Met netwerkkabel zal glasvezelkabel bedoeld worden. Dus buiten jouw woning. Helaas zal je moeten wachten tot het rode lampje op het glasvezelkastje weer groen is.
Joep1965 schreef:
Met netwerkkabel zal glasvezelkabel bedoeld worden. Dus buiten jouw woning. Helaas zal je moeten wachten tot het rode lampje op het glasvezelkastje weer groen is.
Ach ja, ik vroeg mijzelf af of het rode glasvezel alarm lampje. Ook niet rood zou kunnen zijn, doordat ik mijn box12 met strenge instellingen had aangepast!?
Maar volgens jou, staat dat er los van?
Aangezien je bovenburen het ook hebben zit de storing niet bij jou zelf.
Een alarm lampje geeft ook aan dat er geen licht binnen komt.
Er zal een storing zijn in een netwerk punt in de buurt. Die zitten bij glasvezel ook vaak ondergronds. Er moet dan gegraven worden.
PeterG schreef:
Aangezien je bovenburen het ook hebben zit de storing niet bij jou zelf.
Een alarm lampje geeft ook aan dat er geen licht binnen komt.
Er zal een storing zijn in een netwerk punt in de buurt. Die zitten bij glasvezel ook vaak ondergronds. Er moet dan gegraven worden.
Dat is niet zo mooi, balen. Het onstond wel gedurende een heftige regenbui.
Maar bedankt voor de info.
Even van me afschrijven dat ik nog steeds baal. Het is zo vervelend afhankelijk te zijn op iets waar je zelf geen invloed op hebt.
Kennelijk is er echt iets fysiek kapot gegaan, want het is nog niet gerepareerd.
Kom op team, het hotspotten theteren is tenminste iets, maar niet zonder beperkingen.
Heb een aantal keren al medewerkers vd helpdesk gesproken
Ik ben mijn toverstokje ook al kwijt, dus ik wacht maar af en af en af en af.......
Hallo @StoicA, een rood glas lampje op het aansluitpunt duidt op een verstoring in het KPN netwerk. Dat komt absoluut niet door mogelijke instellingen die jij zelf gedaan hebt in jouw thuiswerk en KPN modem.
Ik begrijp dat je ook op de storingspagina ziet dat er een storing gaande is? Is het inmiddels al opgelost? Of schuift de hersteltijd nog altijd op?
Jeroen van KPN schreef:
Hallo @StoicA, een rood glas lampje op het aansluitpunt duidt op een verstoring in het KPN netwerk. Dat komt absoluut niet door mogelijke instellingen die jij zelf gedaan hebt in jouw thuiswerk en KPN modem.
Ik begrijp dat je ook op de storingspagina ziet dat er een storing gaande is? Is het inmiddels al opgelost? Of schuift de hersteltijd nog altijd op?
Hey hoi,
Nee, de storing is nog niet opgelost. En het schuift niet op, maar de verwachtte eindtijd, is blijven staan op afgelopen zondag 3 augustus.
Hierna worden er geen updates weergegeven, maar blijft de verwachtte eindtijd op 3 augustus om 18.10 uur staan.
Ik heb dagelijks gebeld, het gaat om een generieke storing. Maar een noodpakket krijg ik niet.
Ik thether nu vanaf mobiel naar een laptop, die weer op de tv is aangsloten met hdmi, kijk dan tv via de browser, gebruik een game controler als afstands bediening. Maar dat betekent dus dat mijn telefoon thuis moet blijven. Zodat de rest hier thuis tv kan kijken en wat internetten.
Morgen is het een week geleden dat de storing ontstond. Als ik niet vast zat aan het contract , had ik dus het abbonnement opgezegd en overgestapt naar de concurrent.
"Maar een noodpakket krijg ik niet."
Heb je geen KPN mobiel abonnement? Voor internet is daarop 100 GB noodpakket mogelijk. Met de Hotspot kun je diverse apparaten verbinden.
