Skip to main content

Wij hebben glasvezel met box12b en superwifi punten. Sinds het glasvezel gaat het internet maar met veel moeite, om de 3 meter is er een superwifi punt nodig om de lampjes groen te houden. Voor onze gezinswoning (dus geen groot kasteel) gebruikten we 7 superwifi punten.

Sinds afgelopen weekend zijn ineens alle superwifi punten niet meer te gebruiken, ze branden allemaal rood. Natuurlijk hebben we ze ge-reset, met de kabel aan het modem (en dan zijn ze wel groen), maar zo gauw de kabel eruit gaat zijn ze meteen weer rood. Om knettergek van te worden.

Uit frustratie alle superwifi punten weggehaald en in een zak gestopt. Gek genoeg is het internet nu stabieler en sneller dan eerst, met alleen de box12b zonder wifi punten. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Iemand de gouden tip? 

Zoveel SuperWiFi's is vragen om problemen. Die zitten elkaar alleen maar in de weg. Verbindingen via die SuperWiFi's zullen waarschijnlijk traag zijn vanwege de vele "tussenstops". Hierdoor willen je telefoons en laptops ze helemaal niet gebruiken. Die proberen dan om rechtstreeks met het modem te verbinden. 

Gebruik minder SuperWiFi's en sluit deze bekabeld aan. Dat zal het netwerk flink verbeteren.

Bij Odido mag je maar 2 WiFi punten van hun gebruiken. Meer willen ze niet dat je er gebruikt. Dat is niet voor niets.

Zover ik kon vinden is er geen maximum aan superwifi punten bij KPN. Als ik er maar 1 of 2 zou gebruiken, dan kom ik niet eens de woonkamer door met wifi. En de superwifi punten zijn er juist om niet met een kabel te werken

Dat is een verkeerde redenering. 

Het kan inderdaad draadloos werken.

Maar het is niet om draadloos te werken, een kabel heeft nog steeds de sterke voorkeur. Er zitten niet voor niets die poortjes aan de achterzijde.

Kabel leggen naar je woonkamer en daar 1 superwifi plaatsen. Idemdito voor boven. Ben je met 2 superwifi's klaar 

Teveel sw geeft storing.

Kabel is inderdaad de beste optie. Draadloos kan in sommige gevallen. Maar eigenlijk moet je dat beschouwen als tijdelijke noodoplossing ofzo. De intentie zou altijd moeten zijn om later toch een kabel te leggen. In ieder geval naar elke verdieping bijvoorbeeld zodat je op elke verdieping minstens 1 SuperWiFi hebt die bekabeld aangesloten is.

Met draadloze verlies je enorm aan snelheid en stabiliteit. Je hebt geen duur internet abonnement om vervolgens zo'n slechte verbinding te hebben toch?

Normaalgesproken zijn 1 tot 3 SuperWifi punten voldoende om de hele woning te voorzien van een goede wifiverbinding. Dat jij er 7 nodig hebt, @Deef1290, verbaasd mij dan ook om eerlijk te zijn. Maar goed, dat is niet jouw hulpvraag. Je geeft namelijk aan dat alle SuperWifi punten rood branden en daar wil je hulp bij. Ik raad je aan om de stappen in dit artikel te volgen: KPN SuperWifi: rood lampje of continu groen knipperend lampje. Hiermee zou het verholpen moeten worden.

Daarnaast kan ik je aanraden om de Wifi Manager te doorlopen. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. De Wifi Manager kan je ook helpen de SuperWifi punten op de beste locaties te plaatsen. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer.

En misschien heb je iets aan dit topic waar we tips delen om problemen met wifi op te lossen.

Reageer