Sinds de KPN vorige week een update aan het modem heeft gepleegd werken bij ons de apps op de Android telefoon slecht of niet. Er is wel een goede WIFI verbinding want de laptop werkt wel goed. Ik heb via dit forum deze klacht al meermalen voorbij zien komen maar wanneer is dit opgelost ? Ik hou de dagen bij tot het opgelost is en dan reken ik op een compensatie van de KPN.
Apps op Android telefoon werken niet of slecht sinds modem update
Beste antwoord door Arjan van KPN
Hallo Arjan.
Bedankt voor je reactie. Maar ik heb zwarte versterkers en die staan op groen. De Wifi heeft een paar dagen goed gedaan maar sinds vandaag weer minder
Dat is een goed teken, dat ze groen zijn. Dan zouden ze goed moeten functioneren. Wat je nog wel kunt proberen is IPv6 uit te schakelen in je modem. Mogelijk dat dat helpt met je apps op je Android toestellen.
Dit doe je door in te loggen op je modem (via http://192.168.2.254) en dan te kiezen voor Internetverbinding en vervolgens IPv6. Daar kun je het uitschakelen.
Hallo Arjan.
Ik heb via "mijn Kpn" de router en de wifi punten gecontroleerd en een speedtest uitgevoerd. Ik kom bij uit op 74,9 mbps download. Mijn abonnement is 100 Mbps. Tussen theorie en praktijk zit hier nogal een groot verschil..Kun jij dit aanpassen ?
Als je deze speedtest via Wifi hebt gedaan, dan is dit een reële snelheid die je haalt op een 100 Mbit/s abonnement. Bij Wifi gaat er (bijna altijd) wat snelheid verloren. Verder spelen bij Wifi en een speedtest ook nog factoren mee zoals antenne van de telefoon/tablet mee en of er andere apparaten ook actief zijn op het netwerk.
Als je toch wilt kijken of je de snelheid kunt verhogen, dan kun je onderstaand kennisbankartikel eens doornemen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.