Skip to main content
Sticky

Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen

Toon eerste bericht

296 reacties

• Topper
  • 12 reacties
  • 9 juli 2025
Remco van KPN schreef:

Hoi ​@MichielII en ​@hcl. Even een kleine update van onze kant: ik heb een bevestiging ontvangen dat het nogmaals nagelopen zal worden. Wanneer we verdere informatie ontvangen zullen we dat hier met jullie delen!

Remco,

Ik heb een mail gekregen dat het uitgevoerd is en jawel:

Hartelijk dank, Hans

• Topper
  • 14 reacties
  • 9 juli 2025

Wij als trouw oud-Lijbrandt/Telfort klant betalen inmiddels 67 euro voor 100mbit ipv 59 euro voor 200mbit bij verlengen naar TV+. Kunnen we binnenkort ook zon brief verwachten daar we toch al te 8 euro veel betalen voor halve snelheid?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10403 reacties
  • 9 juli 2025
leannejh schreef:

Wij als trouw oud-Lijbrandt/Telfort klant betalen inmiddels 67 euro voor 100mbit ipv 59 euro voor 200mbit bij verlengen naar TV+. Kunnen we binnenkort ook zon brief verwachten daar we toch al te 8 euro veel betalen voor halve snelheid?

Beste ​@leannejh het is net de Staatsloterij, het kan, maar dat zegt verder niets.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 14 juli 2025
Remco van KPN schreef:

Hoi ​@MichielII en ​@hcl. Even een kleine update van onze kant: ik heb een bevestiging ontvangen dat het nogmaals nagelopen zal worden. Wanneer we verdere informatie ontvangen zullen we dat hier met jullie delen!

De verhoging is hier ook zojuist doorgevoerd, dankjewel!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
MichielII schreef:
Remco van KPN schreef:

De verhoging is hier ook zojuist doorgevoerd, dankjewel!

Goed om te horen ​@MichielII!

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 16 juli 2025

Ook hier nog geen gratis verdubbeling van 100 naar 200… speedtest blijft op de hangen op 90.9 Mbps (downloaden) en 92.2 Mbps (uploaden). Kijk ik op de factuur blijft abonement op 100 Mbits staan maar staat er wel onder extra de gratis upgrade naar 200, in de mijnKPN app onder abonnement staat echter bij internetsnelheid weer 200 Mbit/s download en maar 20 Mbit/s upload…

De brief of email al wel tijd terug gehad dat alles was doorgevoerd en nu kon genieten van sneller internet. Moet zeggen geen idee waarom want met 100 Mbits/s kun je alles doen zonder beperkingen… maar goed, nog geen 200 actief dus. Yep, modem ook al keer opnieuw opgestart.

• 5815 reacties
  • 17 juli 2025
scn33ble schreef:

Ook hier nog geen gratis verdubbeling van 100 naar 200… speedtest blijft op de hangen op 90.9 Mbps (downloaden) en 92.2 Mbps (uploaden).

Dat houd in dat je ergens in de verbinding een beperking hebt. Je pc of laptop kan niet meer dan 100 mbit aan. Of je gebruikt een oude switch die niet meer dan 100 mbit aan kan. Of je hebt een glasvezelkastje wat niet sneller kan dan 100 mbit. Of je gebruikt een kabel die niet in orde is.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@scn33ble, als je bericht hebt gekregen dat de snelheid verhoogd zal worden, moet die natuurlijk ook verhoogd worden. Zou je jouw profiel volledig in kunnen vullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt. Dan kunnen we kijken wat de status van de verhoging precies is.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 17 juli 2025
Marlon92 schreef:
scn33ble schreef:

Ook hier nog geen gratis verdubbeling van 100 naar 200… speedtest blijft op de hangen op 90.9 Mbps (downloaden) en 92.2 Mbps (uploaden).

Dat houd in dat je ergens in de verbinding een beperking hebt. Je pc of laptop kan niet meer dan 100 mbit aan. Of je gebruikt een oude switch die niet meer dan 100 mbit aan kan. Of je hebt een glasvezelkastje wat niet sneller kan dan 100 mbit. Of je gebruikt een kabel die niet in orde is.

Ben zelf werkzaam in de IT… netwerk is 1GB, dus als er ergens een beperking zit… zijn het de kastjes van KPN, maar die geven aan dat 1GB internet beschikbaar is. Dus ik denk dat er ergens iets niet goed is gegaan in de instellingen van KPN. Maar dat gaan we uitzoeken.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 17 juli 2025
Jasper van KPN schreef:

Hoi ​@scn33ble, als je bericht hebt gekregen dat de snelheid verhoogd zal worden, moet die natuurlijk ook verhoogd worden. Zou je jouw profiel volledig in kunnen vullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt. Dan kunnen we kijken wat de status van de verhoging precies is.

Done, niet alles, maar denk de gegevens die je nodig hebt zijn ingevuld.

Jasper van KPN
Moderator

Met die gegevens heb ik kunnen kijken ​@scn33ble, dank je. De verhoging naar 200 Mbit/s is bij jou succesvol afgerond zo te zien. Zowel administratief als technisch is de verhoging bij jou actief, dus die zou wel naar voren moeten komen bij een speedtest. Meet je het via een bekabelde verbinding of draadloos? Bekabeld zal hierbij altijd de beste resultaten geven. Als het bekabeld de snelheid nog niet haalt kan je het beste een nieuw topic aanmaken, aangezien het dan los staat van de snelheidsverhoging.

