Skip to main content
Vraag

Ik heb geweigerd mijn laatste factuur te betalen en nu sta ik geregistreerd bij Preventel. Graag deze melding verwijderen!

• 26 maart 2025
  • 16 reacties
  • 141 keer bekeken

Hallo,

per 01-02-25 heb ik mijn abonnementen op gezegd bij KPN.

Maar KPN wilde nog een maand extra factureren. Deze heb ik geweigerd. KPN heeft na 1-03-2025 netjes de teveel betaalde bedragen terug gestort. Maar heeft mij gemeld bij Preventel omdat ik weigerde nog een maand extra te betalen. Ik wil u vriendelijk doch dringend verzoeken deze melding te laten verwijderen en mij hiervan een bevestiging te versturen. 

Ik ontvang graag een bericht van u voor de juiste persoonlijke gegevens, ivm privacy op een online community.

Met vriendelijke groet,

Helder

16 reacties

• 3329 reacties
  • 26 maart 2025

Heb je de factuur alsnog betaald? Want anders gaat KPN niets verwijderen bij Preventel denk ik.

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1011 reacties
  • 26 maart 2025

1-03-24? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 maart 2025

hallo Marlon92, ik kreeg nog geld terug. dus alles is betaald.

• 3329 reacties
  • 26 maart 2025

Als jij een factuur niet betaald hebt, dan heb je niet alles betaald. Dat lijkt me simpel. Dat jij daarna nog een creditfactuur gekregen hebt doet daar niets aan af.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 maart 2025

Dat lijkt me wel Marlon.

als ik geld terug heb gekregen en alle facturen tegen elkaar zijn afgestreept.

beter gezegd, KPN rekent onterecht nog een maand extra na opzegging. Na afronding van het abonnement.

dat mag dan beleid zijn van KPN maar juridisch onterecht.

daarom vraag ik nu de melding die volledig onterecht is gedaan bij preventel te verwijderen.

ik vraag het hier vriendelijk. Kan er ook een advocaat op zetten en het aan de grote klok hangen dat KPN dit beleid onterecht hanteert.

dus nogmaals het vriendelijke verzoek om de melding te verwijderen aangezien alle kosten die ik verschuldigd ben binnen mijn abonnement lstermijn ben heb betaald.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 maart 2025

Overigens Marlon, kan ik online via mijnKPN geen vraag stellen. Geen e-mail sturen.

Ben verplicht hier op het online community in de openbaarheid komen een bericht te posten of heel lang in de wacht te hangen. En nog wordt ik benaderd met als je niet alles hebt betaald kan KON de melding niet weg halen.

Dus hoezo klantvriendelijk?

• 3329 reacties
  • 26 maart 2025
Helder25 schreef:

KPN rekent onterecht nog een maand extra na opzegging.

Dat doet KPN altijd. Dat bedrag krijg je later weer terug. Andere providers doen dat ook. Bijvoorbeeld Ziggo:

https://community.ziggo.nl/t5/Abonnement/Opgezegd-in-februari-factuur-voor-maart/td-p/1458982

• 3329 reacties
  • 26 maart 2025

Je kunt KPN via Facebook of Twitter bereiken. Dan kan je via privéberichten persoonlijk contact hebben.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 maart 2025

Hallo Marlon, bij Facebook heb je een contact knop en wordt ik direct door gelinkt naar de standaard pagina waar je info kan vinden op onderwerp. 

Ik heb geen contact pagina of mail of Messenger kunnen vinden. Als je een link hebt ontvang ik die graag van je.

mbt het een lopende maand extra factureren; ik heb dit niet eerder mee gemaakt. je betaald voor wat je gebruikt. Ook bij Ziggo heb ik dit niet mee gemaakt. Ook niet bij vodafone, Tmobile, Tele2 enz.

Het is te gek voor woorden om voor iets te moeten betalen waarvan je geen gebruik maakt. Als het gaat om eventuele extra kosten te garanderen kan dat ook op andere manieren.  

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 80 reacties
  • 27 maart 2025
Helder25 schreef:

Hallo Marlon, bij Facebook heb je een contact knop en wordt ik direct door gelinkt naar de standaard pagina waar je info kan vinden op onderwerp. 

Ik heb geen contact pagina of mail of Messenger kunnen vinden. Als je een link hebt ontvang ik die graag van je.

mbt het een lopende maand extra factureren; ik heb dit niet eerder mee gemaakt. je betaald voor wat je gebruikt. Ook bij Ziggo heb ik dit niet mee gemaakt. Ook niet bij vodafone, Tmobile, Tele2 enz.

