Skip to main content
Sticky

Raad de afbeelding

Raad de afbeelding
Toon eerste bericht

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12

De Siemens experia box SX551 of SX552

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 26 maart 2025
Ik_Combineer schreef:

Die heb ik lang geleden ook gehad. En volgens mij staat die idd op de foto. Ik had 'm in eerste instantie niet herkend maar nu wel.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 26 maart 2025
Ik_Combineer schreef:

Deze staat in de overzicht van KPN Experia Boxen

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 26 maart 2025
TDN schreef:
Ik_Combineer schreef:

Deze staat in de overzicht van KPN Experia Boxen

Volgens mij was dit de 1e experiabox die ik kreeg toen ik meedeed in de pilot van 'Internetplusbellen'. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12

Nieuwe foto dan maar? 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

‘t Is een RJ45 connector, maar waarop ie is gemonteerd, geen idee.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 27 maart 2025

Die foto had ik nog (de binnenkant van een SuperWiFi 2).

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Maja van KPN schreef:

Weet je ook welke ​@TDN

Ik heb geen idee, maar dat doet me denken aan de tijd dat je zo een soort van Shuttle had in de tijd van MxStream. Met die standaard modem toon om in te bellen...

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
Ik_Combineer schreef:

Jaaaa! Nog voor de volledigheid: 

2 euro maar! Koopje. 😅
Onze eerste Experia Box heb ik mij laten vertellen.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 27 maart 2025

Ja, die Siemens SX552 heb ik ook nog gehad, in 2008 gekregen als opvolger van een Speedtouch.
Daarna rond 2013 een Arcadyan VGV7519 - Experia Box V8, die eind 2016 werd opgevolgd door de Experia Box v10.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

@MandersOnline en ​@RBxx ‘n Shuttle? Dat onogenlijke ding van Speedtouch? Dat was de 330, later vervangen door de Speedtouch 510, met wifi. XS4ALL leverde mij begin 2013 m’n eerste FritzBox. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 27 maart 2025

Ik kreeg de SpeedTouch 510 eind 2004 bij de start van ADSL Instap Surfen bij HetNet met de (toen) enorme snelheid van downstream: 416 kbit/s, upstream: 160 kbit/s

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12

Een snelheid om jaloers op te zijn.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

Wow! Dat waren nog eens snelheden… 🤣

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 27 maart 2025

Jazeker, begin 2005 ging het helemaal los met down: 800 kbit/s en up: 256 kbit/s  💪

wjb
Superuser
  • 27 maart 2025
driemaster schreef:

Wow! Dat waren nog eens snelheden… 🤣

Mijn eerste modem, begin jaren '80, was 300 baud ofwel 300 x 7 bits = 2,1kbps. Dat waren nog eens snelheden. Ik heb menig uurtje achter mijn Acorn Atom computer doorgebracht waarbij ik de telefoonlijn van mijn ouders bezet hield om op bulletin board systems actief te zijn.

De snelheid hoefde toen ook niet zo hoog te zijn want het scherm van mijn Acorn Atom had 24 regels van 40 karakters.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

De gouden glans straalt af van onze modems… klopt, heel herkenbaar. Uren lang via een lokale BBS bestandjes, etc. uitgewisseld. Ook nog een tijdje gechat via mIRC. Zelfs een keer in 1997 naar Texas afgereisd om iemand op te zoeken. Zo ook nog een keer een toegangskaartje voor een shuttle lancering bemachtigd via een BBS in Florida. 

wjb
Superuser
  • 27 maart 2025

In zeg 40 jaar is de snelheid van mijn "aansluiting" van 300 baud (2,1kbps) naar 1Gbps gegaan.

Dat is ongeveer 500.000 keer zo snel. Wellicht snappen jullie dan dat ik regelmatig roep dat 200Mbps voor een gemiddeld gezin meer dan voldoende is. 😉

Mijn Acorn Atom had destijds ook een werkgeheugen van 3kB terwijl een beetje computer vandaag de dag minimaal 8GB maar vaak ook 16GB aan ram heeft.

Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 27 maart 2025

Zo’n kleine 40 jaar geleden hield ik mij bezig met Packet Radio middels een TNC (Terminal Node Controller) op de duizelingwekkende snelheid van 2400 baud, iets later ook met TOR (hetgeen toen niet stond voor The Onion Router maar voor Telex over Radio) waarbij de te overbruggen afstand groot genoeg moest zijn om met de daarmee gepaard gaande tijdsvertraging de omschakeltijd van zend- naar ontvangstmode te overbruggen. Sorry, ik dwaal af vrees ik.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 28 maart 2025

We hadden een C64 computer, geen modem maar een acoustic coupler. Natuurlijk wordt niet over deze gedownload maar radio en tv-zendingen op cassetten opgenomen en via datasette in de C64 gekopieerd.

Een acoustic coupler kan je nou nog steeds kopen, is echt een koopjes 😂

Dataphon s21d-2 - EUR 3.800,00

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
driemaster schreef:

@MandersOnline en ​@RBxx ‘n Shuttle? Dat onogenlijke ding van Speedtouch? Dat was de 330, later vervangen door de Speedtouch 510, met wifi. XS4ALL leverde mij begin 2013 m’n eerste FritzBox. 

Dit is dat onmogelijke ding, via USB internet binnenkrijgen, dat kan je je niet meer voorstellen denk ik tegenwoordig.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 28 maart 2025

Heeft iemand dit al eens gezien? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 28 maart 2025
RBxx schreef:

Heeft iemand dit al eens gezien? 

De zijkant van mijn V12b box (of het is de Nokia Ont?)😂

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 28 maart 2025

Je eerste antwoord was fout, maar de aanvulling is correct.

Toon inhoud
Het kerstboom effect van de Nokia ONT in mijn meterkast

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12

Dagelijks 🤗

Reageer