ook een harde reset gehad. Het kleine gaatje ingeprikt totdat alle lampje uit gingen en het power lampje een keer knipperde

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 18, 2026

Dat is jammer. En dat heb je gedaan terwijl de SuperWiFi's met een kabel aangesloten waren?

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2026

Nee, ik heb de wifi versterkers pas aangesloten toen het modem weer opnieuw ging opstarten. Dus meteen na de reset.

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2026

Maar waarom is dat jammer? Is dat niet de goede manier of volgorde?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 18, 2026

Met jammer bedoelde is dat het resetten van het modem niets opleverde 😉.  Ik heb de superwifi's met een kabel aangesloten op het modem en toen heb ik het modem gereset. Daarna heb ik een halve dag de boel laten staan. Misschien ook proberen?!

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2026

Oh, gelukkig bedoelde je dat. 😁

Ja, dat kan ik ook nog proberen. Het is 1 van de 2. Of het modem wil de info niet aan de versterkers geven, of de versterkers willen de info van het modem niet accepteren. De 1e die nog aan de datakabel zit, geeft goed signaal. Maar zo gauw die kabel er uit gast is het over. Ook als ik ze omwissel hetzelfde resultaat. 

Kpn klantenservice zegt dat ik het eerst moet proberen met nieuwe versterkers, maar die moet ik dan zelf weer kopen of gaan huren bij kpn. En ik zeg dat ik liever eerst een nieuwe modem wil proberen en dan de V14 ofzo. Dan kan ik de versterkers in 2 etappe's naar buiten brengen want de 1e versterker heeft dan geen data kabel meer nodig..

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 18, 2026

Waarom dan weer gelijk de V14??

En heb je vdsl ( koper) of heb je glasvezel?

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2026

Ja, omdat die een draadloze verbinding kan maken met de 1e versterker. Ik zit op de normale vdsl kabel aangesloten, dus voor de snelheid hoef ik het niet te doen..

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 18, 2026

En omdat je vdsl hebt kan je alleen de V10 , daar is binnen kpn niets aan te doen.

Welk wifi kanalen gebruik je?? Heb al eens bijvoorbeeld met de bijv inSSIDer gekeken hoe druk het is op bepaald wifi kanalen in je omgeving?

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2026

Kijk! Nu komen we ergens. Eindelijk info waar ik wat aan heb. Dank je. Dit wist ik niet.

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2026

k ben een leek hierin. Ik snap de logica tot een bepaalde hoogte. Maar SSIDer heb ik nog nooit van gehoord. En welk wifi kanaal ik gebruik...? Wert jij het? Ik niet.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 18, 2026

Ja ik zelf weet op welke kanalen ik zit, dat is uit te lezen als je inlogt op je modem 

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2026

k heb me hier nooit in verdiept. Is niet nodig geweest. Ik stel een vraag omdat ik een probleem heb en het zelf niet kan oplossen op dit moment. Ik ben hier niet om te wedijveren over wie meer weet of wie niet. Als ik me hier in ga verdiepen moet ik daar tijd en aandacht voor vrij maken, en dat wil ik eigenlijk niet. Daar ligt mijn interesse niet.

Dus als je me hierin kan helpen vind ik dat fijn.

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2026

Dus even kort gesloten.

Omdat ik op een dsl  kabel zit, kan er geen andere modem dan de V10 gebruikt worden. (bron: ivo46)

Aangezien het niet duidelijk is waar het probleem zit ( modem of versterkers), hoe kan ik daar dan achter komen?

Bij het modem in de buurt heb ik vol signaal en genoeg snelheid voor mijn activiteiten.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 18, 2026

Heb  je nu de witte of de zwarte schotels??

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2026

Dat staat in een eerder bericht. Zwarte schotels.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 18, 2026

Open een tabblad en tik daar in 192.168.2.254,  dan kom je naar inlog scherm van je V10

Vul daar het gevraagde in en ga dan naar thuisnetwerk.

Klik dan op een schotel en kijk waar het 2,4 Ghz en 5, Ghz op staan  zet beiden eens op hoogste Mhz signaal .

Verder zou ik voor kanalen op auto zetten ( aangezien je niet weet hoe je de omgeving kan uitlezen).

En om je schotels te kunnen uitlezen moeten ze via UTP kabel aangesloten zijn.

En je kan hier nog een en ander na lezen: Wifi Manager: check en verbeter jouw wifi | KPN

Mocht het allemaal niet lukken, ik persoonlijk zou 0800 0402 bellen en vragen om terug bel afspraak.

Of morgen rond 9.00 op goed geluk naar dat nummer bellen en hopen dat je een medewerker aan de lijn krijgt die geduldig met je de stappen door neemt.

• Auteur
  • Topper
  • August 18, 2026

Oke. Dank je wel. Ik ga het proberen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 18, 2026

Wifi Manager: check en verbeter jouw wifi | KPN

Lees daar ook nog een en ander 

En denk maar zo, de aanhouder wint 💪