Skip to main content
Beantwoord

Ik word onaangekondigd gebeld met de vraag of iemand van KPN een foto mag komen maken van mijn glasvezelkastje

• 23 januari 2025
  • 15 reacties
  • 303 keer bekeken

Wat heeft de installatie van KPN Glasvezel veel voeten in de aarde! Ik heb inmiddels 5 mensen voorbij zien komen die iets komen doen of iets van mij willen. De laatste categorie laat ik niet binnen.

Hebben anderen ook deze ervaring?

Ik vind de communicatie en informatie vanuit de KPN organisatie dramatisch slecht, ze moeten toch inmiddels wel weten dat mensen liever geen vreemden met vage opdrachten binnenlaten.

Hebben meer mensen deze ervaring?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Ikkoopnietaandedeur ,

Jazeker, bij mij is dat proces gelukkig achter de rug. 

En ja, op een bepaald ogenblik kwam een jonge (ingehuurde) medewerker foto's maken van de meterkast. Die persoon kon zich echter wel legitimeren. En ik was van te voren op de hoogte dat dit een keertje ging gebeuren. Je wist alleen niet wanneer dat zou zijn. (Ik heb daarnaast het voordeel dat ik thuis werk en daardoor doordeweeks overdag vrijwel altijd thuis ben.) 

Als die persoon zich kan legitimeren, dan kun je die rustig binnen laten. Maak desnoods een foto. 

Lees hieronder meer over het proces. Het hele proces kan zomaar twee jaar duren: 

Bekijk origineel

15 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 901 reacties
  • 23 januari 2025

Klopt, het is een zooitje 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36975 reacties
  • Antwoord
  • 23 januari 2025

Hallo ​@Ikkoopnietaandedeur ,

Jazeker, bij mij is dat proces gelukkig achter de rug. 

En ja, op een bepaald ogenblik kwam een jonge (ingehuurde) medewerker foto's maken van de meterkast. Die persoon kon zich echter wel legitimeren. En ik was van te voren op de hoogte dat dit een keertje ging gebeuren. Je wist alleen niet wanneer dat zou zijn. (Ik heb daarnaast het voordeel dat ik thuis werk en daardoor doordeweeks overdag vrijwel altijd thuis ben.) 

Als die persoon zich kan legitimeren, dan kun je die rustig binnen laten. Maak desnoods een foto. 

Lees hieronder meer over het proces. Het hele proces kan zomaar twee jaar duren: 

Ik ben weer wat wijzer doordat de klantenservice mij heeft bijgepraat over hoe het nu verder gaat. De monteurs die op de 21e de kastjes hebben geplaatst hebben gezorgd dat de lampjes allemaal werken. Ik hoefde alleen maar het nieuwe netwerk te zoeken op mijn apparaten en de nieuwe WIFI-code in te vullen. Het netwerk kwam echter niet naar voren. Ook de installatiehulp van KPN bleef in rondjes draaien. 

Dan maar proberen te bellen en vragen hoe het nou zit. Gelukkig kreeg ik op 0800 0402 vrij snel een echt mens aan de lijn. Haar eerste antwoord was dat KPN in mails het allemaal heel goed heeft uitgelegd… nu heb ik alle mails in een folder gezet, nog even doorgekeken maar nergens gevonden  wat zij aangaf: namelijk de enige ware aansluiting (ergens een knopje om????). Zij wiost uiteindelijk te vertellen dat de enige ware aansluiting zo n een a twee weken na de kastjes komt. Mwah, dat hadden ze mij op de 21e ook wel kunnen zeggen, had mij veel tijd, pogingen en frustratie gescheeld. Hoe moeilijk is het om helder te communiceren? Met een mail na de kastjesinstallatie. Zoiets als "Laatste stap voordat uw KPN Glasvezel werkt".  En die laatste stap heet “Activeren abonnement". Weet ik veel, ik zie alleen die kastjes met heel veel knipperende groene lampjes. 

PeterG
Superuser
  • 61495 reacties
  • 23 januari 2025

Ik blijf dit allemaal wat apart vinden. Bij mij is onderstaande in 1 uur gebeurt.

• Gat in de muur boren; glasvezel kabel naar binnen
  • montage plaat monteren
  • NT erop
  • NT activeren
  • Modem uit; dsl kabel eruit; WAN erin; modem weer aan
  • En gaan met die banaan

Nou, bij mij niet😫. Zie hieronder het nieuwste mailtje dat ik vandaag weer heb gehad over het zwarte kastje, van de zoveelste persoon die zich hier tegenaan bemoeit

“ Goedemiddag van xxxxxx,

Dinsdag 21 Januari is onze glasvezelmonteur bij u geweest aan <adres> voor het monteren van de glasvezelaansluiting, helaas heeft de monteur de NT Install (het zwarte kastje) niet correct afgemeld en is het serienummer niet doorgezet naar KPN.

