Skip to main content
Beantwoord

Wifisignaal schakelt niet over van modem naar SuperWifi punt

• October 8, 2025
  • 1 reactie
  • 45 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi! Ik ben sinds kort overgestapt van Ziggo naar KPN.

Ziggo situatie: modem in de woonkamer. Een extra wifipunt bedraad aangesloten en geplaatst op de 1e verdieping. Werkte perfect. Zodra ik op de 1e verdieping was of op zolder werd ik overgezet op dat wifipunt.

Nu bij KPN de situatie het zelfde ingericht maar dan met het SWP2 punt van KPN. Maar zelfs als ik op zolder zit blijft mijn iPhone en laptop hangen aan het modem in de woonkamer. Zelfde geldt voor de Sonos speakers op zolder. Die blijven ‘kleven’ bij het modem in de woonkamer. Terwijl op de 1e verdieping een SWP2 staat….

Mis ik iets of moeten we gewoon erkennen dat Ziggo dit beter voor elkaar heeft? ;-)

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@BJS1985, welkom bij ons van concullega Ziggo! 

Dit moet werkbaar zijn. Ik heb het vermoeden dat een aantal apparaten nog op Ziggo zijn geconfigureerd. Laten we dit proberen:

• Verwijder/vergeet het netwerk op je apparaten en verbind opnieuw, als het goed is moet je dan opnieuw het wifiwachtwoord invoeren
  • Voer een schone installatie uit van de modem en de SuperWifi's. 

1 reactie

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 10, 2025

Hi ​@BJS1985, welkom bij ons van concullega Ziggo! 

Dit moet werkbaar zijn. Ik heb het vermoeden dat een aantal apparaten nog op Ziggo zijn geconfigureerd. Laten we dit proberen:

• Verwijder/vergeet het netwerk op je apparaten en verbind opnieuw, als het goed is moet je dan opnieuw het wifiwachtwoord invoeren
  • Voer een schone installatie uit van de modem en de SuperWifi's.