En voor tv had je allang een Digitenne ontvanger moeten hebben als noodpakket.
PeterG schreef:
"Maar een noodpakket krijg ik niet."
Heb je geen KPN mobiel abonnement? Voor internet is daarop 100 GB noodpakket mogelijk. Met de Hotspot kun je diverse apparaten verbinden.
En voor tv had je allang een Digitenne ontvanger moeten hebben als noodpakket.
Hey hoi, Ik weet ook niet waar een noodpakket uit bestaat. Die extra GB's, krijg ik steeds wel.
Maar die Digitenne niet. Ik wist niet eens dat dat kon.
Ik kreeg vier dagen te horen dat het later op de dag verholpen zou zijn. En de afgelopen 2 dagen zei men dat ik maar moet wachten en dat ik ook niet meer hoef te bellen.
Dit duurt dan inderdaad wel erg lang voordat de storing verholpen is. Als jij jouw forumprofiel invult, dan kan ik navraag gana doen over wat hier precies aan de hand is en wat nu daadwerkelijk de verwachte oplostijd is @StoicA
Jeroen van KPN schreef:
Dit duurt dan inderdaad wel erg lang voordat de storing verholpen is. Als jij jouw forumprofiel invult, dan kan ik navraag gana doen over wat hier precies aan de hand is en wat nu daadwerkelijk de verwachte oplostijd is @StoicA
Hey hoi,
Ik heb mijn profiel ingevult. Ben benieuwd wat er aan de hand is en wat er mogelijk is.
Mvg.
Als ik nu een controle uitvoer op de verbinding dan is de algehele storing bij jou in de buurt eindelijk verholpen @StoicA
Mocht je nog steeds problemen hebben? Maak dan de glasvezel aansluiting 2 minuten stroomloos. Tegelijkertijd haal je dan ook de Box 12 van de stroom. Vervolgens sluit je eerst als de 2 minuten voorbij zijn het glasvezelpunt weer aan op de stroom. Als dat helemaal is opgestart sluit je ook weer de KPN Box 12 aan.
Mocht je dan toch nog altijd geen internet hebben? De snelste manier om dan tot een oplossing te komen, is nogmaals contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen dan indien nodig de technische dienst aan het werk zetten.
Jeroen van KPN schreef:
Als ik nu een controle uitvoer op de verbinding dan is de algehele storing bij jou in de buurt eindelijk verholpen @StoicA
Mocht je nog steeds problemen hebben? Maak dan de glasvezel aansluiting 2 minuten stroomloos. Tegelijkertijd haal je dan ook de Box 12 van de stroom. Vervolgens sluit je eerst als de 2 minuten voorbij zijn het glasvezelpunt weer aan op de stroom. Als dat helemaal is opgestart sluit je ook weer de KPN Box 12 aan.
Mocht je dan toch nog altijd geen internet hebben? De snelste manier om dan tot een oplossing te komen, is nogmaals contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen dan indien nodig de technische dienst aan het werk zetten.
Dat zal ik nu uitvoeren. Ben zo terug
Poging 1 mislukt, ik probeer opnieuw en wacht wat langer zonder stroom, misschien was ik te snel
Nee, weer niet gelukt, ik ga bellen
Jeroen van KPN schreef:
Nee, er komt morgen een monteur. Het is vooralsnog niet gelukt. Wel fijn dat je even mee keek.
Helemaal in het ongewis zitten, is altijd zo vervelend, maar morgen weet ik weer meer. De medewerker zag geloof ik wel dat het had moeten werken. Dus komt er een monteur.
Mjn bejaarde buurman, ben ik ok maar even gaan informeren. En daar gekeken of het daar weer wel werkte. Die man heeft een week naar een kleine tablet moeten kijken. Dus ook maar laten bellen, kan de monteur nu naar een dubbel afspraak.
Nou, even update.
De monteur had het meteen al gezien. Rood alarm lampje, dus geen licht. Zowel bij mij als de buurman.
