Skip to main content
Sticky

Community Café

Community Café
Toon eerste bericht

174 reacties

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 293 reacties
  • 4 februari 2025

Nadeel van al die smart dingen is dat ze eigenlijk ook bijgewerkt moeten worden, meeste dingen verlaten de fabriek en er komt geen update meer, want waarom zou dat nodig zijn en wat als die update nou mis gaat op een koelkast, kun je dan nog terug naar de oude versie? En ja wat dacht je van 2 jaar lang updates die al klaar zijn als je het in de aanbieding koopt die smart dingen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23268 reacties
  • 4 februari 2025

Dat verschil ook per merk. Als je de goedkopere en onbekende merken koopt kun je weinig support verwachten. Aan de andere kant een smartlamp van 15 euro die 2 jaar meegaat vind nog acceptabel. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 907 reacties
  • 4 februari 2025

Mijn koffiemaker heeft zojuist een update gekregen: schoon water en een padje erin… op naar een geurig bakkie ☕

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Ik ga ook koffie zetten. Eigenlijk drink ik dat zo weinig mogelijk na de middag, maar je hebt van die dagen dat het ook na de middag even nodig is😅. Heb nog wel een ‘ouderwetse', dus dat wordt zelf even het filter erin doen en de schepjes afmeten.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 907 reacties
  • 4 februari 2025

@Marcia van KPN Ook lekker! Handmatig boontjes malen en zelf opgieten…

https://www.tchibo.de/products/402110204/kaffeemuhle?dim1=Sil 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 907 reacties
  • 4 februari 2025

Vandaag de hele dag aanwezig geweest op het forum na de release van de ‘levels’ m.b.t. combi korting. Heerlijke discussies, tevens leerzaam.

Level 1, level 2 en level 3… doet mij denken aan geheel ander level, nl. Level 42. Een legendarische band uit Engeland. Uniek in zijn soort met de plukbass van Mark King. 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Level_42

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
driemaster schreef:

@Marcia van KPN Ook lekker! Handmatig boontjes malen en zelf opgieten…

https://www.tchibo.de/products/402110204/kaffeemuhle?dim1=Sil 

Ohhhh dit wil ik (als groot koffieliefhebber) ook nog eens proberen! Of echt in zo'n pruttelkannetje, oh ja, een percolator 😁

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 293 reacties
  • 5 februari 2025

Afgelopen weekend zat ik eens na te denken over hoe we zeggen in welk jaar we geboren zijn. Voor mezelf zeg ik dan vaak in 82, maar bij mijn kinderen is het altijd het volledige jaartal.

Zouden hun later ook zeggen ben geboren in 14 ofzo?

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1421 reacties
  • 5 februari 2025

@MandersOnline Goede….
Ik zeg soms wel soms niet het volledige jaartal 🤔

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 293 reacties
  • 5 februari 2025

Als ik ergens moet vertellen wanneer ik geboren ben omdat ze dat moeten invullen doe ik wel volledige jaartal.

Inmiddels weet ik ook weer hoe ik daar toch op kwam. Mijn zoon was bezig met huiswerk en dat was rekenen. Daar was hij bezig met datums en hij zegt doodleuk tegen mij, van 2023 maak ik gewoon 23.

Nou doe ik dat zelf ook vaker als ik een datum noteer inclusief jaartal.

• 1980 reacties
  • 5 februari 2025
MandersOnline schreef:

Nadeel van al die smart dingen is dat ze eigenlijk ook bijgewerkt moeten worden, meeste dingen verlaten de fabriek en er komt geen update meer, want waarom zou dat nodig zijn en wat als die update nou mis gaat op een koelkast, kun je dan nog terug naar de oude versie? En ja wat dacht je van 2 jaar lang updates die al klaar zijn als je het in de aanbieding koopt die smart dingen.

Nou, onze Bosch vaatwasser welke voorzien is van Wifi is aangekocht in sept 2019, afgezien dat die letterlijk onverwoestbaar is, heeft die eind vorig jaar keurig nog een software update ontvangen. Op display van de vaatwasser werd keurig vermeld dat hij een update aan het uitvoeren was (ook op tellie trouwens) en bij een leeg spoelglansvakje of leeg zoutreservoir geeft die zowel via tellie of op display apparaat keurig aan dat het bijgevuld moet worden. Ook krijg je meldingen wanneer je weer een machinereiniging moet gaan uitvoeren. En dan is Smart eigenlijk wel erg handig. Ook qua diverse instellings mogelijkheden gaat dat makkelijker via de app dan op het apparaat zelf. Enige jammere is dat het water nog niet via Wifi verwerkt kan worden en je nog altijd gebonden bent aan een fysieke wateraansluiting 😛

Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat de machine vandaag de dag gewoon nog als nieuw is. Ons nog nooit in de steek heeft gelaten. En zijn werk altijd perfect doet bij dagelijks gebruik. De simpele maar toch ook prijzige AEG die we ervoor hadden, heb ik al eens een nieuw pompje in moeten zetten en deze was na 4,5 jaar letterlijk op na een defect bedieningspaneel,... En dat werd te duur,...

