Skip to main content
Vraag

Uploaden van documenten voor contractovername lukt niet op kpn.com

• 24 juli 2025
  • 9 reacties
  • 50 keer bekeken

Sharon Hsieh
Nieuwkomer

Beste meneer,mevrouw,

Ik wil graag mijn contract overdragen en moet documenten van mij en de nieuwe contractant uploaden naar https://www.kpn.com/service/administratie/wijzigen/contract-overnemen/afronden?e=18FxkcmsIxcgEnOCzZBlLBq27H33sQj0Wy_SB9h0Kmo= . Maar als ik alle documenten geupload heb en op 'verstuur’ klik, gebeurt er niets. We hebben al drie weken dit geprobeerd en het lukt nog steeds niet. Kunnen we de documenten ergens anders naar jullie versturen?

Alvast bedankt.

9 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Sharon Hsieh 

Welkom op de community van KPN.

Inderdaad vervelend als het versturen van het online formulier niet werkt.
Ik adviseer je daarom ook om langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt langs te gaan, en daar de contractovername te regelen.
Neem dan wel alle documenten die hierbij benodigd zijn mee naar de winkel, als mede een geldig legitimatiebewijs van de oude contractant en de nieuwe contractant (incl. bankpas).
Het best is dus om met zijn tweeën (oude contractant en de nieuwe contractant) naar de KPN winkel te gaan.

Hopelijk is de contractovername snel voor je geregeld.

Sharon Hsieh
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 24 juli 2025

Beste Michel,

Bedankt voor uw antwoord.

Ik ben vanochtend al naar de winkel gegaan, maar de medewerker zei dat ze niets kunnen doen voor mij omdat mijn contract voor internet thuis is, en ze in de winkel alleen mobiel internet doen. Daarom moet ik het zelf via dit formulier regelen. 

Als u nog advies hebt hoor ik het graag!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Sharon Hsieh 

Bedankt voor je snelle antwoord terug.

In dat geval adviseer ik je om even telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van KPN.
Bereikbaar via: 0800-0402

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraag waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag administratie.

Vertel dan aan de medewerker die je te spreken krijgt, dat het online formulier voor contractovername niet werkt, en op welke wijze je dit nu het beste kunt doen.
Zeg daarbij ook dat je al langs een KPN winkel bent geweest, en dat ze je daar ook niet konden helpen met je contractovername.

Hopelijk heeft de medewerker nog een andere optie om alsnog contractovername door te kunnen geven.

Laat wel even weten hoe het is afgelopen.

• 10866 reacties
  • 24 juli 2025

Wat een raar en fout antwoord van de winkel ​@Sharon Hsieh , was dat wel de officiële KPN-winkel???

Die kunnen alles aan, desnoods kunnen ze terugkoppelen naar de back-office via een kort lijntje.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13
JanD schreef:

Wat een raar en fout antwoord van de winkel ​@Sharon Hsieh , was dat wel de officiële KPN-winkel???

Die kunnen alles aan, desnoods kunnen ze terugkoppelen naar de back-office via een kort lijntje.

Hoi ​@JanD 

Ik dacht dus exact hetzelfde als jouw, en vond het ergens ook al een beetje vreemd dat het niet door een medewerker in de KPN Winkel gedaan kon worden.
Een medewerker in de KPN Winkel werkt met hetzelfde systeem als op de klantenservice, al hebben ze in de winkel niet overal toegang toe, maar kan de medewerkers zoals je al schreef wel een bericht sturen naar de back-office.

Dus een goed vraag van je, of TS ​@Sharon Hsieh wel bij een KPN winkel langs is geweest.

• Topper
  • 15 reacties
  • 25 juli 2025

Ik probeer dus ook al dagen een mobiele contractovername te uploaden, maar het werkt inderdaad niet. Vandaag nog gemeld bij de klantenservice, maar die mevrouw (die overigens heel aardig was) dacht dat het eraan lag dat ik met een MacBook werk. Ik ben maar niet in discussie gegaan daarover :)

Maar goed, waar kan ik het heen sturen? Heeft iemand een e-mailadres?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@marcovr1980 

KPN heeft géén e-mailadres waar je dit naar toe kunt sturen, een contractovername gaat via het online formulier, maar die schijnt niet (goed) te werken momenteel.

Je zou één deze dagen langs een KPN Winkel langs kunnen gaan, daar zouden ze je ook moeten kunnen helpen met een contractovername.
De KPN winkel werkt met hetzelfde systeem als de telefonische klantenservice.
Leg dan aan de medewerker in de winkel uit, dat het online formulier niet werkt, en dat je daarom langs de winkel komt.

Neem alle documenten en legitimatiebewijzen (van de vorige contractant en de nieuwe) mee.

Let wel!!! Het moet een KPN Winkel zijn, bij een andere telecomwinkel (zoals Phonehouse en Optie 1) kan dat helaas niet.

• Topper
  • 15 reacties
  • 25 juli 2025

Dank je!

Ik heb al een bel afspraak morgen, maar heb mijn ernstige twijfels of de bot mijn vraag goed door heeft gegeven :)

Alle bedrijven hebben een bot tegenwoordig en het lijkt wel alsof ze een wedstrijd doen wie de beroerdste heeft. Gelukkig was het wel makkelijk om een bel afspraak te maken, terwijl de meeste bots juist elke vorm van menselijk contact ontmoedigen.

Ik was vorige keer naar een winkel gestuurd door de klantenservice. Bleek al 10 jaar gesloten te zijn (dat wist ik toevallig). “Waar haalt u die informatie dan vandaan” vroeg ik. “Van Google maps meneer”. 😂😂😂

Nouja gewoon een anekdote tussendoor waar ik ineens aan moest denken. Hemelsbreed is de winkel waar ik heen moet nog geen 15km ver, maar het kost je wel een halve dag dus ga het eerst zo even proberen.

• Topper
  • 15 reacties
  • 26 juli 2025

Klantenservice net gesproken. Kende het hele formulier niet, leek niet echt te begrijpen wat ik bedoelde. Probeer maar een andere computer etc. Per post opsturen kan niet, u moet naar de winkel met beide personen. Zucht, dat is echt teveel moeite.

Het zou fijn zijn als iemand van KPN dit aan de IT afdeling kan doorgeven, zodat iemand er naar kan kijken.

Mooie dag allemaal 👍

Reageer