Skip to main content

Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland door inflatie. Dat heeft ook invloed op onze kosten. We passen onze prijzen in juli 2023 aan deze inflatie. We gebruiken daarvoor het inflatiepercentage van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dat noemen we inflatiecorrectie. Over 2022 is het inflatiepercentage 10.0%. 

 

Wijzigingen voor Internet, TV en Vast Bellen

We doen er alles aan om de prijsstijging zo laag mogelijk te houden voor jou. Daarom veranderen we de prijzen met een lagere inflatiecorrectie van 6.4%. Ook zorgen we ervoor dat de verhoging nooit meer is dan € 4,- per maand per abonnement. 

Als je abonnement vóór 1 april 2023 is ingegaan, dan geldt deze wijziging in 2023 ook voor jou. Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je hierover in juni informatie in een e-mail, brief of melding op je factuur. 

 

Wil je meer weten over alle wijzigingen per abonnement?

Bekijk dan onderstaande pagina's. Hier vind je alle informatie op veelgestelde vragen.  

 

Treffers schreef:

https://www.kpn.com/service/internet2023.htm?campaignid=em:f4=inflatiecorrectie

Onder het kopje ik zie geen verhoging op mijn factuur.

Dank voor die link.

Plaats eens een screenshot van alleen het kostenoverzicht op pagina twee van jouw factuur.

Plaats eens een screenshot van de afspraak die je met KPN hebt t.a.v. de prijs.


 


 

De actiekorting is ook mee omhoog gegaan waardoor u nu nog gewoon 35 euro betaald. Wat is het probleem? 


Jij betaalt dus ook nog steeds €35,- voor jouw abonnement en €5,- voor de extra TV ontvanger.

Wat is dan het probleem, KPN houdt zich dan toch ook aan de afspraak?


Dit is een oude factuur. De factuur met de verhoging is er namelijk nog niet. Dit is namelijk vanaf de eerste volgende factuur volgens de e-mail.

 

Edit:

 

ik zie dat de actieprijs inderdaad is aangepast ten opzichte van de vorige facturen.  Blijkbaar heb ik de mail verkeerd begrepen of is de prijs toch aangepast. Bedankt voor het meekijken allebei!


Dit is een oude factuur. De factuur met de verhoging is er namelijk nog niet. Dit is namelijk vanaf de eerste volgende factuur volgens de e-mail.

Nee hoor, dit is jouw nieuwe factuur na de inflatiecorrectie.

Jouw TV abonnement is immers van €10,- naar €10,64 gegaan en daaraan kan je zien dat de inflatiecorrectie van 6,4% dus verrekend is.


Welke korting heeft u dan?

Ik heb een Actiekorting op eerste 6 Maanden (Hussel Internet 1Gbit/s EN Interactieve TV! Die waren gedurende deze eerste 6 maanden resp. EUR.35,00 (57,50-22,50) en 0,00 (10,00-10,00), met daarbij EUR.5,00 voor extra ontvanger en EUR.6,99 voor PlusPakket, maakt tesamen EUR.46,99!

Nu heeft men dit maandbedrag veranderd naar EUR. 35,83 (60.86-25,03) en EUR.0,34 (10,64-10,30), terwijl mijn contract aangeeft dat ik de eerste 6 maanden deze korting behoud voor de afgesproken periode en met de afgesproken voorwaarden. Daarna zou dit aangepast worden maar voor nu dient dit (volgens KPN’s berekening op de factuur) EUR.1,17 te zijn en niet EUR.1,18 (48,17-46,99)!

Dus men heeft éénzijdig het maandbedrag voor basis Internet TV en TV-abonnement gewijzigd (lees: aangepast) terwijl dit NIET voor mij geldt de eerste 6 maanden! Vandaar dat ik deze maand gewoon EUR.46,99 betaald heb en men mij NU al waarschuwt dat ik binnen 5 dagen de overige EUR.1,18 moet betalen! 


Welke korting heeft u dan?

Ik heb een Actiekorting op eerste 6 Maanden (Hussel Internet 1Gbit/s EN Interactieve TV! Die waren gedurende deze eerste 6 maanden resp. EUR.35,00 (57,50-22,50) en 0,00 (10,00-10,00), met daarbij EUR.5,00 voor extra ontvanger en EUR.6,99 voor PlusPakket, maakt tesamen EUR.46,99!

