Mijn download snelheid is slechts 100 mbit ipv 1000 mbit. Ik heb een glasvezel gigabit contract, met 1gb up en downloaden. Ik denk dat er "technisch" niet het goede abonnement is aangezet.
Ik behaal slechts 100 Mbit/s terwijl ik voor 1000 Mbit/s betaal
Beste antwoord door Ronald Zuid
Ik wilde alvast mijn laptop aan het modem koppelen om te laten zien aan de monteur wat mijn probleem was (94mbps ipv 1000mbps). En wat schetste mijn verbazing: door de resets had ik ineens de gewenste snelheid in de meterkast (ik had al eens getest met mijn laptop rechtstreeks aan modem, maar geen resultaat). Dus ik naar mijn kantoor want daar was nog steeds de lage snelheid. Mijn computer rechtstreeks op de muuraansluiting gehangen: 970mbps!!! Yes. Ik had van de KPN monteur een switch gekregen/gekocht, want ik kwam aansluitingen te kort. Deze switch verwijderd en een eigen switch ertussen gezet: en ook nu: 970mbps. De switch van de KPN was dus de boosdoener waardoor ik in mijn kantoor maar op 94mbps kwam. Ik kon de monteur nog annuleren gelukkig. Probleem opgelost. Ook het kopiëren van mijn pc naar de NAS server gaat weer op "gewone snelheid". 3 a 4 keer zo snel als gisteren. Ik ben blij dat het opgelost is. Het heeft wat moeite gekost.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.