Skip to main content
Beantwoord

Voor Egypte bundel aangeschaft, maar toch buiten bundel kosten

• 20 January 2025
  • 3 reacties
  • 32 keer bekeken

In Egypte direct Vodafone simkaart gekocht. Euro 15 voor 8 GB = 8.000 MB
SMS KPN : Overige landen buiten EU bundel: 25 MB voor Euro 14,99
Wil KPN dit verschil tussen 25 en 8.000 MB voor dezelfde prijs uitleggen.

Het volgende SMS bericht is nog erger. 80% van uw limiet van 60,50 Euro voor internet buiten de EU.
Ik heb niets gedaan op internet totdat de Vodafone simkaart geïnstalleerd was.

En ik zie op het forum dat deze oplichting kennelijk al jaren plaats vind zonder ingrijpen van KPN.

Bij terugkomst neem ik wel contact op met KPN. Zo te zien is dit per mail onmogelijk.

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@HansCornelis en welkom bij de KPN Community! 

Dat verschil in prijs zit hem in een simkaart van een lokale aanbieder en het gebruiken van data, via een buitenlands netwerk, via onze simkaart. 
Als je via onze simkaart geen verbruik wilt, zorg dan dat je via de instellingen van je toestel de mobiele data via je KPN (e-)simkaart uitzet. Als daar wel verbruik op plaatsvindt dan zullen hier kosten voor gerekend worden. 

Op je factuur kun je inzien hoeveel data er is verbruikt en op welke tijdstippen. Als hier nog zaken onduidelijk zijn dan kun je bij terugkomst inderdaad contact met ons opnemen hierover.
Dat kan ook via een belafspraak

Ondanks dit, veel plezier in Egypte gewenst en alvast een veilige reis terug!

Bekijk origineel

3 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7230 reacties
  • Antwoord
  • 22 januari 2025

Hi ​@HansCornelis en welkom bij de KPN Community! 

Dat verschil in prijs zit hem in een simkaart van een lokale aanbieder en het gebruiken van data, via een buitenlands netwerk, via onze simkaart. 
Als je via onze simkaart geen verbruik wilt, zorg dan dat je via de instellingen van je toestel de mobiele data via je KPN (e-)simkaart uitzet. Als daar wel verbruik op plaatsvindt dan zullen hier kosten voor gerekend worden. 

Op je factuur kun je inzien hoeveel data er is verbruikt en op welke tijdstippen. Als hier nog zaken onduidelijk zijn dan kun je bij terugkomst inderdaad contact met ons opnemen hierover.
Dat kan ook via een belafspraak

Ondanks dit, veel plezier in Egypte gewenst en alvast een veilige reis terug!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 28 januari 2025

Hi Sanne,

allemaal bekend zoals blijkt uit eerdere berichten.
De al eerder gestelde simpele vraag is waarom KPN zelf de limiet niet op € 0 zet.
Dat voorkomt onbedoeld gebruik. De gebruiker kan de limiet dan bewust verhogen.

Zoals ik vermeldde koop ik in Egypte direct een Egyptische simkaart en staat roaming in principe nooit aan. Wat er gebeurd is is mij nog steeds niet duidelijk. Maar dat KPN niet voldoet aan een veelvuldig verzoek van gebruikers vereist een heldere toelichting. Die ik niet gezien heb op de community site.

Vr gr Hans

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7230 reacties
  • 29 januari 2025

De wens is bekend en een tussenoplossing die we nu hebben is door via een SMS bescherming aan naar 1266 te sturen, daarmee zet je de limiet op € 0,-. 

Helaas is er geen verdere toelichting beschikbaar voor nu. Mocht er verandering in komen dan laten we het hier weten! 

Reageer