Bij mij is vooraf geen werkvoorbereider langs geweest om de plaats van het FTU te bepalen. De kpn-netwerkmonteur wilde hem wel in de woonkamer monteren, maar dan moest hij wel 'even' door de mooie laminaatvloer boren. En dat op een plaats in het zicht. Dat wilden we niet.
Was dit ontmoedigingsbeleid van de monteur? Hij zou dan veel verder door de kurkdroge kruipruimte heen moeten kruipen.
Toen maar gekozen voor de meterkast waar de monteur midden in de vloer een gat boorde. De glasvezelkabel komt nu zonder enige bescherming op een kwetsbare plaats door de vloer en loopt met een lus door de mk. Volgens de monteur moesten we vooral oppassen de kabel niet te beschadigen?!
Bij de buren bleek later dat daar de kabel door een keurig pvc-pijpje door de vloer komt.
Zelf heb ik nu een nieuw gat geboord met daarin een stuk pvc-pijp. Het voordeel daarvan is dat ook de nieuw te trekken FTP-kabel van het modem in de woonkamer naar de mk kan lopen.
Er staat nu een afspraak met een kpn installatiemonteur gepland omdat kpn opmerkte dat wij het NT-kastje nog steeds niet gemonteerd hebben en de glasvezelaansluiting daarmee nog niet actief is.
De vraag is: mag de installatiemonteur het FTU opnieuw aansluiten, maar dan met de kabel door de nieuwe pvc-pijp?
PS. Ik heb er geen probleem mee om zelf even de kruipruimte in te gaan en de glasvezelkabel door die pvc-pijp te leiden. Tegelijkertijd kan ik dan de FTP-kabel van het modem naar de mk aanleggen.
PS 2. Als er vooraf een werkvoorbereider langs was gekomen om te overleggen, was dit omslachtige 'gedoe' niet nodig geweest.