Skip to main content
Beantwoord

Hoe krijg ik contact met WFT Collections over BKR registratie i.v.m. onze aankomende hypotheek?

• 26 februari 2025
  • 3 reacties
  • 86 keer bekeken

Hi, 

mijn vriend kwam er gister achter dat er nog een BKR registratie staat van 2020 van KPN. We zijn bezig met het rondkrijgen van een hypotheek voor een huis, waarop ons bod is geaccepteerd. Nu gaf klantenservice aan dat er niets meer bekend is in het systeem en dan we wft collections moeten mailen. Dit hebben we gedaan, maar bel contact wordt niet opgenomen. De situatie is redelijk urgent en we zouden graag met iemand in contact komen over het hoe en wat. Want mijn vriend was in de veronderstelling dat het was afbetaald, maar dit bleek niet zo te zijn en nu is het niet meer bekend in her systeem. Dus we zouden graag willen dat de opdracht wordt doorgezet naar BKR. Graag kom ik in contact met de juiste medewerker? Help! 

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Bversteeg ook al is een lening, van wat dan ook, afbetaald, het blijft na volledige betaling maximaal 5 jaar binnen de BKR-systemen geregistreerd staan met een bepaalde code en verdwijnt na 5 jaar vanzelf.

Via de BKR kun je zelf je gegevens opvragen, eventueel gewaarmerkt en is de code die er bij staat bepalend.

De hypotheekverstrekker kent de codes ook om te bepalen of het van belang is voor de hypotheekaanvraag.

Succes.

Bekijk origineel

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8361 reacties
  • Antwoord
  • 26 februari 2025

Beste ​@Bversteeg ook al is een lening, van wat dan ook, afbetaald, het blijft na volledige betaling maximaal 5 jaar binnen de BKR-systemen geregistreerd staan met een bepaalde code en verdwijnt na 5 jaar vanzelf.

Via de BKR kun je zelf je gegevens opvragen, eventueel gewaarmerkt en is de code die er bij staat bepalend.

De hypotheekverstrekker kent de codes ook om te bepalen of het van belang is voor de hypotheekaanvraag.

Succes.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 28 februari 2025

Hoi ​@Bversteeg . Ik snap dat je dit snel op orde wil krijgen.

Waar gaat die schuld aan KPN over dan? Was dat een toestel? En is die afbetaald? 

Schaik009
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 11 maart 2025

Ik zit met hetzelfde probleem, je kunt ze mailen maar krijg geen antwoord. Je word er een beetje moedeloos van….als je weet hoe je in contact kan komen hoor ik het graag.