Skip to main content
Beantwoord

Eenmalige kosten zouden gratis zijn, maar toch in rekening gebracht

• 19 februari 2025
  • 11 reacties
  • 200 keer bekeken

Beste,

20 december een internet/tv abonnement afgesloten, volgens de KPN website zonder eenmalige activatiekosten, zie 1e bijlage.

Echter, op het contract stonden deze kosten opeens wel benoemd en door onoplettendheid gewoon doorgeklikt.

Op de 1e factuur dus ook “netjes” 25 euro in rekening gebracht, volgens contract maar niet volgens de aanbieding.

Toen ik medewerker hier op 14-02 over belde werd aangegeven dat er “nooit korting wordt gegeven op eenmalige kosten, dus dat kan niet kloppen", in feite wordt ik hier voor leugenaar uitgemaakt. Maar ja, via de telefoon kun je bewijslast niet delen. Perplex heb ik de beste man een goede dag gewenst en opgehangen. Tevens kon een ander simpel probleem ook niet verholpen worden, wat tijdens een 2e belletje met een andere medewerker opeens wel gemakkelijk kon (combivoordeel op 2e mobiel niet toegepast, of ik eerst mobiel.nl kon benaderen of dat contract wel klopte), dus mijn vertrouwen in de eerste medewerker is wel weg.

Graag zie ik tegemoetkoming voor de in mijn ogen onterecht berekende activatiekosten, tevens zou een excuus voor je klanten voor leugenaars uitmaken ook wel op zijn plaats zijn.

Mvg.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@markatKPN ,

Dit is niet de juiste plaats om dit probleem op te lossen. Je kunt wel altijd het daarvoor bestemde formulier op de website invullen.

markatKPN schreef:

Maar ja, via de telefoon kun je bewijslast niet delen. 

Via dit formulier kun je wel documenten uploaden:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Bekijk origineel

11 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37192 reacties
  • Antwoord
  • 20 februari 2025

Hallo ​@markatKPN ,

Dit is niet de juiste plaats om dit probleem op te lossen. Je kunt wel altijd het daarvoor bestemde formulier op de website invullen.

markatKPN schreef:

Maar ja, via de telefoon kun je bewijslast niet delen. 

Via dit formulier kun je wel documenten uploaden:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 februari 2025

Bedankt voor de link, jammer dat je daar op geen enkele manier via de website of google kan komen.

Ik ga een poging wagen en zal hier nog wel feedback geven afhankelijk van de afhandeling.

Edit: extra poging gedaan en ben wel bij het formulier terecht gekomen, het is dus mogelijk, maar zeker niet makkelijk.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 23600 reacties
  • 23 februari 2025

Hi ​@markatKPN, welkom bij onze community. 

Wat naar om te lezen dat dit zo is gegaan, dat hoort zeker niet zo want je staat volledig in je recht en ik kan het me voorstellen dat dit niet is opgevallen. Ik verwacht dan ook dat dit netjes zal worden opgelost door de collega's van de klachtenafhandeling. Hou je mij ook op de hoogte van hoe dit afloopt? 

Ik heb ook je accountnaam aangepast omdat deze KPN bevatte, dat kan voor verwarring zorgen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 februari 2025

Klachtenafhandeling heeft contact met me opgenomen, ze gaan de 25 euro verrekenen met de volgende factuur, daar ben ik wel blij mee.

Het bericht was echter “dit doen we anders nooit, het is dat u een printscreen heeft”, in plaats van “sorry, excuses voor het misverstand, de aanbiedingen op de site en automatisch gegenereerde contracten zijn niet altijd met elkaar in lijn”, maar dat nemen we dan maar voor lief.

Ik hoop dat KPN voor verbetering gaat zorgen, maar gezien de reactie verwacht ik van niet..

Volgende keer zal ik zelf wel beter opletten in ieder geval.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37192 reacties
  • 26 februari 2025

Mooi dat het gelukt is na het indienen van de klacht. 👍🏽

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3695 reacties
  • 26 februari 2025
markat schreef:

Het bericht was echter “dit doen we anders nooit, het is dat u een printscreen heeft”, in plaats van “sorry, excuses voor het misverstand, de aanbiedingen op de site en automatisch gegenereerde contracten zijn niet altijd met elkaar in lijn”,

Eigenlijk heb je geluk dat toen de website een foute aanbieding gaaf. De activatiekosten wordt alleen gratis bij 2-jarige contract maar niet bij 1-jarige contract als bij jou. Maar beloof is beloof, en je hebt recht op de korting.

Internet+TV 1 jaar
Internet+TV 2 jaren

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 februari 2025

Ik geloof je, maar ik weet niet of dat in december anders was, volgens de website/printscreen wel.

Misschien een (verlopen) black friday korting? Kan zijn dat de website toen niet klopte, of het contract niet.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37192 reacties
  • 28 februari 2025

Ach het belangrijkste voor nu is, is dat jouw klacht is toegewezen.  

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 23600 reacties
  • 3 maart 2025

Hi ​@markat, mag ik weten hoe het is afgelopen met het oppakken en de afhandeling hiervan? Is het allemaal gelukt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 2 april 2025

Laatste rekening eind maart is er inderdaad 25 in mindering gebracht, dus financieel is het imo weer in orde.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37192 reacties
  • 3 april 2025

Top👍 En graag geholpen natuurlijk.

Reageer