Skip to main content
Beantwoord

Looptijd actiekortingen in de verlengshop misleidend

• 16 april 2024
  • 81 reacties
  • 2425 keer bekeken

Toon eerste bericht

81 reacties

• Helper
  • 30 reacties
  • 25 december 2024

Ondertussen zou KPN de klanten die online het aanbod gekozen hebben misschien eens de geadverteerde prijs ook daadwerkelijk gewoon geven uit coulance?  

• Topper
  • 14 reacties
  • 27 december 2024

Letterlijk zojuist weer opnieuw ingegaan op een verlengingsaanbod. Overal goed screenshots van gemaakt zodat ik duidelijk kan aangeven wat met mij is afgesproken bij de verlenging.

Dit scherm had ik op het moment van verlengen (waar ik dus mee akkoord ben gegaan):

Ik zou dus 46,83 betalen. Vervolgens krijg ik het contract in de mail. En je raad het al..

Hoe kan dit anders worden omschreven dan misleiding? Als hier echt sprake van was had KPN hier al lang wat aan kunnen doen. Op z'n minst zet je dit in rode tekst of een aparte banner op de verlengpagina: LET OP! Onze prijzen kloppen niet. Maar nee KPN laat je verlengen om er vervolgens achter te komen dat er helemaal geen korting vanaf gaat. Waarom zou ik dan in hemelsnaam verlengen?

Ik ga maar eens helemaal afscheid nemen van KPN en gooi het hele rotzooitje eruit. Ben er inmiddels aardig klaar mee.

• 3326 reacties
  • 3 februari 2025

Hier een topic wat zo aan kan sluiten bij dit topic:

Inderdaad heel herkenbaar. Bij mij precies hetzelfde gebeurd en 0 begrip vanuit klantenservice. 30 november 2024 besteld en daarna zelfde dag nog telefonisch contact met klantenservice gehad om te bevestigen dat de aanbieding van het screenshot klopte. Deze bevestigde dat en zou dat ook aantekenen. En nu februari een hele hoge rekening. Vandaag contact gehad, maar ik zag het helemaal verkeerd en mevrouw wilde ook niet terugkijken in notitie vorige contact. Vandaag maar een klacht ingediend. Maar zie nu dat dit een terugkerend issue is. Baal er van niet eerst verder gekeken te hebben naar dit soort klachten, siert KPN in elk geval niet.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14788 reacties
  • 4 februari 2025

Heel goed dat je er een klacht voor in hebt gediend ​@SjoerdVissers, ik hoop dat er vanuit daar nog iets gewijzigd kan worden. Het is natuurlijk niet zo fijn om ineens een hogere rekening te ontvangen dan waar je op gerekend hebt 😕

Maja van KPN schreef:

Heel goed dat je er een klacht voor in hebt gediend ​@SjoerdVissers, ik hoop dat er vanuit daar nog iets gewijzigd kan worden. Het is natuurlijk niet zo fijn om ineens een hogere rekening te ontvangen dan waar je op gerekend hebt 😕

Helaas. Natuurlijk veel begrip dat ik er van baal en voor de teleurstelling en er verwarring is ontstaan over een vervallen korting. Kunnen niks doen. Vandaag weer gesproken met KPN, gaan het doorzetten naar ‘klantrelaties’. Iemand nog tips (behalve niet meer met KPN in zee gaan)??

• Helper
  • 42 reacties
  • 5 februari 2025
Soterian schreef:

Letterlijk zojuist weer opnieuw ingegaan op een verlengingsaanbod. Overal goed screenshots van gemaakt zodat ik duidelijk kan aangeven wat met mij is afgesproken bij de verlenging.

Dit scherm had ik op het moment van verlengen (waar ik dus mee akkoord ben gegaan):

Ik zou dus 46,83 betalen. Vervolgens krijg ik het contract in de mail. En je raad het al..

Hoe kan dit anders worden omschreven dan misleiding? Als hier echt sprake van was had KPN hier al lang wat aan kunnen doen. Op z'n minst zet je dit in rode tekst of een aparte banner op de verlengpagina: LET OP! Onze prijzen kloppen niet. Maar nee KPN laat je verlengen om er vervolgens achter te komen dat er helemaal geen korting vanaf gaat. Waarom zou ik dan in hemelsnaam verlengen?

Ik ga maar eens helemaal afscheid nemen van KPN en gooi het hele rotzooitje eruit. Ben er inmiddels aardig klaar mee.

Voor de duidelijkheid, ik zie dat je afgesproken hebt om € 46,83 te gaan betalen.
Maar dat exacte bedrag ga je toch ook betalen? Totdat de actie voorbij is….

• 3326 reacties
  • 5 februari 2025
Roelroel schreef:

Voor de duidelijkheid, ik zie dat je afgesproken hebt om € 46,83 te gaan betalen.
Maar dat exacte bedrag ga je toch ook betalen? Totdat de actie voorbij is….

Nee.

Kijk nog eens goed naar dit plaatje. Die oranje regel. 12 maanden korting staat er. En de datum waarop dit in gaat. Dan kun je ook uitrekenen wanneer die korting stopt.