Nu heeft men dit maandbedrag veranderd naar EUR. 35,83 (60.86-25,03) en EUR.0,34 (10,64-10,30)

Ik zie nergens 25,03 of 10,30 staan op uw factuur. Hoe komt u op die getallen?


Welke korting heeft u dan?

Ik heb een Actiekorting op eerste 6 Maanden (Hussel Internet 1Gbit/s EN Interactieve TV! Die waren gedurende deze eerste 6 maanden resp. EUR.35,00 (57,50-22,50) en 0,00 (10,00-10,00), met daarbij EUR.5,00 voor extra ontvanger en EUR.6,99 voor PlusPakket, maakt tesamen EUR.46,99!

Nu heeft men dit maandbedrag veranderd naar EUR. 35,83 (60.86-25,03) en EUR.0,34 (10,64-10,30)

Ik zie nergens 25,03 of 10,30 staan op uw factuur. Hoe komt u op die getallen?

Ik heb dan ook geen kopie van mijn factuur laten zien, wel dan? Maar geloof me dat DIT erop staat!


Welke korting heeft u dan?

Ik heb een Actiekorting op eerste 6 Maanden (Hussel Internet 1Gbit/s EN Interactieve TV! Die waren gedurende deze eerste 6 maanden resp. EUR.35,00 (57,50-22,50) en 0,00 (10,00-10,00), met daarbij EUR.5,00 voor extra ontvanger en EUR.6,99 voor PlusPakket, maakt tesamen EUR.46,99!

Nu heeft men dit maandbedrag veranderd naar EUR. 35,83 (60.86-25,03) en EUR.0,34 (10,64-10,30)

Ik zie nergens 25,03 of 10,30 staan op uw factuur. Hoe komt u op die getallen?

Ik heb dan ook geen kopie van mijn factuur laten zien, wel dan? Maar geloof me dat DIT erop staat!

Als je graag wilt dat we inhoudelijk naar jouw factuur kijken, dan kun je ook (net als Treffers deed) het tweede blad van je factuur plaatsen. Of vul je forumprofiel in en laat weten als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik even mee. Ik verwacht dat dit prima uit te leggen is.


 


Grappig genoeg geldt mijn abonnement t/m 16 augustus 2023, maar mijn korting ineens t/m 15 augustus 2023, hoe grappig… Iets van klok en klepel….???


@NPKIsAJoke, Klopt het dat dit de laatste maand is van de kortingsperiode van zes maanden?

Kan je ook eens de eerste factuur uit deze kortingsperiode tonen?


@NPKIsAJoke, Klopt het dat dit de laatste maand is van de kortingsperiode van zes maanden?

Kan je ook eens de eerste factuur uit deze kortingsperiode tonen?

En wie ben jij dan om dit te vragen?


@NPKIsAJoke, Klopt het dat dit de laatste maand is van de kortingsperiode van zes maanden?

Kan je ook eens de eerste factuur uit deze kortingsperiode tonen?

En wie ben jij dan om dit te vragen?

Gewoon een klant van KPN en medelid van dit forum die bereid is met je mee te kijken om dit "raadsel" te ontrafelen.


@NPKIsAJoke, Klopt het dat dit de laatste maand is van de kortingsperiode van zes maanden?

Kan je ook eens de eerste factuur uit deze kortingsperiode tonen?

En wie ben jij dan om dit te vragen?

Ik wil je vragen om de toon een beetje vriendelijk te houden, @NPKIsAJoke .  Zoals wjb al uitlegt is dit forum in de basis een plek waar klanten elkaar helpen.  Verder mag iedereen hier trouwens vragen wat ie wil. (mits de huisregels niet overtreden worden).  Dat is het doel van een forum

 


@NPKIsAJoke, Klopt het dat dit de laatste maand is van de kortingsperiode van zes maanden?

Kan je ook eens de eerste factuur uit deze kortingsperiode tonen?

En wie ben jij dan om dit te vragen?