In MijnKPN kan het voorkomen dat je 200/20 als snelheid ziet staan, maar je hebt wel 200/200. De weergave daarvan klopt niet altijd, dat heeft geen invloed op de daadwerkelijke snelheid.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 17 juli 2025
Jasper van KPN schreef:

Met die gegevens heb ik kunnen kijken ​@scn33ble, dank je. De verhoging naar 200 Mbit/s is bij jou succesvol afgerond zo te zien. Zowel administratief als technisch is de verhoging bij jou actief, dus die zou wel naar voren moeten komen bij een speedtest. Meet je het via een bekabelde verbinding of draadloos? Bekabeld zal hierbij altijd de beste resultaten geven. Als het bekabeld de snelheid nog niet haalt kan je het beste een nieuw topic aanmaken, aangezien het dan los staat van de snelheidsverhoging.

In MijnKPN kan het voorkomen dat je 200/20 als snelheid ziet staan, maar je hebt wel 200/200. De weergave daarvan klopt niet altijd, dat heeft geen invloed op de daadwerkelijke snelheid.

Het werkt nu, heb even voor langere tijd overal de stroom eraf gehaald ipv opnieuw opstarten., zie nu in speedtest inderdaad hogere snelheden (bekabeld). Bedankt.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

Dat zijn goede berichten ​@scn33ble! Ik wens je een fijne dag en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen.  

• 5815 reacties
  • 17 juli 2025
scn33ble schreef:
Marlon92 schreef:
scn33ble schreef:

Ben zelf werkzaam in de IT… netwerk is 1GB, dus als er ergens een beperking zit… zijn het de kastjes van KPN, maar die geven aan dat 1GB internet beschikbaar is. Dus ik denk dat er ergens iets niet goed is gegaan in de instellingen van KPN. Maar dat gaan we uitzoeken.

Zonder verhoging naar 200 mbit had je al makkelijk 110 mbit moeten kunnen halen met een 100 mbit abonnement. 92 mbit wijst op een mbit connectie ergens. Ik haal hier 120 mbit op WiFi. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 17 juli 2025

92, 100… een verschil van niets. 100 mbit/s is al overkill, voor een normaal huishouden met 2x streamen en andere apparaten ga je nooit geen 100 mbits halen. Tenzij je films gaat downloaden… maar dat is illegaal tegenwoordig. Deze snelheden is puur commercieel omdat de meeste mensen zich scheel kijken op de hogere snelheden. Zelfde als je een dikke sportauto koopt, kan met gemak 200km/h… maar ja, harder dan 100 overdag mag niet dus je hebt er dan weinig aan, puur om te zeggen ik kan 200 km/h?

Alle providers proberen zo zieltjes te winnen met de hogere snelheden. Geef mij maar KPN, dat netwerk is al sinds jaar en dag stabiel en super snel met 100 mbits, nu dan 200, maar ga ik nooit iets van merken.

• Helper
  • 27 reacties
  • 21 juli 2025

Ik zou ook graag beter en hogere ontvangst willen , meerdere malen gebeld en 2 x hier kpn monteur geweest , ja ze geloofde de eerste niet , maar de 2 x kpn mannen constateerden dat het niet bij mij lag , maar aan de lijn van kpn in de flat .

Dan zou men toch mogen verwachten , bij abonnement    100 Mbps ontvangst en 10 Mbps download , aangezien ik dus net 25  % ontvangst heb , dat ze dan toch hun tarief zouden aanpassen , of toch enigszins contact op zouden nemen , met hun klant.

Maar dan is kpn doofstom en stekeblind  en blijft het doodstil van hun kant , wat een SERVICE .

Dat 0800-0402   is toch waardeloos , ze kunnen en mogen niks.

Door dit alles voel ik mij niet meer verbonden  aan  hun  contractje.

• Topper
  • 18 reacties
  • 11 augustus 2025

​@Remco van KPN  Ook ik heb de brief ontvangen met een dagtekening van 01/08/2025. Bij mij is de snelheidsverhoging naar 1/Gbps nog niet ingegaan. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@JanAssen, als je bericht krijgt over de snelheidswijziging, hoort het binnen een maand te worden toegepast! Dus ik zou nu zeggen, hou het even in de gaten, en trek anders gerust hier aan de bel. Dan kijken we het voor je na.

• Helper
  • 27 reacties
  • 13 augustus 2025

Nou  ,we zijn maand later en nog geen reactie van dat grote kpn gehad , ja wel elke maand cashen ,maar niet leveren.

Ga nu , een  provider zoeken , eentje die levert , waar ik als klant voor betaald .

• 5815 reacties
  • 13 augustus 2025

...

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24368 reacties
  • 13 augustus 2025
KoosCar schreef:

Nou  ,we zijn maand later en nog geen reactie van dat grote kpn gehad , ja wel elke maand cashen ,maar niet leveren.

Ga nu , een  provider zoeken , eentje die levert , waar ik als klant voor betaald .

Hoi Koos, wat is er precies aan de hand? Ik vermoed dat dit met je topic over de maximum snelheid op je adres te maken heeft, dat is daar ook goed uitgelegd als ik het goed zie. Klopt dit? Mocht je nog vragen hebben stel zedan in je eigen topic, dat heeft niets met dit topic te maken namelijk . Dan blijft het hier on topic en overzichtelijk voor andere meelezers. 

Reageer