Juist ja. Die actie is al afgelopen. Voorbij. KPN doet dus een heel scherp verlengaanbod met een actieperiode die al geschiedenis is.

• Helper
  • 42 reacties
  • 5 februari 2025

Oeps, haha.

Korting op een periode die al voorbij is

Hoe bedenk je het.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 12 februari 2025

Ik kom vandaag tot dezelfde conclusie, helaas anderhalve maand na de bedenktijd van 14 dagen.

Alvast opgezegd, melding gemaakt bij de ACM en eerdaags maar eens informeren bij mij rechtsbijstand.

• Helper
  • 42 reacties
  • 12 februari 2025

Opnieuw een slachtoffer van deze oplichterspraktijken!!

Moeten we niet collectief hier tegen ageren?

Snap niet dat dit nog steeds gebeurt en erger nog, dat dit mag.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 12 februari 2025
Roelroel schreef:

Opnieuw een slachtoffer van deze oplichterspraktijken!!

Moeten we niet collectief hier tegen ageren?

Snap niet dat dit nog steeds gebeurt en erger nog, dat dit mag.

Misschien geen slecht idee, maar wie gaat deze kar trekken? Ik heb zelf 0 juridische kennis en ik gok dat de gemiddelde rechtsbijstandverzekering alleen zaken van diens eigen verzekerde behandelt.

• Helper
  • 42 reacties
  • 12 februari 2025

Dat lijkt mij ook.

KPN laat gewoon niks van zich horen hè?

Mijn zaak heb ik inmiddels ook aan Radar voorgeschoteld, kijken wat ze er mee doen.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 12 februari 2025
Roelroel schreef:

Dat lijkt mij ook.

KPN laat gewoon niks van zich horen hè?

Mijn zaak heb ik inmiddels ook aan Radar voorgeschoteld, kijken wat ze er mee doen.

Radar en/of Kassa is inderdaad ook een goeie.

• 3326 reacties
  • 4 maart 2025

Hier weer iemand die we toe kunnen voegen aan dit topic:

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 maart 2025
Marlon92 schreef:

Hier weer iemand die we toe kunnen voegen aan dit topic:

Het houdt niet op, niet vanzelf….

Volgens mij zijn er nog veel mensen die genaaid zijn door KPN, we moeten ze alleen zien te vinden om te kijken of hier een zaak van gemaakt kan worden.

• Helper
  • 42 reacties
  • 4 maart 2025

En het moet wel moedwillig zijn, anders hadden ze die oranje regels wel geschrapt.

Hebben ze tijd genoeg voor gehad, lijkt me.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 maart 2025

Precies, dus allemaal een klacht achterlaten bij de ACM. Is een paar minuten werk en misschien gebeurt er dan eindelijk iets.

Een klacht bij KPN indienen heeft geen zin. Het probleem is inmiddels bijna een jaar bekend maar schijnbaar niet urgent genoeg om hier iets aan te doen.

• Topper
  • 12 reacties
  • 11 maart 2025

Ik heb hierover ook al een klacht ingediend bij de ACM

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 11 maart 2025

Vandaag tweemaal aan de telefoon gehangen met KPN, vanwege hetzelfde probleem als hierboven meermaals beschreven is. Het is ongetwijfeld een vooropgezet plan en wel hierom. 

• Op 29-11-2024 een mail met “Uw korting loopt af” (abonnement liep tot 12-12-2024).
  • Op 01-12-2024 besluit ik in te loggen en wordt mij een riante kortingsprijsprijs van € 40 gepresenteerd. Nergens hier lees je over oude kortingstarieven (hetzelfde beeld als hier eerder in dit topic beschreven en visueel ondersteund wordt door o.a. ​@BouweDeBobbert, ​@FransWIL, ​@DennisvA, ​@Klibabin, ​@Soterian). Je sluit dus nietsvermoedend het contract af. 
  • Diezelfde dag nog het nieuwe contract per mail ontvangen. Als onwetende (en toch ook tevreden) klant van het product “KPN Internet + TV” (zeker met zo’n korting!!) controleer je vervolgens bij ontvangst van dit contract niet meer dan de dikgedrukte tekst en deze leek te kloppen. Er staat immers “Totaal per maand, met actiekorting € 40,00” en dat kwam overeen met de website, wat mij ertoe geleid heeft om op “Bestellen” te klikken. 
  • Nietsvermoedend vliegen er een aantal maanden voorbij waarin ik zonder dat ik het door heb (wellicht naïef door m’n boekhouding niet maandelijks te checken) de volgende incasso’s krijg: €64,88 (dec-24), €69,21 (jan-25), €73,86 (feb-25) en als klap op de vuurpijl ga ik denk ik vanaf deze maand €74,21 betalen…..

Vandaag dus toch maar eens bellen, waarna blijkt dat men totaal geen flauw benul heeft waar het hier over gaat. Mevrouw aan de telefoon “snapt dat dit als misleiding overkomt” maar kan niets betekenen. “Mijn manager heeft naar uw situatie gekeken en ik heb de opdracht gekregen niets voor u te kunnen betekenen” luid een andere medewerker. Echt te bizar voor woorden, gewoon (toegegeven) misleiding. 

