Skip to main content
Beantwoord

iPhone 11 en geen internet 4G

  • 11 June 2024
  • 45 reacties
  • 1420 keer bekeken

Sinds zaterdag 9 juni 2024 geen of heel soms heel trage internetverbinding via 4G. Alles geprobeerd (tot en met hele reset van mijn iPhone 11), stappenplannen, netwerkverbindingen checken enz. niets helpt. Sinds vandaag ook belproblemen, mensen kunnen mij niet horen praten.

Medewerker KPN gebeld en begrijp dat probleem is erkend en al enkele weken wordt onderzocht zonder dat er reeds oplossing is. Mogelijk volgt er - zeker als het lang duurt - een compensatieregeling. 

Vragen

  • zijn er meer klanten van KPN met Iphone problemen? Geldt dit alleen Iphone 11 of meer modellen?
  • Gaat KPN ons actief op de hoogte houden?

 

 

45 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Het probleem is nog in onderzoek inderdaad, bij de technische dienst en de leveranciers. Had je ons al gebeld @MartinBUN om een ticket aan te laten maken? Via het ticket kan je via sms op de hoogte worden gehouden. Als je nog geen ticket hebt is het aan te raden om dat te doen. 

Ook ik heb inmiddels een ticket laten aanmaken bij de klantenservice. Laten we hopen dat er snel een oplossing komt. Dit is niet leuk meer zo. 

Nee dat begrijp ik volkomen, hopelijk is er snel meer duidelijkheid!

iOs 17.6 is beschikbaar.. al bekend of dit de bestane problemen verhelpt? Groet

Reputatie 1

iOs 17.6 is beschikbaar.. al bekend of dit de bestane problemen verhelpt? Groet

Nee helaas heeft dat ook geen oplossing geboden, vandaag weer de hele dag hetzelfde probleem. 

Reputatie 2

Helaas nog steeds problemen. Ineens gaat de iPhone edgen zonder duidelijke reden (iPhone 7 van mijn vrouwlief blijft vrolijk op 4G). Of ik lijk op 4G te zitten maar zonder verbinding met internet. Ging paar dagen goed, buitenlandvakantie ook, maar gister thuis weer regelmatig op vliegtuigmodus en terug, netwerkinstellingen opnieuw instellen e.d. om weer toegang tot internet te krijgen. 
Wanneer zou het onderzoek afgerond zijn?

Reputatie 1

Helaas nog steeds problemen. Ineens gaat de iPhone edgen zonder duidelijke reden (iPhone 7 van mijn vrouwlief blijft vrolijk op 4G). Of ik lijk op 4G te zitten maar zonder verbinding met internet. Ging paar dagen goed, buitenlandvakantie ook, maar gister thuis weer regelmatig op vliegtuigmodus en terug, netwerkinstellingen opnieuw instellen e.d. om weer toegang tot internet te krijgen. 
Wanneer zou het onderzoek afgerond zijn?

Ik denk dat er geen onderzoek is, ze wachten rustig af totdat we een nieuwe telefoon nemen. Is voor hun ook het probleem opgelost.

Compensatie denk ik ook niet, ik heb in ieder geval geen aanbod gehad. Totdat het is opgelost zouden ze abonnement geld moeten terug storten. Of beter een omruil aanbod doen met een wel werkende telefoon.

Ik kan weg, dus als er geen oplossing of compensatie komt neem ik in september wel een iphone 16 met een andere provider erbij. En neem gelijk ook een nieuwe provider voor thuis dan  

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Er loopt zeker wel een onderzoek. Als je een ticket aan hebt laten maken via onze klantenservice wordt je op de hoogte gehouden, en hoor je het zo gauw er meer bekend is. Heb je nog geen melding aan laten maken, bel dan even met onze klantenservice op 0800-0402.

Nou ik heb 4 weken een ticket laten aanmaken en 3 weken geleden via sms gehoord dat het langer dan 2 weken gaat duren. 

