Skip to main content
Vraag

In huis gaan de telefoons op 4G in plaats van wifi

Sinds ongeveer 2 weken gaan onze telefoons spontaan naar 4g, ipad heeft drie strepen wifi maar werkt soms ook niet, wifi uit aan op ipad en hij werkt weer.Voor de laatste update van ons modem v12 

hebben we hier nooit last van gehad. Telefoon idem wifi uit aan en hij staat weer goed, ook onze laptops.

Hoe is dit op te lossen,data verbruik is niet bedoeld voor in huis op eigen wifi netwerk.

11 reacties

• 3271 reacties
  • 9 maart 2025

Heb je ook nog WiFi versterkers?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 10 maart 2025

Ja

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Arjo66, welkom op onze community! Kun je toelichten wat voor apparaten je precies gebruikt, hoe deze aangesloten zitten en hoe de lampjes daar nu op branden?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 14 maart 2025

Modem is toendertijd door KPN monteur aangesloten en later heb ik nieuwe modem er voor in de plaats gezet KPN BOX 12. alles brand groen, we zijn met 4 in huis met elk een mobiel,  3x laptop en 2 tablets.

Super Wifi brand oo groen

Sinds de laatste nachtelijke update van de modem (enkele weken terug) vallen de mobieltjes  onregelmastig terug op 4g of doet de tablet/laptop het niet. Na wifi op toestel uit en weer aanzetten werkt het weer wel. Het gebeurt dus onregelmatig. Hier voor dit probleem niet ondervonden.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8320 reacties
  • 14 maart 2025

Welk type super wifi heb je ​@Arjo66 de witte ronde of de zwarte ronde?

Welke firmware heeft jouw modem en welke firmware heeft jouw wifipunt?

Is het wifipunt bekabeld of draadloos aangesloten aan de modem/router?

Ik meet al jarenlang elke dag, minimaal 1 x, mijn internetsnelheid. Normaal, wat eigenlijk ook raar is om het zo te noemen, maar goed, heb ik een downloadsnelheid van 920 mb (ik betaal voor 1 gig). Na de update blijft de download op 800mb hangen.

Ik heb 3 witte WiFi schotels van KPN. Die deden het altijd zoals je mag verwachten, tot na de update. Nu zouden ze bijna geluid gaan maken van het klapperen.

"Ja”, alles meerdere keren gereset, uitgezet en weer aan, inclusief het kastje van de glasvezel (daarna weer alles 'opgebouwd’).

Geen resultaat …….

Ik begreep dat er inmiddels meerdere mensen zijn die vergelijkbare problemen ervaren. Voor mij is dit 'killing’. Ik heb geen moeite met geld betalen voor een duur abonnement, maar als dat abonnement niet waarmaakt voor wat ik betaal dan haak ik op enig moment af.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8320 reacties
  • 14 maart 2025

Beste ​@Henk wordt niet blij je breekt nu in in 2 verschillende topics met eenzelfde vraag over jouw probleem, dit is tegen de huisregels, geeft verwarring en je wordt er niet sneller mee geholpen.

Beter is het om een eigen topic aan te maken voor jouw vragen en opmerkingen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 15 maart 2025

Ik heb de witte ronde, en die is bekabeld aan de modem.Hoe kan ik zien wat voor firmware ik heb?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Arjo66, dat staat hier beschreven:

@Henk wordt niet blij maak even een eigen topic aan, dan denken we met je mee!

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 23 maart 2025

Hé ​@Arjo66 , 

Is hier nog wat voortgang bereikt om dit probleem op te lossen? Ik lijk hetzelfde probleem te hebben en begin out of options te raken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 24 maart 2025

Lijkt te zijn opgelost door de modem uit te schakelen en na minimaal 30 sec weer op te starten.

Reageer