We hadden gisteren zelfs een tekst berichtje gehad dat de netwerk kabel gemaakt was.
Nu kunnen we dinsdag een Digitenne ophalen. Al met al is de communicatie bij KPN in het geval van deze storing wel slecht hoor.
Ik heb nu iets van 7 a 8 keer doorgekregen dat alles het weer doet, of het zo gaat doen. Die bejaarde bovenbuurman , trekt dit psychisch allang niet meer. Die klapt ook dicht. Net als het glasvezel kastje.
De monteur zelf, was wel iemand die barste van de sociale vaardigheden, dus dat contact viel mee.
Ben benieuwd of die Digitenne het wel gaat doen, tot nu toe is het wel een beetje lachwekkend geworden, satirisch dan.
Kan het misschien zijn dat AI bepaalde taken uitvoert?
Want volgens de kpn storing pagina, zijn er nu geen storingen bij mij en in de buurt.
Wat gebeurt er eigenlijk nadat we tv kijken mrt Digitenne?
Hoe kunnen we dan internetten? Nog steeds door te theteren via een hotspot op onze mobiel.?
En is het dan klaar? Wordt dan nog de storing verholpen, of moeten we het dan daarmee maar doen?
StoicA schreef:
Dus ook geen netflix meer?
Huishoudelijk tipje: Je kan ook je bericht hier op het forum bewerken als je wat op te merken hebt, in plaats van meerdere keren per dag je topic omhoog trekken. Het scheelt weer een hoop notificaties die er naar veel leden gestuurd worden.
Netflix zou kunnen, maar ik zou me met 100 GB puur beperken tot het hoog nodige i.p.v. films kijken.
En ja… KPN is ongetwijfeld bezig met de storing te verhelpen. Het zal nooit gebeuren dat ze je in de kou laten staan, en permanent op Digitenne laten zitten, en je laten tetheren.
Hallo @StoicA, wat een gedoe wordt dit zo met de door jouw gemelde storing. De dienst generieke storing die op onze website gemeld stond die is inmiddels wel opgelost. Hierdoor geeft de KPN website niet meer aan dat er een storing is. Wat uiteraard niet wegneemt dat er bij jou en jouw buurman nog wel problemen zijn.
De digitenne is om tijdelijk televisie te kunnen kijken. Voor internet kun je op een KPN mobiel abonnement 100GB aan data krijgen en als dat op is, dan kan er weer een nieuwe 100GB bundel op worden gezet zolang de storing niet is opgelost.
Jeroen van KPN schreef:
Hallo @StoicA, wat een gedoe wordt dit zo met de door jouw gemelde storing. De dienst generieke storing die op onze website gemeld stond die is inmiddels wel opgelost. Hierdoor geeft de KPN website niet meer aan dat er een storing is. Wat uiteraard niet wegneemt dat er bij jou en jouw buurman nog wel problemen zijn.
De digitenne is om tijdelijk televisie te kunnen kijken. Voor internet kun je op een KPN mobiel abonnement 100GB aan data krijgen en als dat op is, dan kan er weer een nieuwe 100GB bundel op worden gezet zolang de storing niet is opgelost.
Shit, ik heb gister een telefoontje van een aannemer gemist.
Ik wordt straks weer teruggebeld.
Maar na het aansluiten van Digitenne, en die alcatel wifi hotspot, ben ik niet zo vrolijk hoor. Die Digitenne heeft alleen de basis Nederlandse zenders, en die alcatel wifi app, werkt niet op mijn telefoon. Ik heb GrapheneOS, zonder google playstore comptabiliteit als MobileOs.
En je kan niet die kpntvbox op die acatel hotspot aansluiten.
Al met al werkt theteren met mijn telefoon naar een laptop, die dan weer op de tv aangesloten is beter. Dan heb ik de vrijheid van een browser. Interactieve tv en streamingsdiensten. Alleen vreet het wel gb's.
Ik hoop dat die aannemer, het snel weer repareert, want het blijft behelpen met Digitenne, bah.