Skip to main content
Beantwoord

Thuisnetwerk V10 blijft aangeven dat SuperWifi 2 punten slechte verbinding hebben

• February 22, 2026
  • 8 reacties
  • 47 keer bekeken

Hoi,

Na de update van de experia v10 was het wifi signaal niet overal sterk  waarna wij 2 superwifi 2 punten BIJ de 3 superwifi 1 punten hebben gekocht.

Maar als ik nu inlog op het thuisnetwerk (via de v10 box) geeft deze vaak aan dat er 1 of meerdere superwifi's  "problemen” hebben.

De afgelopen weken gaf deze b.v. aan dat 4 van de 5 wifi punten een probleem had.

Ik heb meerdere keren deze punten gereset maar helaas maakt dit helemaal niets uit.

Ten einde raad gisteren de v10 box maar eens een reset gegeven ,  dat bleek beter te werken alle wifi punten stonden ineens op groen met daarbij vermeld welk apparaten er aan die punt gekoppeld was ,eindelijk!

Tot voor nu , nu geeft het thuisnetwerk weer aan dat er 1 wifipunt (een wifipunt2) een probleem heeft.

Als ik naar het wifipunt kijk brand hier het groene lichtje.

Is het “thuisnetwerk” zo onbetrouwbaar of wat moet ik nu geloven,ben er eerlijk gezegd wel klaar mee dat er continu een super wifi punt problemen geeft!

Beste antwoord door Remco van KPN

Dan denk ik graag nog even mee ​@200000. Ervaar je los van de melding dan ook daadwerkelijk problemen met de Wifi op dit moment. Zou je verder kunnen toelichten hoe je opstelling exact is? Normaal zou ik ook denken dat één Wifi-punt per verdieping voldoende moet zijn maar ik ken natuurlijk niet jouw persoonlijke situatie.

Kijk ook eens in dit artikel op onze kennisbank:

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 22, 2026

De topologie van de v10 is helaas niet altijd correct. Vaak na een reset klopt het maar een week later is het weer "mis". Ik vraag me echt af waarom je 6 wifipunten hebt. Werkt alleen maar averechts tenzij je in een kasteel woont. Hoeveel superwifi's zijn er bekabeld aan het modem?

• Auteur
  • Helper
  • February 22, 2026

De topologie van de v10 is helaas niet altijd correct. Vaak na een reset klopt het maar een week later is het weer "mis". Ik vraag me echt af waarom je 6 wifipunten hebt. Werkt alleen maar averechts tenzij je in een kasteel woont. Hoeveel superwifi's zijn er bekabeld aan het modem?

Het bereik is echt heel slecht vandaar 5 wifi punten die alle bekabeld zijn

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 22, 2026

Ergens gaat er dan toch iets verkeerd bij jou. Ik heb de v10 met 1 bekabelde superwifi en 1 niet bekabeld en het werkt perfect! Op de topologie na dan. Kan je iets meer vertellen over de opstelling?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 24, 2026

Dan denk ik graag nog even mee ​@200000. Ervaar je los van de melding dan ook daadwerkelijk problemen met de Wifi op dit moment. Zou je verder kunnen toelichten hoe je opstelling exact is? Normaal zou ik ook denken dat één Wifi-punt per verdieping voldoende moet zijn maar ik ken natuurlijk niet jouw persoonlijke situatie.

Kijk ook eens in dit artikel op onze kennisbank:

• Auteur
  • Helper
  • February 24, 2026

@Remco van KPN ​@Joep1965  Dank je wel voor het meedenken inmiddels is het ‘probleem” verholpen ,

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is goed om te horen ​@200000! Mocht er toch nog wat zijn laat het dan weten, we helpen graag!

• Auteur
  • Helper
  • March 2, 2026

@Remco van KPN 

Te hard geroepen,  van afgelopen zaterdag geven 2 super wifi's een probleem aan.

1 super wifi 2 een 1 super wifi1.

Wat het probleem is geen idee maar schijnbaar moet ik elke week mijn kpn router resetten.

Want elke week  zijn er wel enkele super wifi punten die een probleem hebben.

Als ik op mijn pc kijk of wil inloggen in mijn router geeft hij al aan dat er problemen zijn , als ik dan kijk naar een super wifi dan zegt de pc dat deze blauw knipperd maar als ik fysiek kijk brand deze gewoon groen.

Ben er eerlijk gezegd wel klaar mee , had nooit aan deze dure super wifi s moeten beginnen.😒

• Auteur
  • Helper
  • March 2, 2026

Bij deze even duidelijk wat de problemen zijn:

• Ik heb mijn Modem vorige week terug gezet naar de fabrieksinstellingen omdat ik continu meldingen kreeg dat mijn super wifi punten “problemen” hadden.
  • Daarna werkte alles prima en werd zo ook weergegeven via http://mijnmodem.kpn/
  • Maar 2 dagen later kijk ik weer op http://mijnmodem.kpn/ en staat er  weer bij 2 super wifi punten (1 super wifi1 en 1 super wifi2 ) "probleem”  vermeld.

• Nu zijn er al 3 punten met een probleem.

• Als ik hier dan zie dat b.v. sw2 een probleem heeft en ik kijk naar de superwifi dan brand daar het lampje groen.

• Heb al op internet gezocht maar kon geen echt antwoord vinden en om nou elke week mijn modem te herstarten is geen optie voor mij.