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 293 reacties
  • 5 februari 2025

@Shyrin van KPN Ik heb de puzzel zojuist ontvangen. Ik zal eerst nog even een andere afronden en dan ga ik ermee aan de slag.

Altijd leuk een geschreven kaartje erbij 👍🏻

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7066 reacties
  • 5 februari 2025

Zo, die is snel binnen! Ik ben heel erg benieuwd hoe ver je met de puzzel komt…! 

MandersOnline schreef:

​Altijd leuk een geschreven kaartje erbij 👍🏻

😊

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 5 februari 2025

@MandersOnline als je van puzzelen houdt, raad ik je aan eens te kijken bij PuzzelUtopia. Niet geheel toevallig verkopen die ook een aantal puzzels met mijn foto’s 😉. Die van de John Frostbrug schijnt erg moeilijk te zijn (vanwege de lucht en de reflectie).

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 293 reacties
  • 5 februari 2025
Shyrin van KPN schreef:

Zo, die is snel binnen! Ik ben heel erg benieuwd hoe ver je met de puzzel komt…!

Ik ga voor een puzzel die af is, dus doe zeker me best.

XS4-Arjan schreef:

@MandersOnline als je van puzzelen houdt, raad ik je aan eens te kijken bij PuzzelUtopia. Niet geheel toevallig verkopen die ook een aantal puzzels met mijn foto’s 😉. Die van de John Frostbrug schijnt erg moeilijk te zijn (vanwege de lucht en de reflectie).

Ik zal hem noteren. Dankjewel!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14709 reacties
  • 6 februari 2025
MandersOnline schreef:

Afgelopen weekend zat ik eens na te denken over hoe we zeggen in welk jaar we geboren zijn. Voor mezelf zeg ik dan vaak in 82, maar bij mijn kinderen is het altijd het volledige jaartal.

Zouden hun later ook zeggen ben geboren in 14 ofzo?

Laatst hoorde ik iemand de jaren 80 en 90 omschrijven als ‘eind 1900’ en dat stak een beetje 😅 Voelt zo wel héél erg lang geleden!
Ik denk dat dat het verschil wellicht veroorzaakt wordt door in welke eeuw we zijn opgegroeid, als ik '14 zie staan, maakt mijn brein daar automatisch 1914 van en niet 2014 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14180 reacties
  • 6 februari 2025

Hier een leuke puzzel voor de liefhebber:

Toon inhoud

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 907 reacties
  • 6 februari 2025

Nou breng ‘m maar zou ik zeggen… 

We zijn nu met deze bezig… ‘n beetje laat, want de Top 2000 is alweer geweest of lekker vroeg erbij…

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
XS4-Arjan schreef:

De Martinitoren!

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 6 februari 2025
Marcia van KPN schreef:

De Martinitoren!

Ik dacht al dat de KPN-ers in Groningen die zouden zien 😉

Ik hou het liever bij onze eigen Eus

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 907 reacties
  • 6 februari 2025

@XS4-Arjan Coole foto!

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 907 reacties
  • 6 februari 2025

@Alexandra van KPN en anderen van KPN,

‘k Benijd jullie niet op dit moment op het andere topic over Combivoordeel. Toen ik nog op een B2B 2nd line helpdesk werkte, kreeg je op een gegeven moment ook de neiging om alles stuk te relativeren om de druk wat van de ketel (leuke woordspeling m.b.t. koffie- en thee makers) te halen.

😘

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Lief ​@driemaster 😊 Hihi, toepasselijke woordspeling. Laten we maar zeggen dat de nieuwe voordelen de gemoederen wel bezig houdt inderdaad 😂 

Tijd voor een bakje koffie erbij ☕

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 293 reacties
  • 7 februari 2025

Ik ben dus een uitdaging aan gegaan en ik had nog een puzzeltje liggen die af moest. Eentje van de Hema en leuke is als ik puzzels maak met personen zie ik vaak ook bekende mensen voor me op zo een puzzel.

Bij deze zag ik onder andere een van een collega en iemand van KPN, nu mogen jullie goed kijken of jullie denken iemand te herkennen.

Nu kan ik dus deze puzzel opruimen en dit weekend gaan beginnen aan de uitdaging😅

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 907 reacties
  • 7 februari 2025

‘k Weet niet of ik goed zit, maar in dit hoekje zag ik de kerstman (wie kent ‘m niet?), Anna Wintour (mode goeroe) en, wellicht niet zo flatteus…  Shyrin van KPN…

Reageer