Skip to main content
Vraag

E-mail problemen met Outlook-adres met punten in de naam

• June 6, 2026
  • 8 reacties
  • 116 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben al jarenlang klant bij kpn met email adres g.p.naam@outlook.com dat ging altijd perfect tot op een zeker moment dat niet meer werkte. de telefonische kpn helpdesk kon of wilde mij niet helpen “ja mijneer, we weten veel maar niet alles”. ik heb toe maar speciaal en enkel en alleen voor KPN een ander email adres bij gmail geopend. kan kpn het outlook email adres met 2 puntjes in de naam misschien niet aan? 

8 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 6, 2026

Dit is een openbaar forum. Het is niet verstandig je e-mailadres hier open en bloot neer te zetten. Je kan je bericht wijzigen. 

Of is het al gefingeerd? 🙈

Anyway, ik weet uit mijn ervaring dat een e-mailalias met punten geen probleem zou mogen zijn bij de registratie van een KPN ID. Waar loop je precies tegenaan? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 7, 2026

dank voor je reactie. het email adres in het bericht is gefingeerd. 

waar ik tegenaan loop is dat ik geen berichten zoals facturen etc. meer kan ontvangen op dat email adres van kpn. ik heb het vermoeden dat 1 punt geen probleem is, maar mischien 2 punten in de naam wel. Jarenlang was dat geen probleem tot op een zeker moment, weet niet meer wanneer, wel.  

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 7, 2026

Heb je al je spamfilter gecontroleerd? Of heb je bepaalde berichtregels ingesteld?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 7, 2026

Ja, dat is niet het probleem.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 7, 2026

Er zullen nog wel honderden klanten zijn met een e-mailadres met twee (of meer) punten. Dus dan zou het wel heel snel opvallen. 

Van Outlook weet ik dat ze soms erg enthousiast zijn met e-mails filteren. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hi ​@GePe, ik zou net als AriënC zeggen dat een e-mailadres met punten erin geen probleem moet zijn. 

Als ik het goed begrijp, heb je een Outlook e-mailadres waarop je geen KPN mails ontvangt. Heb ik het zo juist samengevat? Het gaat om alle berichtgeving als ik je goed begrijp, en je ontvangt dus wel andere mails, van anderen? Kan je iets meer vertellen over hoe je hebt ervaren of gemerkt dat 't niet werkt? Alle details zijn welkom - zo kunnen we hier beter met je meedenken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 9, 2026

beste alexandra, dank je voor je reactie.

ergens vorig jaar viel het me op dat ik totaal geen emails van kpn meer ontving zoals de entertainment gids en of facturen etc. telefonisch contact met de kpn helpdesk leverde nul resultaat op om niet te zeggen dat ik met een dooddoener afgescheept werd. het lijkt misschien dat mijn outlook account bij kpn op de zwarte lijst is geplaatst of dat er iets gewijzigd is bij kpn en twee (of meer) punten in de gebruikersnaam een probleem werd. dat laatste heb ik zelf verzonnen als een mogelijk probleem. om het probleem te omzeilen heb ik nu maar een gmail account geopend om met kpn te kunnen communiceren en dat werkt weliswaar nu goed maar is toch irritant en probeer ik uiteindelijk hier naar een oplossing te zoeken. mijn outlook email account werkt probleemloos behalve voor kpn.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 12, 2026

Beste is om even in instellingen van Outlook te kijken, dan ‘Ongewenste mail’ en dan ‘Geblokkeerde afzenders’.

Kan zijn dat je per ongeluk kpn mail hebt geblokkeerd. Ze belanden dan ook niet in je spam.