 

Persoonlijk heb ik er sinds juni al last van en had echt wel geduld voor kpn om het op te lossen. 
 

nu 2 maanden verder, geen compensatie, wel last, kan niet overal internetten en wel voor betalen. 
 

mijn geduld begint echt op te raken. 
 

team Ziggo of odido ? 😂 

Reputatie 1

Nou ik heb 4 weken een ticket laten aanmaken en 3 weken geleden via sms gehoord dat het langer dan 2 weken gaat duren. 

 

Persoonlijk heb ik er sinds juni al last van en had echt wel geduld voor kpn om het op te lossen. 
 

nu 2 maanden verder, geen compensatie, wel last, kan niet overal internetten en wel voor betalen. 
 

mijn geduld begint echt op te raken. 
 

team Ziggo of odido ? 😂 

Ik heb een ticket aan laten maken en nooit meer iets gehoord, zelfs geen bevestiging van de ticket. Nu ook al twee maanden drama. 

Reputatie 7
Badge +19

Als je vragen hebt, als je niet zeker weet of het aanmaken van je ticket goed gegaan is of als je wilt weten wat de status is: Bel even met onze klantenservice op 0800-0402. Onze collega's helpen je meteen verder met uitzoeken hoe het ervoor staat.

Reputatie 1

Om je vervolgens te vertellen dat ze niets voor je kunnen doen

Ticket heb ik al 4 weken…. Kan ik kpn niet gewoon in gebreke stellen? Ze leveren niet waarvoor ik een contract heb en hebben genoeg tijd gehad om met een oplossing te komen. 

Reputatie 7
Badge +9

Als je vragen hebt, als je niet zeker weet of het aanmaken van je ticket goed gegaan is of als je wilt weten wat de status is:

Blijft natuurlijk de vraag, waarom er zo geheimzinnig wordt gedaan over de tickets. Waarom krijgt men na het aanmaken niet meteen een bevestiging per sms of e-mai? Of dat de status is te volgen via “Mijn kpn”? Dan weet men of het aanmaken van de ticket goed gegaan is.

Bel even met onze klantenservice op 0800-0402. Onze collega's helpen je meteen verder met uitzoeken hoe het ervoor staat.

Moet men dan na een uur bellen? De volgende dag? Na twee weken? Elders wordt op dit forum door een collega gezegd, dat vaak bellen geen zin heeft en dat men gewoon moet afwachten. Dus, wat is het nu?

Reputatie 7
Badge +11

Ticket heb ik al 4 weken…. Kan ik kpn niet gewoon in gebreke stellen? Ze leveren niet waarvoor ik een contract heb en hebben genoeg tijd gehad om met een oplossing te komen. 

 

Hoi @Wilgraaghulp 

Uiteraard kun je KPN een ingebrekestelling toezeggen, dat kun je dan doen via het KPN Klachtenformulier die dan direct terecht zal komen op de klachtenafdeling van KPN.

In jouw ingebrekestelling kun je ook gelijk beroepen op de Algemene Voorwaarden van KPN, en wel op het volgende artikel:

13.2 Tussentijds opzeggen

De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:

  • Als we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven

    veranderen en u daardoor de overeenkomst kunt

    opzeggen. Meer daarover leest u hieronder

  • Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-

    nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt

  • Als u een openbare elektronische communicatiedienst,

    zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken

  • Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren

  • Bij overlijden

Reputatie 1

Ticket heb ik al 4 weken…. Kan ik kpn niet gewoon in gebreke stellen? Ze leveren niet waarvoor ik een contract heb en hebben genoeg tijd gehad om met een oplossing te komen. 

 

Hoi @Wilgraaghulp 

Uiteraard kun je KPN een ingebrekestelling toezeggen, dat kun je dan doen via het KPN Klachtenformulier die dan direct terecht zal komen op de klachtenafdeling van KPN.

In jouw ingebrekestelling kun je ook gelijk beroepen op de Algemene Voorwaarden van KPN, en wel op het volgende artikel:

13.2 Tussentijds opzeggen

De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:

  • Als we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven

    veranderen en u daardoor de overeenkomst kunt

    opzeggen. Meer daarover leest u hieronder

  • Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-

    nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt

  • Als u een openbare elektronische communicatiedienst,

    zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken

  • Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren

  • Bij overlijden

Ik heb zojuist nogmaals een klacht ingediend via het klachtenformulier. 