Vriendelijk verzoek of u zou kunnen laten weten wanneer het u schikt zodat dit in 5min zou kunnen worden gedaan.

Graag verneem ik van u wanneer en hoelaat het u schikt?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Taufieq

Admin: gegevens verwijderd ivm privacy

PeterG
Superuser
  • 61495 reacties
  • 23 januari 2025

Ik neem aan dat je inmiddels één van die nummers hebt gebeld voor de afspraak. Anders blijft het stagneren natuurlijk. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17685 reacties
  • 23 januari 2025

De omschrijving “een foto maken” is niet helemaal correct.
Om het zwarte kastje (de ONT) te activeren, moet de monteur de barcode (serienummer) aan de voorzijde van het kastje met de camera scannen door een speciale app op zijn telefoon/tablet.

• Topper
  • 15 reacties
  • 23 januari 2025
Ikkoopnietaandedeur schreef:

Nou, bij mij niet😫. Zie hieronder het nieuwste mailtje dat ik vandaag weer heb gehad over het zwarte kastje, van de zoveelste persoon die zich hier tegenaan bemoeit

“ Goedemiddag van xxxxxx,

Dinsdag 21 Januari is onze glasvezelmonteur bij u geweest aan <adres> voor het monteren van de glasvezelaansluiting, helaas heeft de monteur de NT Install (het zwarte kastje) niet correct afgemeld en is het serienummer niet doorgezet naar KPN.

Vriendelijk verzoek of u zou kunnen laten weten wanneer het u schikt zodat dit in 5min zou kunnen worden gedaan.

Graag verneem ik van u wanneer en hoelaat het u schikt?

Alvast bedankt!

Graag de persoonlijke gegevens van die man uit je reactie halen, want dit is privacy overschrijdend.

Inmiddels werkt het hier weer, na zoveelste telefoontje met KPN helpdesk over actief worden abonnement.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1202 reacties
  • 24 januari 2025

Hey ​@Ikkoopnietaandedeur. Welkom op de KPN Community! Ik ben blij om te lezen dat je glasvezelverbinding uiteindelijk werkt en je kunt genieten van je KPN abonnement. 

Het klopt wat je zegt, dat het bij jou allemaal niet van een leien dakje ging. Vooral als er zoveel mensen bij jou thuis moesten wezen voor jouw glasvezelkabel. Mijn eigen ervaring met de glasvezelaanleg is eigenlijk hetzelfde als bij PeterG. Ik heb 2 personen in totaal gezien en het ging allemaal vlekkeloos. Maar daar heb jij helemaal niks aan natuurlijk. Bij jou ging het wel moeizaam en dat is helaas het geval bij een kleine groep die glasvezel krijgen aangelegd. De aanleg gaat ook over veel schakels, dus dat maakt de kans dat er iets misgaat ook wat groter. Wij de provider KPN zijn betrokken, KPN Netwerk (zij gaan over de aanleg) en dan weer onderaannemers. En waar jij vooral mee te maken hebt gehad is KPN Netwerk en de (onder)aannemers. Wij (KPN de provider) komen pas in actie zodra alles klaar is en kunnen jou dan een actief abonnement leveren. 

Wel bedankt voor je feedback wat betreft de communicatie. Dat wordt altijd gewaardeerd. En als je nog vragen hebt over je verbinding of abonnement, dan weet je dat de Community hier klaar voor je zit ;) 

Ik heb  nu mijn eerste factuur van KPN Glasvezel binnen, ik heb geen TV besteld, alleen internet. Bij voorganger DELTA was ik 45 euro kwijt, bij KPN 60 euro…. wat maakt die 15 euro verschil? Het zou niet duurder worden. Zou er dan toch TV in mijn abonnement zitten? En hoe kom ik daar van af?

Wat zijn anderen maandelijks kwijt?

Groetjes!

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4507 reacties
  • 9 februari 2025

Kijk even op de factuur. De eerste is meestal voor twee periodes dus aanzienlijk duurder.

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/factuur-kpn-thuis/maandfactuur-thuis-hoger

Gezien, er zitten eenmalige kosten bij.

Nog een vraag: mijn internet lijkt langzamer sinds ik KPN Glasvezel heb, ik zie vaker en langer zo n draaiend cirkeltje op mijn scherm, hoe kan dat?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1202 reacties
  • 11 februari 2025

Allereerst top dat je nu een werkende glasvezelverbinding hebt en dat je verlost bent van al die (on)aangekondigde bezoekjes van KPN Netwerk en ons ;) Maar je verwacht dan natuurlijk wel dat je snelheid er niet op achteruit gaat. 

Zou je eens willen kijken of je met onderstaand artikel je (Wifi) problemen kunt oplossen? 

En is misschien de plaats van je modem veranderd sinds je glasvezel hebt? Stond deze misschien eerst in de woonkamer en nu in de meterkast? 

Reageer