Skip to main content
Beantwoord

Terug sturen oude KPN Modem/TV kastje (KPN dreigt met waarschuwing)

• 17 maart 2025
  • 4 reacties
  • 60 keer bekeken

stardust
Helper
Forum|alt.badge.img+3

Hallo,

Ik kreeg dit weekend een dreig email van KPN binnen met als laatste herinnering om mijn oude DSL Modem en TV kastjes terug te sturen. Deze kastjes heb ik vorige maand terug gestuurd en zijn op 23-Feb-2025 door KPN ontvangen volgens Postnl. 

Dit is al de tweede mail die ik van KPN krijg sinds de kastjes zijn ingeleverd dus blijkbaar gaat er iets mis bij KPN maar ik kan geen contact opnemen met KPN over dit onderwerp omdat er helemaal geen contact gegevens in deze dreigmail staan. 

Nu vroeg ik me af wat ik moet doen om te voor komen dat KPN dit gaat door zetten en die geld gaat eisen voor de zogenaamd niet ontvangen terug gestuurde apparatuur. Want ik kan niets meer terug sturen alle drie de apparaten zijn de deur uit via de post. Ik heb wel een bar code van postnl die aan geeft dat het pakketje door KPN in ontvangst is genomen. 

Het enige wat ik wil dat ik van die email af ben en me geen zorgen meer hoeft te maken over die zogenaamd niet ontvangen apparatuur. 

Robert.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi Robert, Wat vervelend dat je deze dreigmail hebt gekregen, terwijl je de apparatuur al hebt teruggestuurd en PostNL dit heeft bevestigd.

Gelukkig heb je een bewijs van verzending, de barcode van PostNL, en dat is een goed startpunt om dit op te lossen. Het lijkt erop dat er iets misgaat bij de verwerking van de retourzending bij KPN. Ik raad je aan om een terugbelafspraak in te plannen met onze klantenservice. Zij kunnen het verder onderzoeken en zorgen dat het probleem wordt opgelost. Zorg ervoor dat je het bewijs van ontvangst van PostNL bij de hand hebt.

Ik begrijp dat dit vervelend is, maar mijn collega's zorgen ervoor dat het goed wordt opgepakt. Laat het me weten als je nog andere vragen hebt!

Bekijk origineel

4 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14200 reacties
  • 17 maart 2025

Hoi ​@stardust 
Zolang je dat Track en Trace nummer goed bewaard dan is er niets voor je aan de hand, dat is het bewijs dat je het teruggestuurd hebt.
Er komt eerdaags ook een KPN-medewerker langs die je ook even antwoord geeft.
Dus geen paniek het komt allemaal goed.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1013 reacties
  • 17 maart 2025

​@stardust schrijft: Ik heb wel een bar code van postnl die aan geeft dat het pakketje door KPN in ontvangst is genomen. 

Ik denk niet dat dit kan, wel dat het pakketje door PostNL in ontvangst is genomen. En dat is voor de verzender genoeg, deze heeft daarmee aan zijn terugzend plicht voldaan. Ik maak overigens in dergelijke gevallen ook altijd een foto van de inhoud van de retourdoos, duidelijkheid boven alles. 

• 386 reacties
  • 17 maart 2025

​@Berrie_Kaas Via de barcode kan je achterhalen waar het pakket is.
Een foto van de inhoud van de retourdoos is een momentopname.
Na een foto kunnen er spullen uit de doos gehaald zijn. De foto bewijst dus niets.
​@stardust De barcode zou voldoende moeten zijn voor een KPN moderator.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16411 reacties
  • Antwoord
  • 18 maart 2025

Hoi Robert, Wat vervelend dat je deze dreigmail hebt gekregen, terwijl je de apparatuur al hebt teruggestuurd en PostNL dit heeft bevestigd.

Gelukkig heb je een bewijs van verzending, de barcode van PostNL, en dat is een goed startpunt om dit op te lossen. Het lijkt erop dat er iets misgaat bij de verwerking van de retourzending bij KPN. Ik raad je aan om een terugbelafspraak in te plannen met onze klantenservice. Zij kunnen het verder onderzoeken en zorgen dat het probleem wordt opgelost. Zorg ervoor dat je het bewijs van ontvangst van PostNL bij de hand hebt.

Ik begrijp dat dit vervelend is, maar mijn collega's zorgen ervoor dat het goed wordt opgepakt. Laat het me weten als je nog andere vragen hebt!

Reageer