Skip to main content
Vraag

Verbinding met SuperWifi punten valt weg sinds de update

• January 30, 2026
  • 10 reacties
  • 53 keer bekeken

Ik heb sinds de update het zelfde probleem maar KPN heeft geen oplossing. Alleen wachten op de volgende update. Ik ben zelf ook aardig thuis in netwerken en dit komt gewoon door een fout in de nieuwe update. Voor de update nooit problemen gehad. Mijn WiFi punt bepaald nu zelf waarmee die wil koppelen en doet dit dus vaak met het modem beneden terwijl hij dit moet doen met het bekabelde Wi-Fi punt op de eerste verdieping. Dit is allemaal niet meer in te stellen op het modem of WiFi punt zelf sinds de update. Ik zit er aan te denken over te gaan stappen naar een andere provider want zit nu al sinds de update in deze problemen. Alles resetten en opnieuw koppelen hielp ook niet en op afstand resetten vanuit KPN ook niet. (ook fijn om 30 devices opnieuw te koppelen waarvan een groot deel alleen 2.4 ondersteund). 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

10 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@GomezNL, de wifipunten bepalen zelf waarmee ze verbinden inderdaad. Dat zou idealiter de sterkste zender zijn, maar dat gebeurt niet altijd dus. 

Als je alles dan opnieuw moet koppelen snap ik dat het vervelend is, maar dat is niet nodig in deze situatie. Je kunt ook in het modem zelf inloggen, maar Instellingen gaan en dan naar Systeem. Daar is een knop om het thuisnetwerk te herstarten. Dan hoef je de andere apparaten niet opnieuw in te stellen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 2, 2026

Beste Jasper, 

Ik snap deze methode en heb die ook al meerdere malen toegepast. Het gaat er om dat de oudere superwifi punten (de witte) na de update niet meer werken als voorheen en nu dus ondanks het herstarten naar het modem op de onderste verdieping connecteren ipv naar het bedrade superwifi punt op de eerste verdieping. Dit zorgt voor een zeer trage verbinding en communicatie verlies op de bovenste verdieping. Een herstart helpt heel even maar dan begint het feest weer van voren af aan. Heel frusterend en na meedere malen contact te hebben gehad en verschillende niet werkende oplossingen geprobeerd te hebben is het nu alleen maar mogelijk om te gaan wachten op een nieuwe update vanuit jullie kant. Dit is geen oplossing vind ik. Blijkbaar hebben personen met de nieuwe superwifi punten geen problemen maar ik ga geen nieuwe apparatuur meer aanschafen als het probleem door een update van jullie kant veroorzaakt is. 

Jasper van KPN
Moderator

Je zou inderdaad geen nieuwe apparatuur hoeven aan te schaffen, dat ben ik helemaal met je eens. Dit is iets wat met een volgende software update opgelost moet worden zoals je al zegt, daar hebben we op dit punt geen andere optie voor. Wij zijn daarbij ook afhankelijk van de update van de ontwikkelaars. Het herstarten van het thuisnetwerk en de andere opties die je al geprobeerd hebt zijn tijdelijke oplossingen in afwachting van die update. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 12, 2026

Bedankt voor de informatie, hier is besloten over te stappen naar een andere provider voor internet en TV na heel wat jaren KPN. 

Kan niet gaan wachten op een of andere update totdat het netwerk thuis goed functioneert. In het vervolg is mijn advies zorg dat je zeker weet dat een update geen problemen geeft voor je deze uitrolt.

Blijf het ook vreemd vinden dat jullie apparatuur die ik zelf gekocht heb (super WiFi punten) kunnen beïnvloeden (negatief in dit geval) met updates zonder dat je daar als klant inbreng in hebt.

Jasper van KPN
Moderator

Dat vind ik jammer om te lezen ​@GomezNL. De ontwikkelaars blijven er aan werken om dat te verbeteren, maar dat zal jij hierdoor niet meer ervaren dus.

Mocht je in de toekomst vragen hebben weet je ons te vinden.

• Helper
  • February 15, 2026

​@Jasper van KPN En hoe hard werken jullie ontwikkelaars aan het repareren van apparatuur die van de klant zelf is? Hoelang mogen wij wachten op een oplossing voor het feit dat jullie eigendom van de klant onbruikbaar maken? Ook ik ben al om me heen aan het kijken naar een andere provider, want het is gewoon een kwalijke zaak dat jullie dit soort problemen veroorzaken op spullen die niet van jullie zijn, wel door jullie geleverd maar niet jullie eigendom. Over ambitieus broddel werk anders kan ik het niet noemen.

Jasper van KPN
Moderator

Daar wordt hard aan gewerkt ​@Erwin1976. SuperWifi's zijn er ook als huur mogelijkheid, het is niet alleen maar koop. En beiden moeten natuurlijk goed werken, dat willen wij net zo goed als jou. Als er een update voor komt delen we dat in Product Updates.

• Nieuwkomer
  • February 16, 2026

Ook ik heb sinds de update van 8/9 oktober 2025 problemen met mijn witte superwifi punten.

Vele malen gereset én weer opgestart. Ja, ik denk ook, om na jaren KPN, om een andere provider te nemen. Echt broddelwerk dit!

• Helper
  • February 16, 2026

​@Jasper van KPN Heerlijk niks zeggend antwoord. Ik heb meer aan tijdlijnen wanneer er een update verwacht wordt. Ik mag hopen dat alle resources op het zo snel en goed mogelijk oplossen van deze issues gezet zijn en dat we niet nog maanden mogen wachten omdat nieuwe features of andere dingen waar een manager mee wil scoren voor gaan.

Maar ik verwacht wel dat er nu wel eerst goed getest gaat worden!!! De opmerking die ik van jou of een collega hier ergens heb gelezen dat er geen tijd is om uitgebreid te testen omdat er bugs opgelost worden in update waar mensen op wachten en dat er dan maar voor lief genomen wordt dat er nieuwe geïntroduceerd worden vind ik nog al zorgwekkend over de manier van werken. Je kunt ook te agile gaan werken. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 16, 2026

We hebben een eufy robot stofzuiger gekocht bij Coolblue, hadden we veel eerder moeten doen, maar goed dat terzake.

Ik weet niet hoe het ter sprake kwam, maar ging over internet.

Vraagt verkoper welke provider,  geef ik kpn aan, 

Waarop verkoper zegt, oww jee daar zijn veel wifi problemen, iedere klant met wifi problemen die ze terug kregen zitten bij kpn.

Hopelijk dat er een manager wakker wordt en orde op zaken gaat stellenÂ