Ik wil je vragen om de toon een beetje vriendelijk te houden, @NPKIsAJoke .  Zoals wjb al uitlegt is dit forum in de basis een plek waar klanten elkaar helpen.  Verder mag iedereen hier trouwens vragen wat ie wil. (mits de huisregels niet overtreden worden).  Dat is het doel van een forum

 

Welke toon dan? Dat is slechts hoe een ieder dit interpreteert, toch? Wat ik bedoel is wellicht anders dan dat een ander dat opvat. “The Art of Communication is to Understand Each Other, Not Necessarily  Be In Agreement”!


@NPKIsAJoke, Klopt het dat dit de laatste maand is van de kortingsperiode van zes maanden?

Kan je ook eens de eerste factuur uit deze kortingsperiode tonen?

En wie ben jij dan om dit te vragen?

Tonen hoeft niet, maar ik zou toch even naar die factuur kijken. Waarschijnlijk tref je daar die ene dag korting aan. De kortingsperiode verschilt bij KPN wel vaker (enkele dagen) met de factuurperiode.


Nja, ieder bekijkt die inflatiecorrectie uiteraard op zijn eigen manier.

Ik betaal nu ongeveer 10 euro minder p/m dan voorheen.

Ik heb al eerder in dit draadje vermeld dat ik meteen na het bericht omtrent de inflatiecorrectie Netflix heb opgezegd.

Ik kan uiteraard niet spreken van anderen die b.v. invalide zijn en dus Netflix broodnodig hebben.

Ik zeg maar zo: Als je Netflix niet nodig hebt, flikker m dan eruit.


Allereerste Factuur van Februari 2023!


Grappig genoeg geldt mijn abonnement t/m 16 augustus 2023, maar mijn korting ineens t/m 15 augustus 2023, hoe grappig… Iets van klok en klepel….???

Op jouw eerste factuur is een periode in rekening gebracht van één maand plus één dag. Op jouw zesde factuur krijg je daarom korting op één maand minus één dag. 
 

Per saldo heb je precies zes maanden korting genoten. 
 

Niets aan de hand dus. 


Die “extra” dag van de 1e factuur was eigenlijk omdat KPN haar zaakjes niet goed op orde had en er géén goede internet connectie was op 16 februari 2023! Vandaar die extra dag en dan vind ik het niet netjes dat je die extra dag NU probeert terug te pakken!

Vroeger kwam KPN gratis de gehele bekabeling (door je gehele huis) aanleggen bij een nieuw abonnement, nu stuurt men gewoon de boel op, laat het aan de klant zelf over en durft daar EUR.25,00 voor te vragen die ik overigens terug geëist en gekregen heb!


KPN geeft aan dat de inflatiecorrectie nooit meer dan 4 euro zal zijn... vervolgens verhoogd KPN binnen 2 maanden de maandelijkse kosten net 3.84 euro... dat is op mijn telraam 7.68 euro.

Onder het mom van inflatiecorrectie is dat een mooie melkkoe....vraag ik me toch af of de KPN de kodten verlaagd als de inflatie daalt?

Ik denk dat ik dat antwoord al weet.... nope!


KPN geeft aan dat de inflatiecorrectie nooit meer dan 4 euro zal zijn... vervolgens verhoogd KPN binnen 2 maanden de maandelijkse kosten net 3.84 euro... dat is op mijn telraam 7.68 euro.

Wat bedoel je met "vervolgens verhoogd KPN binnen 2 maanden de maandelijkse kosten net 3.84 euro".

Bedoel je dat jouw factuur nu elke maand €3,84 hoger is? Dan is er toch niets mis, dat ligt toch onder die €4,- per maand?


KPN geeft aan dat de inflatiecorrectie nooit meer dan 4 euro zal zijn... vervolgens verhoogd KPN binnen 2 maanden de maandelijkse kosten net 3.84 euro... dat is op mijn telraam 7.68 euro.

Onder het mom van inflatiecorrectie is dat een mooie melkkoe....vraag ik me toch af of de KPN de kodten verlaagd als de inflatie daalt?

Ik denk dat ik dat antwoord al weet.... nope!

Zo maar een vraag aan jou. Wordt jouw loon ook verlaagd als de inflatie daalt?