Reputatie 5
Badge +5

Zie ook link

Dit is triest voor woorden voor een service provider als KPN. Ik zit al sinds Mei met de klachten en nog steeds het zelfde probleem. Ik kan niet begrijpen dat dit zo ingewikkeld is om op te lossen. Wanneer komt er duidelijkheid over dit probleem en wanneer kunnen we de oplossing verwachten. Ik heb met mijn gezin 3 mobiele abonnementen lopen met hetzelfde probleem. KPN geef details of open een speciale website zodat je klanten op de hoogte blijven en regelmatig updates krijgen. 

Ook ik ervaar deze problemen met mijn Iphone11 in combinatie met KPN unlimited. Door mijn werk reis ik veel. In NL met het KPN netwerk, maar ook in buitenland ervaar ik verbindingsproblemen. Klachten zijn “intermittent” en zorgen voor grote irritatie. Ook datagebruik via flexiroam werkt slecht. Alle teasers denkbaar uitgevoerd. Probleem blijft. Meerdere keren gebeld. Inmiddels geven medewerkers telefonisch toe dat er een “groot probleem” is. Maar een bevestiging in de vorm van een SMS of een melding in de KPN app of Website blijft achterwege. Klanten die hier zoeken naar bevestiging dat er een probleem is vinden slechts de melding “ er zijn op dit moment geen problemen bekend” na invullen van postcode en huisnummer. Het feit dat netwerk al zo lang onbetrouwbaar is voor IPhone 11 en er gebruik gemaakt moet worden van hotspots van anderen om “online” te zijn ervaar ik als zeer teleurstellend. Daarnaast vind ik ook het uitblijven van erkenning van dit probleem op KPN website en de KPN app niet passen bij een kwalitatief service bedrijf. Naast een goed werkend internet verwacht ik van KPN een goede service. Gezien worden als gewaardeerde klant. Dat gevoel heb ik niet meer……

Bij mij is het nu zelfs sinds 2 dagen erger geworden. Ik woon in Arnhem en heb een gat van ongeveer 30km dat ik geen internet heb. Voorheen was het soms wel soms niet en nu gewoon 0.

 

kpn zegt dat ze “ons”‘achteraf gaan compenseren, waar KPN hoezo nu niet achteraf elke maand? Weet je hoeveel wij doen met ons mobiel/ internet wat nu niet gaat? Zelf stomme kleine dingen als, niet kunnen inchecken in de sportschool, een openen als je je pakketje wegbrengt of ophaalt bij een locatie, berichtjes sturen onderweg ( alleen sms) geen navigatie in de auto ect ect. Ik zou elke maand gecompenseerd worden beter passend vinden bij zo’n lang probleem ipv compenseren wanneer het probleem is opgelost 

Mij is aangeboden om mijn telefoon op te sturen voor een controle. Dat heb ik netjes gedaan. Maar nu komt uit het rapport dat er geen defect is geconstateerd!!!

Hoe dan! Dus geen compensatie! Terwijl ze een nieuwe telefoon hadden beloofd!

Zoveel moeite doen voor niks! Ik heb het ook nog eens aangetekend opgestuurd.
 

Nu krijg ik mijn defecte oude iPhone 11 weer terug! 
 

De overweging is groot dat ik zal overstappen naar een andere provider omdat ik helemaal niet tevreden ben met deze service en hoe kpn met de klanten omgaat. 

Er is ook niks met jouw telefoon, maar kpn heeft een een of andere setting/ programmering fout waardoor de iPhone 11 en 12 geen internet meer heeft. Ik ga volgende week maar eens eisen dat ik een leen teuegoin krijg, helaas is overstappen naar ziggo/ odido voor mij geen optie ivm een familie abonnement 

 

dus nee, jouw telefoon is niet stuk. KPN heeft een fout waar wij al maanden last van hebben en kon geen oplossing voor aanbied 

Reageer