Skip to main content
Vraag

Wordt Wifi door het hele huis sterker als ik een draadloze verbindingsset gebruik?

• August 9, 2025
  • 7 reacties
  • 107 keer bekeken

omdat de wifi sinds een paar maanden heel slecht is dacht ik dit te kunnen op te lossen met een draadloze verbindingsset maar nu ik daar mee bezig ben denk ik toch van niet. Want de ene versterker is voor de experia box en de ander voor de tv? Deze staan anderhalve meter uit elkaar en ik zocht juist versterking in een ander deel van mijn huis waar hij bijna altijd 4g aangeeft.

7 reacties

• August 9, 2025

Want de ene versterker is voor de experia box en de ander voor de tv? Deze staan anderhalve meter uit elkaar ...

Waarom gebruik je niet gewoon een kabel om de tv aan te sluiten?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 9, 2025

dat is dus juist wat ik niet begrijp, er is niets mis met de tv. Wat er mis is dat is dat ik in de slaapkamer slecht ontvangst heb, maar ik snap niet wat ik dan met die versterker moet doen? Of werkt de versterker gewoon als ik hem in de slaapkamer in het stopcontact doe?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 9, 2025

Beste ​@haagsche als je een draadloze verbindingsset wilt gebruiken (powerlines dus) moet je een set nemen met ingebouwde wifi, dan kun je elders in huis de wifi uitbreiden en je hebt meteen nog een LAN-poort voor een bekabelde aansluiting.

Devolo en TP-Link zijn daar uitgebreid in.

• August 9, 2025

Wat er mis is dat is dat ik in de slaapkamer slecht ontvangst heb, maar ik snap niet wat ik dan met die versterker moet doen?

Daar op die slaapkamer een SuperWiFi neerzetten. 

Of werkt de versterker gewoon als ik hem in de slaapkamer in het stopcontact doe?

Ja. Dat is wel de bedoeling. 

• August 9, 2025

Nou dat zou ik dan weer niet doen. Uit onderzoek blijkt dat directe langdurige blootstelling aan een Wi-Fi signaal (zoals van een Wi-Fi-versterker op een slaapkamer) niet bevorderlijk is voor de gezondheid. Een muur of deur ertussen schijnt al een stuk minder ongezond te zijn. Daarom heb ik geen Wi-Fi-versterkers staan in ruimtes waar ik vaak langere tijd achtereen aanwezig ben. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • August 9, 2025

omdat de wifi sinds een paar maanden heel slecht is dacht ik dit te kunnen op te lossen met een draadloze verbindingsset maar nu ik daar mee bezig ben denk ik toch van niet.

dat is dus juist wat ik niet begrijp, er is niets mis met de tv. Wat er mis is dat is dat ik in de slaapkamer slecht ontvangst heb, maar ik snap niet wat ik dan met die versterker moet doen? Of werkt de versterker gewoon als ik hem in de slaapkamer in het stopcontact doe?

Maar welke “draadloze verbindingsset” heb je nu eigenlijk?
Met draadloze verbindingsset wordt hier inderdaad meestal de KPN Powerline/DVS set bedoeld maar misschien heb je daar je toch iets anders?
De KPN/DVS apparaten doet zelf niets met WiFi.
Daarvoor moet je er een extra (super)WiFi punt/AP op aansluiten of een Powerline met geïntegreerde WiFi gebruiken.
Zie bijvoorbeeld ook dit topic:

Beter WiFi-bereik in de tuin, werkt een extra SuperWifi 2 punt? (Powerline)

Google: Powerline uitgelegd

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@haagsche, we denken hier graag met je mee! Om dat goed te kunnen doen, hebben we wat meer informatie van je nodig. Heb je de reacties, en vragen over welke versterker of verbindingsset je gebruikt, hierboven nog gezien?

Alle details zijn welkom, zo kunnen we je beter op weg helpen.