Skip to main content
Beantwoord

Optie om de internetsnelheid te verhogen ontbreekt via KPN website

• June 29, 2026
  • 4 reacties
  • 24 keer bekeken

De klantenservice is zeker wel aanwezig ​@MikeNL. Je kan ook altijd even een terugbelafspraak maken en wij helpen ook graag. Maak dan even een nieuw topic voor ons aan. Dan denken we even mee.

na een paar keer de bot gepakt te hebben, werd ik terug gebeld, en is de boel opgelost.

Weet niet of dit hier kan, maar mijn probleem was dat ik niet de optie had op de kpn website, om naar een hogere snelheid te gaan (100/30 naar 200/60 omdat dit maar 1 euro scheelt) vreemd genoeg, klantenservice kon het ook niet na collega's gesproken te hebben is het opgelost. Michien handig voor degene die hetzelfde probleem hebben de website en de postcode check beide gaven de 200/60 snelheid wel aan dat het op mijn adres kon, alleen de keuze was er dus niet.

Admin: afgesplitst & eigen topic voor aangemaakt

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@MikeNL, top dat het voor jou toch opgelost kon worden, maar het is natuurlijk wel wat onhandig dat dit zoveel moeite moest kosten 🤔

Gelukkig is de oorzaak van het ontbreken van de keuze gevonden, zodat het alsnog voor je geregeld kon worden!

4 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 3, 2026

Hi ​@MikeNL, top dat het voor jou toch opgelost kon worden, maar het is natuurlijk wel wat onhandig dat dit zoveel moeite moest kosten 🤔

Gelukkig is de oorzaak van het ontbreken van de keuze gevonden, zodat het alsnog voor je geregeld kon worden!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 3, 2026

Helemaal nog niet opgelost!

Ik ben vanochtend gaan bellen, meneer ging het onderzoeken en zou terug bellen tot nu toe nog helemaal niets.

Ze hebben een abonnement gestart van 100mbs waar ik niet om gevraagd heb en ook geen toestemming voor heb gegeven wel voor 200mbs (dat zullen ze in een bandje zo kunnen afluisteren want in begin van bellen zeggen ze altijd dat alles word opgenomen).

Als ik vandaag niets hoor dan vul ik gewoon de 14-dagen bedenktijd formulier in aangezien ik nog ruim binnen die tijd zit. Ik snap niet waarom dit zolang uren moet duren, in 10 minuten vind ik al argumenten waar ik het op win in "contract thuis.pdf” en in "KPN Algemene Voorwaarden.pdf”, zitten ook nog fout kwa snelheden in die formulieren.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Oei, dan gaat het toch écht niet goed dus met de 200Mb snelheid ☹️

Ik begin haast het idee te krijgen dat het volgens onze administratie wel kan, maar dat de techniek de 200Mb snelheid niet toelaat 🤔Wat voor type modem is er bij jou aangesloten ​@MikeNL? En heeft het modem 1 of 2 stekkertjes in gebruik voor de verbinding met de KPN aansluiting in de muur?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 3, 2026

Het gaat erom dat er een breuk is in 1 van de koperleidingen en bondedpairing dus niet mogelijk is en kpn wil koperleidingen niet meer gaan graven en repareren vandaar dat 200mbs (4 draads) niet gaat alleen 100mbs (2 draads). had een box12 maar was al een box10 opgestuurd voor de pairbonding

Maar ik heb me al aangemeld bij Solcon voor glasvezel 1000mb.

Alleen omdat 200mbs niet lukt niet geleverd kan worden, heeft kpn zomaar een nieuw abonnement van 100mbs aangemaakt waardoor overstap service niet zou lukken en ik zou weer 1 jaar eraan vast zou zitten, en ik heb alleen toestemming gegeven voor 200mbs niet voor een nieuw 100mbs wat ik al enorm aantal jaren had (aangezien ik bij telfort zat dat ooit is overgenomen door kpn) dus dat kan niet ineens verdwijnen dat ik per maand kan opzeggen).

Vanochtend vroeg gebeld met kpn en dat werd alweer een heel moeilijk gesprek de man snapte er echt helemaal niets van en ging het onderzoeken/uitzoeken nou ik moet nu nog terug gebeld worden, denk niet dat dat gebeurd, dus ik was al van plan om dan gebruik te maken van de 14 dagen bedenktijd, daar heb ik ook nog recht op dan. Maar gelukkig heeft Solcon uit zichzelf ook nog eens gebeld naar kpn en die zeggen dat ze denken dat het nu wel gaat lukken en opgelost is. Wat ik dus nu nog erger vind is dat de man van kpn geeneens de moeite neemt om mij terug te bellen dat het nu waarschijnlijk goed is en de boel weer gewoon op onbepaalde tijd opzeggen staat, zit de hele dag te wachten op dat telefoontje schandalig.

btw, de fouten in de "contract thuis pdf” is dat er staat 200mbs download 20mbs upload, terwijl er op de website staat 200mbs download 60mbs upload, dit zou kloppen want bij 100mbs download heb je al 30mbs upload.