Het is te gek voor woorden om voor iets te moeten betalen waarvan je geen gebruik maakt. Als het gaat om eventuele extra kosten te garanderen kan dat ook op andere manieren.  

Ter info:
Dit is een klant helpt klant forum. KPN medewerkers reageren binnen enkele dagen afhankelijk van de drukte op het forum en zijn te herkennen aan: van KPN achter hun naam. 

Toen ik van ziggo naar kpn ging heeft ziggo hetzelfde bij mij gedaan. Is afhankelijk van de periode wanneer je opzegt. Als dit in de buurt van de facturatie zit dan is de factuur al gemaakt ten tijde van opzegging en wordt de maand die je niet meer gebruikt afgeschreven en later gecrediteerd. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36642 reacties
  • 27 maart 2025

​@Helder25 

Hier kom je niet verder. 

Je kunt het beste contact opnemen met de klantenservice. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze je terug op een moment dat jou uitkomt. 

• 37 reacties
  • 27 maart 2025
Noordzee schreef:

​@Helder25 

Hier kom je niet verder. 

Je kunt het beste contact opnemen met de klantenservice. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze je terug op een moment dat jou uitkomt. 

Waarom zou ​@Helder25 hier niet verder komen? In dit topic Factuur ontvanger voor 2e maand na opzegging | KPN Community heeft een moderator het probleem ook opgepakt.

• 37 reacties
  • 27 maart 2025
Marlon92 schreef:

Als jij een factuur niet betaald hebt, dan heb je niet alles betaald. Dat lijkt me simpel. Dat jij daarna nog een creditfactuur gekregen hebt doet daar niets aan af.

Maar die factuur was onrechtmatig, ongeacht wat in de algemene voorwaarden staat. Staan wel vaker zaken in de AV welke helemaal niet conform zijn aan de wetgeving.

De KPN diensten werden per 1-3-2025 beëindigd, dus per die datum ben je ook geen abonnementskosten verschuldigd. 

Dat andere providers hetzelfde doen (Ziggo doet dit ook inderdaad, van andere providers weet ik het niet) betekent niet dat het correct is. Ze hebben hun systemen zo ingericht dat het voor hun zelf het makkelijkst is, maar klantvriendelijk is het niet.

Vind het ook kinderachtig (nou ja eigenlijk machtsmisbruik) dat door deze kwestie een ex-klant wordt aangemeld bij Preventel.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 931 reacties
  • 27 maart 2025

​@Helder25 Het is al jaren zo geweest, abonnementskosten vóóraf en verbruikskosten achteraf. Facturatie bij KPN gaat volautomatisch, dus als dit proces wordt doorbroken, heb je een probleem, ook al ben je van mening dat je in je recht staat.

Dit kan alleen worden opgelost door contact op te nemen met de afdeling Collections op 0800-0402 of (zoals ​@Noordzee al zei) door een terugbel verzoek te plaatsen. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14788 reacties
  • 28 maart 2025

Hi ​@Helder25, ik zie dat je al uit is gelegd hoe ons facturatieproces bij opzegging werkt, mocht je hier nog meer informatie over willen lezen, dan raad ik het volgende artikel aan:

In jouw geval zal de factuur voor de nieuwe maand al klaar hebben gestaan voordat je opzegging afgerond is. Hierdoor is de factuur alsnog gepubliceerd en geïncasseerd. Je hoort uiteraard niet te betalen voor iets dat je niet meer gebruikt, en hebt het teveel in rekening gebrachte bedrag dan ook weer van ons terug ontvangen middels je slotfactuur.

Doordat je jouw incasso gestorneerd hebt, heb je echter wel een situatie gecreëerd waarbij er sprake was van een openstaande factuur. Dat heeft een Preventel registratie als gevolg gehad, die echter weer wordt verwijderd zodra het openstaande bedrag volledig is betaald. Als er bij jou nu niks meer openstaat doordat er een verrekening plaats heeft gevonden, dan zou de registratie dus snel weer verwijderd moeten zijn! Kijk voor meer uitleg over Preventel, vooral ook even op de website: preventel registratie beeindigen

• 3329 reacties
  • 28 maart 2025
Carola22 schreef:
Marlon92 schreef:

Maar die factuur was onrechtmatig...

Dat maakt geen bal uit. Altijd betalen en daarna bezwaar maken eventueel. 

Als een volstrekt onbekende partij jouw een factuur stuurt is het een ander verhaal. Maar als een bedrijf waar je al jaren diensten van afneemt jouw een factuur stuurt moet je die gewoon altijd betalen. Tenzij het bedrag totaal onredelijk is ofzo. Of het bedrijf maanden lang doorgaat met verkeerde facturen sturen. Maar dat is hier niet het geval.

Reageer