Al sinds een week worden mailberichten die ik naar groepsmailadressen die allen eindigen op : @hetnet.nl; @planet.nl; @xs4all.nl; @kpnmail.nl; @telfort.nl geblokkeerd. Gmail en ale andere mail wordt gewoon verzenden en ontvangen
Heb eenzelfde soortgelijk probleem… Heb nu al binnen 2 weken 4 of 5 keer per mail van KPN de melding gehad (voor 2 groepsmail accounts) dat de mailadressen zijn geblokkeerd omdat iemand anders toegang zou hebben gekregen tot die accounts omdat ik bv. misschien hetzelfde wachtwoord heb gebruikt voor meerdere websites (eh, websites KPN? dacht dat we het over mailaccounts hadden… niet iedereen gebruikt tenslotte webmail, maar dit terzijde).
Tja, en dat is dan knap van die "mogelijke hacker” want mijn wachtwoorden achterhalen lijkt me een hele klus… Ik maak gebruik van meerdere mail accounts bij 3 verschillende providers en AL mijn wachtwoorden zijn VERSCHILLEND en bestaan allemaal uit 25 WILLEKEURIGE karakters!
Maar, ik weet wel hoe het probleem is ontstaan… Ben een paar weken terug overgezet van de systemen van XS4ALL naar KPN en sindsdien heb is dat ‘gedonder’ (druk me netjes uit begonnen
Heb bij XS4ALL sinds het begin dat ik daar klant ben geworden (en dat is heel lang geleden) nog NOOIT dit soort problemen gehad… Ook bij mijn andere 2 providers GEEN ENKEL probleem… Alleen sinds 2 weken bij KPN nadat ik ben overgezet, dus ben NOT AMUZED
En tja, wat dan… Bellen met KPN… Eerst na een kwartier iemand aan de lijn gehad die niets zinnigs kon vertellen want het was te technisch dus werd ik doorverbonden... naar iemand die dat ook niet kon omdat het bleek dat ik bij XS4ALL vandaan kwam, en tja, daar ging zij niet over. Dus weer doorverbonden (inmiddels waren we een halfuur verder) met iemand van, jawel XS4ALL, en die was wel technisch genoeg… Helaas kon hij me ook niet direct verder helpen omdat hij weer ergens niet bij kon in de systemen van KPN!!!
Heb nog even geopperd of het wellicht aan mijn VPN-verbinding zou kunnen liggen omdat ik gebruik maak van ‘rotating IP-addressen' maar nu deze zijn uitgeschakeld (VPN staat uiteraard wel gewoon aan) is het probleem nog niet opgelost, althans bij 1 van de mailaccounts.
Moet overigens wel bekennen dat ik uiterst vriendelijk ben geholpen bij alle drie de personen die ik aan de lijn heb gehad, maar ja een oplossing is er dus nog niet… Dus KPN, er wacht jullie een ‘schone taak’ dit z.s.m. uit te zoeken want elke keer het wachtwoord wijzigen, daar wordt ik niet vrolijk van…
En, dat moet natuurlijk lukken, want jullie zijn toch zo “geweldig”… tenminste dat werd gezegd bij het opheffen van XS4ALL… er zou niets veranderen en alleen maar beter worden, maar dat was een grapje zeker
*admin: afgesplitst