@Maja van KPN bovenstaande staat lijnrecht tegenover jouw insteek, dus welke oplossing zie je hier voor je?

Wij hebben helemaal niets aan ontevreden klanten en doen dan ook ons best om die te voorkomen. Het is dus niet een bewuste keuze van ons, dit doen we niet expres en het oplossen van dit probleem vergt helaas tijd.

Ik vrees dat ik me ook maar moet melden bij de ACM, Radar, Kassa, etc. en dat het eind van het jaar maar eens tijd wordt om op te stappen. Zo ga je niet met klanten om. Ik voel mij ontzettend bedonderd.

• 3326 reacties
  • 11 maart 2025
TommetjeA schreef:

Het is ongetwijfeld een vooropgezet plan ...

Dat denk ik ook.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1423 reacties
  • 11 maart 2025

@TommetjeA Bij jouw screen shot zie je duidelijk staan dat de actie korting 12 maanden geld vanaf 13-12-2023  en dat je 3 maanden korting hebt vanaf 1 december 2024.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 11 maart 2025

@Roos79 dat snap ik nu zeker, maar waarom toont KPN nog steeds de oude kortingstarieven in het ‘uiteindelijke aanbod’ (oftewel het prijzenstaatje) op de website? Dit is misleidend. Ik refereer opnieuw naar de screenshots van de website die de reeds eerder getagte personen hebben meegestuurd. Precies zo’n zelfde overzicht kreeg ik in beeld. 

Ik ging er vanuit dat ik € 40 voor 3 maanden kon krijgen, wat mij heeft doen besluiten om een jaartje te verlengen. Verlengen met een jaar voor 3 x € 5 korting? No way! Liever maandelijks opzegbaar dan.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 maart 2025

Ik ben getroffen door hetzelfde probleem. Met KPN ben ik telefonisch een verlenging overeengekomen voor een mooi maandbedrag, maar vervolgens wordt er een veel hoger bedrag in rekening gebracht.

Je schrikt en wat blijkt: alles op je nieuwe overeenkomst klopt, behalve de kortingen, want die zijn oud en liepen na een paar dagen af. Het is niet wat er is afgesproken. KPN heeft je niet gewezen op het aflopen van de kortingen, maar gedacht: als de klant niet oplet, trekken we zijn portemonnee leeg en laat hem dan nog maar eens bewijzen dat de overeenkomst niet klopt.

In deze community lees ik over klanten die ditzelfde probleem al ruim twee jaar geleden met KPN hadden. Zo moeilijk kan het voor KPN niet zijn om dit probleem op te lossen. Dus blijkbaar wil KPN het niet oplossen. Blijkbaar is het te lucratief om mensen een aantrekkelijk maandbedrag voor te houden en ze vervolgens de hoofdprijs in rekening te brengen. 

Als dit probleem al twee jaar regelmatig wordt gemeld, dan kan er niet meer worden gesproken over een foutje. Het blijven herhalen van dezelfde list heet misleiding. Het is nu wel heel doorzichtig en dus de hoogste tijd om dit aan het licht te brengen en er echt iets aan te verbeteren.

Hieronder eerst de misleidende overeenkomst en daaronder de eerste factuur na de nieuwe overeenkomst, waarop is te zien dat zelfs de kortingen die volgens KPN nog zouden lopen niet meer worden toegepast, waardoor KPN handelt in strijd met de eigen misleidende overeenkomst. Blijkbaar snappen ze het zelf ook niet meer.

Misleidende overeenkomst:

De eerste nieuwe factuur met ontbrekende kortingen en een maandbedrag dat niet is afgesproken:

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 maart 2025
TommetjeA schreef:

@Roos79 dat snap ik nu zeker, maar waarom toont KPN nog steeds de oude kortingstarieven in het ‘uiteindelijke aanbod’ (oftewel het prijzenstaatje) op de website? Dit is misleidend. Ik refereer opnieuw naar de screenshots van de website die de reeds eerder getagte personen hebben meegestuurd. Precies zo’n zelfde overzicht kreeg ik in beeld. 

Ik ging er vanuit dat ik € 40 voor 3 maanden kon krijgen, wat mij heeft doen besluiten om een jaartje te verlengen. Verlengen met een jaar voor 3 x € 5 korting? No way! Liever maandelijks opzegbaar dan.

Beste TommetjeA,

Ik deel je frustratie en heb inmiddels wel door dat dit pure misleiding is van KPN. Ze doen dit al ruim twee jaar en lossen niets op, want blijkbaar verdienen ze er goed aan. Vervolgens steekt KPN zijn kop in het zand, terwijl ze donders goed weten dat je op deze manier niet met je klanten omgaat.

Ik wil het hier ook niet bij laten zitten en ben al contact aan het zoeken met de vele gedupeerden, want deze grootschalige misleiding heeft nieuwswaarde en toevallig heb ik een diploma journalistiek dat ergens ligt te verstoffen.

Wil je mij misschien een privebericht sturen met jouw contactgegevens?

Reageer