Skip to main content
Sticky

De Grote KPN F1 competitie #5

• February 16, 2026
  • 81 reacties
  • 1253 keer bekeken
Toon eerste bericht

81 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

'Streep door GP's Bahrein en Saudi-Arabië komende maand vanwege oorlog Midden-Oosten'

De Formule 1 heeft definitief een streep gezet door de Grands Prix van Bahrein en Saudi-Arabië. Vanwege de oorlog in het Midden-Oosten gaan de vierde en vijfde GP van het jaar niet door. Dat melden diverse media in binnen- en buitenland.

Lees het gehele nieuwsbericht hier: 'Streep door GP's Bahrein en Saudi-Arabië komende maand vanwege oorlog Midden-Oosten'

Volgende race is pas op 29 Maart 2026 in Japan, en daarna op 3 mei 2026 in Miami!!

Jasper van KPN
Moderator

Met de situatie in die regio is het de enige logische keuze. Bahrein ligt te dichtbij de gevarenzone. Jeddah ligt aan de andere kant van het schiereiland, maar je wilt het niet riskeren en mogelijk belemmert het ook het transport daarheen. Enige logische keuze dit.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • March 14, 2026

Na de sprintrace China ben ik fan van de wijziging. Het was de moeite waard om vroeg op te staan om de race te volgen. Als toeschouwer interesseert het me niet wat de techniek inhoudt, alleen de actie op de baan telt. We hebben tenminste geen saaie race meer gehad. De achterblijver hebben nu de tijd tot Miami om hun auto aan te passen aan de nieuwe regelementen.

• Deelnemer
  • March 14, 2026

Na de sprintrace China ben ik fan van de wijziging. Het was de moeite waard om vroeg op te staan om de race te volgen. Als toeschouwer interesseert het me niet wat de techniek inhoudt, alleen de actie op de baan telt. We hebben tenminste geen saaie race meer gehad. De achterblijver hebben nu de tijd tot Miami om hun auto aan te passen aan de nieuwe regelementen.

Zoveel mensen, zoveel meningen. Vind het niks voorlopig. 

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • March 14, 2026

Ik ga volgende raceweekend ook weer meedoen aan de competitie, helemaal vergeten dat dat een ding was!

Tot nu toe lonkt het nieuwe seizoen mij nog niet echt, ik vind het heel vet dat de auto’s kleiner zijn, dat er. 11 teams meedoen en dat Audi in de F1 zit. Ook hebben we 5 verschillende motorblokken, waar voor mij F1 om draait. Innovaite. Toch altijd die 00.1 seconden hebben. 

Maar die situatie met die batterij? Het lijkt oprecht wel Formule E, waar ik niks op tegen heb, maar hou Formule E daar en hou Formule 1 hier 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • March 14, 2026

Maar die situatie met die batterij? Het lijkt oprecht wel Formule E, waar ik niks op tegen heb, maar hou Formule E daar en hou Formule 1 hier 

De negatieve houding hebben de teams (en zijn coureurs), de huiswerk niet goed gedaan hadden. Ik ken nog de citaten van Nelson Piquet "Auto voor watjes….” of Gerhard Berger na verbod van turbo motoren. Ook de pers wat anders dan enthousiast "De castratie van de koningsklasse" of "F1 keert terug naar het stenen tijdperk”.

Ook na invoering van Hybrid-motoren klagen men (coureurs en fans) stenen en benen, maar jaren later van dezelfde mensen loofgezang over snelste auto's in F1 geschiedenis.